היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

נחש צפע

החורף הגשום והקר שעבר עלינו הביא נחשים רבים להיכנס לתרדמה עמוקה. עכשיו, כאשר קרני השמש הופכים לחמים ומלטפים יותר, נחשים רבים מתעוררים מתרדמת החורף בה היו שרויים ויוצאים אל המרחב.

אלא שהמרחב של הנחשים נושק ולעיתים חופף את המרחב האנושי, וכידוע נחש ואדם אינם יכולים לדור בכפיפה אחת.

א' תושבת העיר, בשנות השלושים לחייה יצאה השבוע, באחד מהערבים היותר חמימים לתלות כבסים בחצר ביתה. פעולה שיש להניח עושים ועושות רבים מאיתנו. אלא שלא' ציפתה הפתעה לא נעימה.

מספרת א' "אני תולה את הבגדים ככה בסביבות אחת עשרה בלילה. מסביב שקט ואוויר נעים. פתאום אני מרגישה שמשהו נופל מהגג ממש ליד הפנים שלי, אולי חמישה סנטימטר מהאף שלי. האור היה דלוק ואני שמה לב שזה נחש. זה נחש שנפל מהשמים", מספרת א' השבוע וממשיכה לתאר את החוויה הלא נעימה שחוותה "אני מסתכלת טוב-טוב ובאמת נחששש",'ולא פחדת?' אני שואל אותה והיא עונה "לא. אני בחורה תמימה ולא חשבתי שהנחש הזה מסוכן ובגלל זה גם לא פחדתי…"', היא ממשיכה ומספרת. 'מה עשית?' א' "הנחש התאושש מהנפילה והתחיל לזחול לכיוון החשכה. כיוונתי אליו את האור וכשהוא נכנס לאור, לקחתי טוריה והרגתי אותו".

א' אולי תמימה או אמיצה והצליחה לשרוד את המפגש הבלתי צפוי עם נחש הצפע (בתמונה), אך העניין הרבה יותר רציני ועלול להסתיים במקרים אחרים כאשר 'ידו' של הנחש על העליונה.

מומחים לנושא מציעים לנכש ולנקות את הסביבה הקרובה לבית ובכך לתחום את שטח המחיה של האדם מול שטח המחיה של הנחש.

עיריית קריית שמונה חייבת לשנס מיד מותניים (ואולי היא כבר בעיצומו של השינוס ואנחנו מתפרצים לעירייה פתוחה) ולנקות את השטחים הציבוריים שאינם בבעלות פרטית. נראה, שגם חברת עמידר לה מלאי הדירות הגדול והבלעדי בעיר, צריכה לנקוט בפעולות דומות, ואולי עדיף ששני הגופים הציבוריים הללו ייאגמו משאבים וישתפו פעולה.

אבל, אם כבר התרחש המפגש עם הנחש (צפע) כדאי מאוד להתייחס לעצותיו של ד"ר חוסיין עאמר מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי על שם רבקה זיו בצפת.

ד"ר חוסיין: "אין להרים או להפוך אבנים ולא לחטט בצמחייה מפני שבמקומות אלה יכול להסתתר עקרב ארסי או נחש. בעקבות חמימות מזג האוויר, התעוררו הנחשים משנת החורף שלהם, הם רעבים, מלאים בארס והרבה, ויש להישמר. במקרה של הכשת נחש או עקיצת עקרב ארסי, יש להשכיב את הנפגע במקום מוצל במנוחה, לקבע את הגפה הפגועה, ולהבהילו במהירות המרבית לבית החולים הקרוב.

הארס מתפשט בגופו של הפגוע דרך מערכת הדם, ופעילות גופנית מינימאלית תאט את קצב ההתפשטות.

  אם ישנה פגיעה מכל סוג, בכל חשש להתייבשות, עקיצות,      או תחושה של אי נוחות וכאבים מומלץ להגיע לחדר המיון  הקרוב. במרכז הרפואי זיו נהיה ערוכים להגיש לכם עזרה   רפואית בכל מקרה".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad