היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מרכז ע"ש ראש עיריית ננסי ד"ר אנדריי רוסינו

היחסים בין העיר קריית שמונה לעיר ננסי מצרפת ממשיכים להתהדק. השבוע התארחה בקריית שמונה משלחת רמת דרג מהעיר התאומה ננסי. בראש המשלחת עמד ראש העיר ד"ר אנדרי רוסינו שמתכוון לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים ולהעביר את שרביט ניהול עיריית ננסי לסגנו לאחר 30 שנים בהם כיהן בראשות העיר ואף היה שר בממשלת צרפת.

ד"ר רוסינו היה זה שחתם בשנת 1984 על הסכם ברית ערים תאומות בין קריית שמונה לננסי והיה האיש שבזכותו נשמר הקשר בין הערים משך כל השנים.

כאות תודה והערכה על כל פועלו למען עם ישראל ולמען קריית שמונה הוחלט בעירייה לחנוך בבית החאן מרכז תרבות שייקרא על שמו של ד"ר רוסינו. במרכז התרבות שנחנך כאמור במעמד המשלחת מננסי תוקם ספרייה מיוחדת בה ניתן יהיה ללמוד צרפתית לכל הגילאים ולקיים מפגשים חברתיים והרצאות בצרפתית וכל זאת בשיתוף פעולה עם הקונסוליה הצרפתית בישראל.

ראש העיר ניסים מלכה אמר בטקס קבלת הפנים לד"ר רוסינו ולמשלחת הצרפתית: "זכות ועונג לי לארח את המשלחת המכובדת מננסי בראשות  ראש עיריית ננסי ידידנו הנעלה ד"ר אנדרי רוסינו. אירוח המשלחת מננסי הוא שלב נוסף וחשוב בחיזוק הקשר העמוק בין קריית שמונה לננסי. כפי שאמרתי בביקורי האחרון בננסי אני חוזר, אומר ומדגיש כי זה הזמן המתאים והנכון להשתית את הקשר בינינו על  יסודות אזרחיים בריאים ואיתנים. וכשמדובר על יסודות חזקים אני מדבר בעיקר על בני הנוער שלנו. ההשקעה והטיפול בדור העתיד שלנו, בילדים ובבני הנוער האיכותיים שיש לנו, היא הבסיס האיתן להיווצרותה של חברה מתוקנת ובריאה".

ראש העיר הוסיף: "אני משוכנע כי כמו בביקורים הקודמים גם בביקור הזה בקריית שמונה, נמשיך לזרוע זרעים של תקווה, כדי שנוכל לקטוף כבר בקרוב את פירות ההשקעה המשותפת שלנו בכל התחומים בהם אנו משתפים יחד פעולה".

בשנה הבאה, במלאת 30 שנים, לברית הערים התאומות שנחתמה בין קריית שמונה לננסי –  תארח העיר קריית שמונה את מפגש השלום בו ייטלו חלק בני נוער מננסי, קריית שמונה, מגרמניה ואולי אף ערים נוספות בעולם – וכל זאת כדי לנסות וליצור דרך בני הנוער עולם טוב יותר, עולם ששמחת החיים גוברת על רעשי המלחמה.

"המפגש המיוחד שאמור להתקיים בעוד מס' חודשים בקריית שמונה, לא היה יכול להיקבע אלמלא הקשר ההדוק והאמיתי בין קריית שמונה לננסי כאשר מעל כולם מנצח ד"ר רוסינו שמוכיח לנו שנה אחר שנה כי הוא חבר אמת, חבר לדרך, חבר שהוא אח!", אמר ראש העיר.

ראש עיריית ננסי הודה למארחיו על המחווה המיוחדת לכבודו והודה לכל מי שסייע לו לחזק ולתחזק את הקשר המיוחד בין הערים משך שלושה עשורים. המשלחת הצרפתית התארחה גם במועדון הכדורגל של עירוני איתוראן קריית שמונה ונפגשה עם הצוות המקצועי ועם שחקני הקבוצה. ראש העיר ננסי הפתיע את הנוכחים כאשר הזמין את קבוצת הנערים של קריית שמונה לטורניר שייערך בננסי בשנה הבאה בין קבוצות קריית שמונה, ננסי וקבוצה גרמנית.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad