היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

משלחת תאגיד הענק "עליבאבא" אורחי אראל מרגלית בגליל

 

 

משלחת מיוחדת של החטיבה העסקית והחטיבה החקלאית של תאגיד הענק הסיני עליבאבא הגיעה לראשונה לביקור מיוחד בגליל העליון בו נחשפו לפיתוחי פודטק ואגרוטק באזור, כחלק מהרצון להיכנס לתחום הצומח, לזהות פיתוחים עם השוק הגלובלי ולבחון שיתופי פעולה בגליל. הגעתם של נציגי עליבאבא דווקא לאזור, נעשית בעקבות היוזמה שמקדמת המדינה יחד עם היזם אראל מרגלית, ראשי הרשויות, תל-חי ומיגל להפיכת הגליל למוקד חדשנות בתחום המזון והמענקים והתמריצים הגדולים המוצעים לחברות רב לאומיות.
עליבאבא שהיא גם אחת המשקיעות בקרן ההון סיכון JVP  של אראל מרגלית, נפגשה עוד קודם עם שר החקלאות, בכירי מכון וולקני ואנשי הפקולטה לחקלאות, כחלק מהרצון להכיר את האקוסיסטם הישראלי בתחומי הפודטק והאגרוטק.
המשלחת הגיעה לקריית שמונה והגליל העליון בליווי אופיר יחזקאלי, מנהל פיתוח כלכלי גליל, שם ביקרו במכון המחקר מיגל, קיבלו את פניהם מנכ"ל מיגל אבישי לוי וד"ר אורנה הראל, מנהלת היחידה העסקית. האורחים נפגשו עם הצוות ועם ענת סלומון הלגוע מנכ"לית חברת סאטורס, שהציגה ‏בפניהם את החיישן החדשני שהחברה מפתחת בעקבות המצאה של חוקר מיגל ד"ר משה מירון. החיישן החדשני מוחדר לגזע העץ נותן אינפורמציה רציפה לחקלאי, באמצעות אפליקציה המותקנת בנייד, מה מידת המים הנדרשת לעץ. פיתוח זה עורר עניין רב נוכח הצורך ההולך וגדל בעולם ובסין בפרט לחקלאות מדייקת.
לאחר מכן הציגו שלושה חוקרים, פרופ' אורי מר חיים, ‏ד"ר עודד לירן וד"ר שריאל היבנר את היחידה לחקלאות מדייקת ואת המחקרים היישומיים שהם ‏מבצעים ושאותם הנהלת מיגל מקדמת בימים אלו בכיוון של הקמת חברות סטארטאפ. הביקור המוצלח והדיון שהתקיים בעקבותיו הינם עדות נוספת למקום שמיגל הולכת ותופסת ‏בתחום הפיתוחים היישומיים בחקלאות בכלל ובחקלאות מדייקת בפרט.

במכללה האקדמית תל-חי נפגשו עם חוקרים מתחום מדעי המזון אשר הציגו מספר פיתוחים ומוצרי מזון חדשים ומקוריים שפותחו בתל-חי ע"י הסטודנטים ותפסו את תשומת ליבם של אנשי עליבאבא ביניהם: כוס קפה אכילה "ביס קפה", כוס שעשויה מעוגייה מתוקה שמחזיקה מעמד כאשר שופכים לתוכה קפה חם ארטיקוהול קרטיב מוחיטו שמכיל כדורי ג'ל מלאים באלכוהול, עוגיות ג'ינג'ר עשויות מפחת של קליפות הדרים וגזע גיניג'ר ועוד. חברי המשלחת התלהבו מאוד מהרעיונות היצירתיים והפיתוחים המעניינים.

לדברי אופיר יחזקאלי: "תחומי הפודטק והאגרוטק ריתקו מאוד את אנשי עליבאבא, שטענו כי השילוב בין הכוח האדיר של מיליארדי צרכנים ברחבי העולם שהם מביאים איתם לבין החדשנות, היצירתיות והטכנולוגיות המתקדמות שישראל מביאה איתה יכול לחולל מהפכה של ממש בתחומי החקלאות והמזון, הם הופתעו ושמחו לראות את הפיתוחים המתקדמים, שצומחים דווקא כאן בגליל".

אולי יעניין אותך

Bottom ad