היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

נשיא חדש למכללה האקדמית תל-חי: פרופ' יוסף מקורי

חבר הנאמנים של המכללה האקדמית תל חי אישר השבוע את מינויו של פרופ' יוסי מקורי לנשיאה הבא של המכללה. פרופ' מקורי יכנס לתפקידו באוקטובר 2015 ויחליף את פרופ' יונה חן לאחר כהונה ארוכה ומרשימה בת 6 שנים במכללה.

פרופ' מקורי, תושב כפר סבא,  הוא פרופ' לרפואה פנימית,  ומכהן כדקן הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א וכן מנהל מחלקה פנימית ומנהל המעבדה לאלרגיה ואימונולוגיה-קלינית במרכז רפואי מאיר, בכפר סבא.

בשנת 1976 סיים יוסי מקורי את לימודי הרפואה (M.D), בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר, באוניברסיטת ת"א. תחום התמחותו הינו רפואה פנימית והתמחות-על באלרגיה ואימונולוגיה-קלינית. פרופ' מקורי היה מדען אורח במעבדה למחלות אלרגיות במכוני הבריאות הלאומיים  NIH)) בטסדה, מרילנד, ארה"ב ופרופ' אורח במרכז הרפואי סנט ג'ורג', אוניברסיטת New South Wales   סידני, אוסטרליה וכן במרכז הרפואי של אוניברסיטת סטנפורד, ארה"ב. לפרופ' מקורי למעלה מ- 180 פרסומים של מאמרים מחקריים ופרקים בספרים מדעיים. כמו כן, רשומים על שמו 3 פיתוחים ורישום פטנטים.

פרופ' מקורי יחליף את פרופ' יונה חן, שמכהן כנשיא המכללה משנת 2009 והביא את המכללה להישגים חסרי תקדים: תל- חי מוכרת בעולם האקדמי בישראל, כ"מכללה המתוקצבת המובילה בארץ" (ציטוט מנאומיו של פרופ' טרכטנברג). זהו מיצוב מוצק וחשוב ביותר, המסייע למכללה לצמוח מדי שנה, בכל תחומי פעילותה. אחד מהתוצרים החשובים של מיצוב זה, הוא גידול במספר הסטודנטים במכללה ביותר מ-1,000, במהלך כהונתו.

בשנות כהונתו של פרופ' חן, נפתחו במכללה 6 חוגים חדשים: שניים לתארים ראשונים: החוג למדעי החי והחוג ללימודי מזרח אסיה ו-4 תכניות חדשות לתארים שניים: דרמה תרפיה (2 תכניות), לימודי גליל, ומדעי התזונה. כמו כן, נפתחו בשנים אלה למעלה מ-9 מגמות לימוד חדשות בחוגים הקיימים: בחוג לביוטכנולוגיה נפתחו המגמות: חקלאות  וקדם-רפואה, בתוכנית לתואר שני בעבודה סוציאלית נפתח אשכול טראומה וחוסן, בחוג לפסיכולוגיה נפתח מסלול חד חוגי, בחוג לשירותי אנוש נפתח מסלול מיוחד לאימהות חד הוריות, בחוג למדעי הסביבה נפתח מסלול אקולוגיה, בחוג לחינוך נפתח מוקד לחינוך חברתי ועוד.

הישגים חשובים נרשמו גם במספר קידומי הסגל האקדמי במכללה. במהלך שש השנים לכהונת פרופ' חן קודמו 114 מרצים לדרגות בכירות (מרצה בכיר, פרופ' חבר ופרופ' מן המניין). את התפתחות המכללה, ניתן לראות, גם בתנופה הגדולה של הבינוי הפיזי, עם הקמת ספריית כור המשתרעת על 2600 מ"ר, מנהרה להולכי רגל בין הקמפוסים (בעלות של 6.5 מיליון שקלים), בניית בניין 4, רב- תכליתי, בקמפוס מזרח, 3800 מ"ר בעלות כ-38 מיליון שקלים, בניית 5 מעבדות חדשות במרכז האקדמי לנוער (כ 5- מיליון שקלים) תכנון בנין מעבדות מחקר (מיגל) עד 8000 מ"ר בעלות (תכנון) של כ- 1.5 מיליון שקלים (גיוס תקציבי בנייה, בהזנקה) ועוד.

 

פרופ' יונה חן שימש במקביל לתפקידו כנשיא המכללה גם כיו"ר ועד ראשי המכללות הציבוריות בארץ והישג נוסף הנרשם לזכותו: במהלך כהונתו במכללה, הוא נבחר ע"י מגזין דה-מרקר לאחד מתוך 100 האישים המשפיעים על כלכלת ישראל.

אולי יעניין אותך

Bottom ad