היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?

ביום ראשון האחרון התקיים ערב הוקרה למתנדבי תיכון "דנציגר- דרכא" שבעיר, ולמקומות ההתנדבות. מדובר  באירוע המסורתי של הבית התיכון, בראשות מנהלת הבית מגי מועלם. מגי שלצד הניהול המקצועי שמה גם דגש מיוחד על רוח ההתנדבות של בני הנוער ומאמינה שלתת זה לקבל היא מספרת כי 'פרויקט "מחויבות אישית" נמשך כבר זו השנה הרביעית. במסגרת הפרויקט מתנדבים תלמידיי שכבות ט וְ-י': כ-350 מתנדבים, ב-30 ארגונים שונים הפועלים בעיר".

כבר בלובי של היכל התרבות הוצבו דוכנים רבים של בני הנוער באירגוני ההתנדבות השונים, והם סיפרו למוזמנים על תחושת השליחות וההערכה לה הם זוכים ממוקדי ההתנדבות.

הערב נפתח במצגת מרשימה שבה הוקרן על מסך ענק כל מוקדי הפעילות של בני הנוער.

באירוע הייתה סקירה של מקומות ההתנדבות ופועלם, חשיפה לאוכלוסייה מכלל הקשת העירונית והאזורית, על הבמה עלו ושרו בשפת הסימנים את השיר "אני ואתה" מתנדבי "מועדון לי אור" ואנשים כבדי שמיעה שמגיעים למועדון. את הערב תרגמה לשפת הסימנים רחל רווח. מ"קפה סבאבא" מקום מפגש לדור המייסד והוותיק של העיר הפועל בבית הקשיש בהובלת סטודנטים ממכללת תל חי, עלתה הגברת אסתר עמר יחד עם מתנדבת תלמידת ט' נוי מוזס וריגשו את הקהל במסר התודה והערכה לדור הוותיק, וזה של הדור הוותיק לצעיר. באירוע נכחו מכובדים רבים, ראש העיר הרב ניסים מלכה וסגן רה"ע יגאל בוזגלו. לאירוע הוזמן המרצה יניב קנדל לספר את סיפורו האישי על נתינה ועזרה והותיר את הקהל בפה פעור ולמוד על מעשים טובים. גם תנועת הנוער המשולבת לילדים מהחינוך הרגיל ומהחינוך בעל הצרכים המיוחדים "כנפיים של קרמבו" השתלבה באירוע וסיפרו סיפור מרגש של החונך המתנדב יוסי בן אלול והחניך המקסים לביא תבל. במהלך האירוע קיבלו תעודות הערכה מצוות בית הספר שני תלמידי שכבת י"א, גרציה חצבני ויובל רוקסה שזכו ביום שלישי האחרון בפרס מתנדב מצטיין במחוז צפון ע"ש אלעד ריבן ז"ל, התלמיד מחיפה שהתנדב במכבי אש במסגרת "מחויבות אישית" בעירו ונספה באסון הכרמל.

למרות השעה המאוחרת ישבו בני הנוער והקשיבו קשב רב למספרים. התחושה של האחדות והנתינה לזולת מקרבת לבבות.

נדב אלימלך הרכז החברתי הצעיר והנמרץ של דנציגר היה נרגש במהלך כל הערב. 'אני מודה לכל מי שנטל חלק וסייע בארגון הערב. למחנכות של הכיתות. למגי מועלם וליפעה מנהלת בית הספר. אני מייחל שבשנה הבאה יגדל עוד יותר מספר התלמידים שייקחו חלק במסגרות ההתנדבות".

ראש העיר בדבריו בערב: "ישנם רגעים בהם אני מתגאה להיות בתפקיד התובעני של ראש העיר קריית שמונה, הרגע הזה הוא אחד מהם. יושבות באולם קבוצות אנשים מגוונות אבל בין הקבוצות עובר חוט המקשר ומחבר את הפרטים והארגונים לקהילה אחת, קהילת העיר קריית שמונה. הקהילה הזו חוברה לה יחדיו, הערב, בזכות ההתנדבות הקהילתית".

פרויקט ה"מחויבות אישית" נעשה באופן שוטף ויחד עם אנשי יחידת הנוער העירונית אלכס מלינקוב ורלי צדוק שפועלים ללא לאות כמו חלק מצוות דנציגר המשפחתי כולנו צריכים להיות גאים בבני הנוער הגדלים והמתחנכים בבית הספר דנציגר.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad