היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מפלגת 'תיבת נוח'

עדיין אני לא סגור על מי נוח, אבל לגבי בעלי החיים שעלו לתיבה, סגור גם סגור.

כמו בתיבה כך גם במפלגת 'כחול לבן', הם עלו זוגות-זוגות ושבעיות-שבעיות. שניים מיעלון, שבעה מלפיד ועוד ארבעה עשר מגנץ ו…גבי אשכנזי אחד.

בתיבה המקורית נוח סבל מתוקפנותם של החיות, ממה יסבול גנץ? בעיקר מהפדיחות שבדרך שמייצר אשכנזי שהתקדם

ב-פָּזַצְטָ"א: פול, זחל, צפה, טווח, אש. האיש שיחק אותה 'לא מעוניין' 'לא מתמודד' במהלך חודשים ארוכים כדי לחמוק ממה שקורה עכשיו, כל הגילויים, כל האמירות, כל החקירות שצפות מאי-שם ופורצות החוצה.

רגע לפני שהרשימות נסגרו פורמאלית, השתחל האיש ומרגע זה קבע עובדה. 'אני על הגלגל, שיסתובב'. גנץ, הטירון, אימת בדיעבד ואחרי הרבה שנים את מה שחשב ואמר עליו גבי אשכנזי בהיותו רמטכ"ל "החמור הזה". איני טוען, חלילה שגנץ חמור, אבל המעשה לו הוא שותף ואותו הוא מוביל, מספיק חמור כדי שיהיה אפשר להתעלם מהדיאגנוזה של אשכנזי.

נחזור לכוכבי הרשימה, שחלק מהם רואה בעצמו לפחות את הגאון מווילנה. הבולט שבהם זה החמור הקופץ בראש, חילי טרופר. האיש בעל זכויות לא מעטות בתחום החינוך (מנהל מחלקת החינוך בירוחם) ואיש מקושר, כנראה בזכות לשונו הגמישה.

חילי טרופר הנ"ל לא מפספס שום ראיון עיתונאי, כתוב, משודר או מצולם. ככל שאני מנסה להבין את התחכום שלו, אני מגיע למסקנה הבלתי נמנעת שהוא חושב שצרכני התקשורת מטומטמים, דיסלקטיים או סובלים מאלצהיימר. אחרת לא ברור כיצד הוא אומר במשפט אחד דבר והיפוכו. מתעלם משאלות קשות ונכונות סטייל אריק שרון ומכחיש, מתוך תקוות האלצהיימר שתוכן השאלות אכן התרחשו והוא, טרופר בסך הכל מתבקש לאמת או להכחיש את עמדתו-עמדת מפלגת 'תיבת נוח' באשר לנכונות הדברים.

יסלח לי טרופר, שאיני מכירו אישית, אבל בחרתי להתייחס לאמירותיו בשל העובדה שהוא א' נמצא במרומי הרשימה (12), ב' הוא זה המדבר ומדברר את חבריו, ובעיקר את הסתירות התהומיות הרובצות בין המועמדים השונים.

ובכן, מר או ח"כ חילי טרופר, לעתיד. זכותך לומר ככל העולה על רוחך, ואני מאלה שהייתי מעמיד דקות שידור יקרות בזמן צפיית שיא, כדי שדברייך ודברי חבריך ישמעו בכל בית ולכל אוזן.

חילי, אחרי שנואשתי מהתבונה וההיגיון הבריא של חלק ממצביעי בחירות 2019, הגעתי למסקנה שהיריבים הטובים שלכם, זה אתם. גנץ, יעלון, אשכנזי, חיימוביץ' מיכאל ביטון יועז הנדל ועוד ועוד, בעצם כולכם.

אתם, ורק אתם תצילו את עם ישראל ממפלגת 'תיבת נוח'. אני מתפלל להצלחתכם לחשוף את האבסורד שבסכנה מבחירתכם.

כי ככל שתדברו ותדברו, וגנץ ישתוק, עם ישראל יבין את גודל הקטסטרופה שמחכה לו ב-9.4, אם חלילה תהיו בעלי עוצמה פוליטית שתקבע את עתידה של מדינת ישראל.

ברררר מפחיד.

 

 

 

קואליציית המחדלים בע"מ

תראו, מה שקורה בדרום, זו תוצאה, בין היתר מ'תרומתם' של הגנרלים מ'כחול-לבן'. כל אחד בתורו נשא באחריות מבצעית להרמת הראש של החמאס. מדובר בזמן מצטבר עוד טרם היבחרו של נתניהו לראשות הממשלה.

נתחיל מיעלון. האיש הזה ההין ואמר במידה לא מעטה של יהירות והתנשאות שלא צריך להגיב לחיזבאללה כאשר היה על הגדרות ושבר את מחסום ההרתעה ש'יפגינו עד שהנשק שלהם יחליד'. ההמשך ידוע.

בני גנץ ומחדלי המנהרות עדיין טריים, והוא זה הנושא בעיקר האחריות למחיקת כושר ההרתעה של צה"ל מול החמאס.

לאשכנזי יש מאגר לא קטן של פדיחות בהיותו אלוף פיקוד הצפון ורמטכ"ל, אבל עיקר 'חטאיו' הם בדרך התנהלותו בפרשת הרפז-גלנט, ובכלל.

כמו שבמלחמת יום הכיפורים ישראל נושעה בזכות הקצינים והחיילים בשטח, ולמרות גולדה ודיין, כך אנחנו קוצרים הצלחות בזכות אותם קצינים וחיילים אלמוניים הנמצאים מאחורי הצגים ב-8200, יחידות המודיעין על זרועותיה ומוחם של כמה יהודים פטריוטים בתעשיות הביטחוניות הצבאיות-אזרחיות.

הפחד הגדול שלי זה ממה שמכונים 'קצינים בכירים' (אלופים ורבי-אלופים). אלה, בהבל פיהם שקיבל ביטוי מגאוותם ויהירותם, הביאו הכי הרבה אסונות על עם ישראל.

מקרה המנהרות והכשלים של 'צוק איתן' הן העדויות הטריות. את הסיפורים הכבדים, כל אחד דאג לקבור בדרכו מהתפקיד לאזרחות.

ולכן, כמה שפחות 'פוזות במדים' בפוליטיקה הישראלית, כך יהיה טוב יותר.

 

 

 

לא מצאתם מילים מכובסות יותר ל'ניסיון לרצח' מ'אשכול בלונים?!'

מה אתה אמור לעשות כאשר מציירים לך את השטן בתור איזה דובי חמוד?

השבוע התפוצצתי למשמע מכבסת המילים החדשה והמסוכנת "אשכול בלונים". הי, הלו, מי זה המוח המעוות שממציא לנו ביטויים כה חולניים? מי אחראי לכך שכח התקשורת מנוצל על ידו כדי לטמטם לנו את השכל ולייצר ביטויים 'קלאסיים' לנשק הורג והורס, דוגמת בלוני הנפץ?

כמי שמאמין שמחשבה יוצרת תודעה, אני מאמין שצריך לומר 'עד כאן' לממצאי ה'אשכול בלונים' ולקרוא לילד בשמו 'נשק קטלני ההורג אזרחים ילדים, נשים וטף'.

ההפקרות הזאת, שעדיין לא קם מישהו שיעצור אותה, חייבת להיפסק כאן ועכשיו. לא יתכן שגררו אלפי תושבים בעוטף עזה בכחש של 'במה כבר מדובר, בבלונים?'.

'מה כבר עושים הבלונים האלה, שורפים עשבים?'.

לא! מי שלא מבין שאבן, רוגטקה, בקבוק תבערה ובלונים הורגים, שלא ימציא לנו מילים מכובסות.

מי שלא הפנים שבמשך שנה תמימה החמאס הבעיר את הנשמה של תושבי הדרום, את החיים והחיוכים של הילדים, שלא ייעץ לפוליטיקאים מה לעשות.

אני יודע שהכי קל, בעיקר בתקופת בחירות להאשים את הפוליטיקאים ובמיוחד אם קוראים לו בנימין נתניהו באוזלת היד. האמת שונה ולמי שיש ניסיון ניהולי ולו הקלוש ביותר, יודע שמנהל טוב מחזיק יועצים טובים.

יועציי הפוליטיקאים, ובמקרה זה ראש הממשלה ושר הביטחון, הם הרמטכ"ל ואלופי צה"ל הרלוונטיים. כל בר דעת מבין שאם היועצים מגישים למקבלי ההחלטות עצות ישימות ואפקטיביות, הם ייושמו. הראיה? מה שקורה מתחת לרדאר בפעילויות של המוסד מעבר לימים והאוקיאנוסים. עצות טובות וחכמות, מתקבלות כמעט תמיד ברצון והן מיושמות. ועל התוצאות אנחנו שומעים מ'גורמים זרים' בחדשות הבוקר.

 

 

 

שקרים בשירות הדמוקרטיה

כיצד מתגוננים מניצול חופש הביטוי בהטמעת שקרים בתודעת הציבור?

עונת הבחירות היא גם עונת ההפקרות. מפלס השקרים המכוונים והמובנים היוצאים לאוויר העולם, מכל הכיוונים, ראוי שייורטו בעודם בשניות חייהם הראשונות. כי אחרת הם הופכים למפלצות רב-ראשיות.

הפעם אתייחס להתנהלות המתוחכמת של מי שמכונים 'המפלגות הערביות' (וסליחה על ההכללה).

השקר הפך לאומנות בידי חלק מהמועמדים, ונתייחס למייצג, לבולט לזה שזוכה לאיתרוג מהשמאל הישראלי, ומהשמאלנים בתקשורת, ד"ר ח"כ אחמד טיבי.

האיש הזה בנה במהלך השנים שהוא בציבוריות הישראלית תדמית של אדם שוחר שלום שכל מעייניו מופנים לסכסוך הישראלי- פלסטיני, ובשתי מילים ל'דו קיום'.

טיבי חביב התקשורת (אחרת לא היה מגיע לממדיו הנוכחים בהם הוא מפרק את 'הרשימה המשותפת' ומקבל לבדו 6-7 מנדטים) בונה לאט אבל בטוח את תדמית ה'אלטרנטיבה לשלטונו של נתניהו'. מה שהתחיל כבדיחה והועצם לצורך חידוד המסרים של נתניהו, הופך לסוג של נבואה המגשימה את עצמה. לא שאני חושש שזה מה שהולך לקרות, אבל מנסה להסיק ולהקיש על התפתחויות עתידיות בתהליך הפוליטי במדינת ישראל המורכבת והמיוחדת.

נחזור לאחמד טיבי. הטכניקה בה הוא תוקף ואומר דברים איומים כמו שהוא משבח בפרהסיה את השהידים הפלסטינים, ואחר-כך אומר ש'ערכו את הסרטון' או 'הוציאו את הדברים מהקשרם', מביאה לו 'רווח' כפול. מהיהודים הרואים בו סוג של מודל ל'שלום' אפשרי וכמובן, בני עמו הערבים-הפלסטינאים, משני עברי קו הגבול.

המסרים של טיבי מועצמים כאשר הוא וחבריו מקבלים 'חיפוי אווירי' על ידי רשויות החוק, האכיפה וחלקים בתקשורת ומאידך, מהצד היהודי מושתקת כל אמירה שיש בה לחלוק על הנרטיב שאחמד טיבי מקדם.

המצב האנומאלי הזה יוצר מציאות מסוכנת שבאה לידי ביטוי בתגובות של הממסד הישראלי כלפי נבחרי ציבור יהודים, ששיאם בזכות לומר דברים או להתמודד לכנסת, וכמובן בבלימת הנרטיב הנגדי לנרטיב שמריצים אחמד טיבי וחבריו לדעה.

הגיע הזמן שנגדיר מחדש מספר מושגים בסיסיים ביניהם: גזענות, זכות להגדרה עצמית, נאמנות, זכויות אזרחיות, זכויות מיעוט וזכות הרוב שיהיו זהות, לפחות לזכויותיו של המיעוט בישראל.

 

בקטנה

אבי ניסן קורן אמר בלי למצמץ "אנחנו נמצאים בהידרדרות מוסרית!".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad