היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

נפילת החומות

 

הקירות התומכים לאורך מאות מטרים ברחבי קריית שמונה עוברים סוג של שחיקה מהירה עד כדי קרוב לאיבוד יכולתם להיות 'חומת מגן' מפני סחף או הדרדרות של אבנים.

במהלך השנים האחרונות הבאנו מספר פעמים את סיפור החומות בשכונת הוורדים ואת הסכנה שהם טומנים בחובם אם וחלילה הם יתמוטטו.

לאחרונה החלו לבנות קיר תומך לקיר התומך הקיים בשכונת הוורדים ונראה שהפתרון ההנדסי יכול למנוע את התמוטטות הקירות הקיימים.

איני מבין בהנדסה אזרחית ולכן פנינו לאיש מקצוע שטען שהתקנים במקרה של בניית חגורות מגן התומכות בקירות אבן הן ברורות "צריך שיסוד החגורה יהיה בעומק מתאים באדמה, ממש כמו שבונים יסודות לבניין. העובדה שקיר המגן אמור להיות חייץ מפני התמוטטות הקיר התומך, מגבירה את הצורך בכך שיהיה חזק מאוד ועשוי כראוי", אומר איש המקצוע איתו שוחחנו.

בימים האחרונים התמוטטו עוד שני קירות תומכים בתוך קריית שמונה, אחד מהם ברחוב דן. החומה שם התמוטטה כלפי פנים, אל עבר השביל להולכי רגל ובמרחק קצר מדלתות הבתים מהחומה.

"היה כאן נס גדול שבזמן ההתמוטטות לא היו ילדים במקום. זה יכול היה להסתיים באסון", אמר אחד השכנים.

נחזור ונזכיר גם את התמוטטות החומות ברחוב אילת, ברחוב שפרינצק, בי"ס 'תלמוד תורה – החפץ חיים', בית ספר רמב"ם, ואני לא מאמין כאשר אני כותב את הדברים הללו שיש כל-כך הרבה אתרים בהם מתמוטטים חומות האבן.

לא נותר לנו אלא לקוות שלא יתרחש חלילה אסון, טרם הבעיות הללו יטופלו.

להלן תגובת העירייה כפי שנמסרה בשמו של שני אלדן מהנדס העיר: "אנו נמצאים בביצוע חיזוקי קירות בכל העיר במסגרת תכנית עבודה שאושרה. התשתיות ברוב העיר הינן תשתיות ישנות ולצורך חידושן אישרנו תוכנית רב שנתית שתיתן מענה לבעיה. מדובר בקירות שחלקן נבנו לפני עשרות שנים.

הקיר ברחוב ששת הימים שייך לאדם פרטי. בשלב זה  המרחב סביבו מגודר ואין אליו גישה.

חשוב להבהיר כי העירייה אינה אחראית על קירות פרטיים. בבדיקה מול המחלקה המשפטית במידת הצורך המבנה יוגדר כמבנה מסוכן והתושב יצטרך לטפל על חשבונו בהסרת המסוכנות.

הקיר ברחוב דן מטופל. בוצע תכנון והיינו אמורים לצאת לביצוע אולם בשל מזג האוויר העבודות נדחו. כרגע השטח מגודר ואנחנו מכינים תכנון חדש בעקבות ההתמוטטות. ככל וקיר פרטי יתמוטט למרחב ציבורי, הרשות תבצע את התיקון ולאחר מכן תפעל לגבייה מהאדם הפרטי".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad