לאחרונה התבשרו הנבחנים במבחן מעשי (טסט) שמי שיכשל במבחן יצטרך להמתין בין שלושה לשלושה וחצי חודשים עד שיוכל להיבחן שוב.
מסתבר שזו בעיה שאינה רק בקריית שמונה, אולם כאשר מדובר בהמתנה כה ארוכה בין טסט לטסט, הדבר כואב יותר בקריית שמונה והפריפריה.
שורש הבעיה טמון בעובדה שבמשרד התחבורה מעסיקים כמאה ארבעים בוחנים במקום מאה ושישים כפי שהתקן מאפשר. תת-תקן זה משליך על הנבחנים ועל התלמידים ויוצר התמרמרות אצל כולם.
יעקב סולטני שהקים את בית ספר לנהיגה חרמון ועומד בראשו אומר: "הבעיה הזאת מקשה עלינו מאוד. מתקצבים אותנו במספר טסטים שמראש הוא קטן בגלל חוסר בבוחנים. תלמיד הלומד ומשקיע וניגש למבחן ונכשל, נדרש להמתין מעל שלושה חודשים עד המבחן הבא. זה מצב בלתי אפשרי היוצר תסכול אצל כולם ולחץ עלינו".
– מה עם האפשרות להיבחן באזור אחר תוך קיצור תקופת ההמתנה?
זה לא ראלי, כי המצב דומה. אפשר להיבחן באזור אחר רק אם יש אישור עבודה או לימודים באותו מקום.
– מה אמור לקרות בהמשך?
עד כמה שידוע לנו, משרד התחבורה הולך להפריט את השירות הזה.
– זה טוב לכם?
לא יודע. דבר אחד אני יודע שהמדינה הולכת להפסיד המון המון כסף כי כל בוחן מקיים ארבעה עשר מבחנים ביום. תלמיד משלם מאה ארבעים ואחד שקל אגרה. תעשה לבד את החשבון.
נזכיר כאן שבעבר המתינו שבוע ימים בין בחינה לבחינה, אחר כך שבועיים והיום התלמידים נדרשים להמתין שלושה שבועות, על הנייר.
עד שתהיה הפרטה ועד שמצבת הבוחנים תתוגבר, נבחני קריית שמונה יצטרכו להמשיך ולהמתין שלושה וחצי חודשים למבחן חוזר.
ואנחנו שואלים: מה על ההורים שמשלמים עבור הלימוד ויצטרכו להמשיך ולממן עוד שלושה חודשי לימוד יקרים? מה על תלמידים המתגייסים מיד? ועוד כהנה וכהנה שאלות.
תגובת משרד התחבורה: על פי הקצאות הטסטים שמשרד התחבורה מעביר למורי הנהיגה, זמן ההמתנה הממוצע בין טסט לטסט אמור לעמוד על 3 שבועות לכל היותר.
משרד התחבורה פועל בימים אלה לקיצור זמני ההמתנה לטסטים בכל הארץ וקביעת זמן מקסימלי לקבלת הטסט.