היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סכנה על המדרכות

נכון שזה אמצעי תחבורה נגיש וזול יחסית, שלא דורש מאומה חוץ מההשקעה הראשונית. לא רישיון, לא ביטוח ולא מחויבות כלשהי. הכול טוב ויפה, אבל לנסוע על המדרכות במהירות הנעה בין  40 – 50 קמ"ש, זו כבר סכנת נפשות להולכי הרגל. לאחרונה הוצא חוק המגביל שימוש באופנים לנערים שמתחת לגיל

14 שנים (לדעתי, מספיק היה להסתפק בשנה אחת פחות ושוב מניסיוני) הייתי מוסיף לחייב לימוד תיאוריה אלמנטארית של התנועה בכיתה ו' או ז' ,לכלל התלמידים ללא צורך במבחן, מספיק אישור מהמורה או מהמדריך, שהנער השתתף בקורס. כי מדובר רק בידיעה בלבד, וקסדה קלה כהגנה נגד תאונות מכל סוג שהוא, נפילה ו/או פגיעה מכלי רכב אחרים, חלילה. הכוונה הכללית היא להכניס סדר מסוים בנושא, כי כך, לא יכול להמשיך.

דבר שני, קלנועית. ובכן, כלי הרכב החביב הזה האמור לשרת נכים, הפך לאמצעי תחבורה נגיש לכל אחד ולא רק לנכים. אבל אליה וקוץ בה. למי שהיה רישיון נהיגה ולמי שיש, יודע איך לנהוג בקלנועית בלי לסכן את עצמו ולא את האחרים. אבל ישנם כאלה שסומכים על חסדי שמים, השם ישמור. הם לא יודעים שחלק מהנהגים על הכבישים רחוקים מלהיות מלאכים בלשון המעטה. אם כן, היכן הבעיה? ישנם בעלי קלנועית לאו דווקא נכים, שמרשים לעצמם להיכנס לכל מיני מקומות, כמו קניונים, מרכולים ועוד, הרשאה המוקנית לנכים ולכמותם בלבד. לצערי שמעתי לא מעט הלנות מצד המאבטחים, ומנהלי המרכולים המבקשים למצוא פתרונות, לתופעה המרגיזה הזאת כמו למשל, מי רשאי לוודא את אמיתות נכותם של אותם משתמשים בכלי תחבורה המדובר.

דבר אחר. השבוע, קיבלתי שתי תלונות מוזרות. המלינים טוענים שלעתים, החניות תפוסות על ידי קטנועים. אני רוצה להבהיר שלרכב מוטורי על שני גלגלים, יש אותן זכויות שיש לכלי רכב האחרים. אדרבא, הם משלמים הרבה יותר, על מיסים וביטוחים שלהם, מאשר רכב אחר, אם כן, מדוע שלא ייהנו מאותן זכויות, כשלכם ושלנו?! אבל בכל זאת קצת התחשבות מצידם לא תזיק.

ועוד על התנועה: בוודאי נתקלתם בתופעה המסוכנת שבכביש  99 בדרך למרכולי הצפון, כשאתם רוצים לפנות ימינה ליעדכם, כלי רכב שונים בגודלם ובצורתם, נצמדים אליכם מאחור במרחק נגיעה, במהירות של כ- 70-80 קמ"ש ומסכנים באופן ממשי את הפונה ימינה. תארו לעצמכם מה היה קורה לו חלילה, בגלל סיבה כלשהי, מכאנית או אנושית, אינכם יכולים להשלים את הפניה. למחרת, תופיע בעיתונות הכותרת הלקונית, "התאונה קרתה בגלל אי שמירת מרחק". אגב, היציאה משם לכביש "הקיבוצים", לא פחות מסוכנת. שורות האלו מיועדות לאותם נהגים עבריינים על פי חוק. כי אי שמירת מרחק, הנה עבירה חמורה המחייבת קנס כספי של 250 שקלים + ארבע נקודות חובה. האם חיי אדם לא חשובים לכם?! תחשבו שאלה הם קרובי משפחה שלכם. סעו בזהירות.

 

שורת הצל"ש: האם מישהו שם לב לאחראית על מתקן הלחמים בשופרסל דיל? אישית, טרם נתקלתי בעובדת כל כך פעלתנית ומסורה כזאת. היא עוסקת בסך הכל בחפץ דומם כמו לחם, ונדמה לך כאילו שהלחמים קמים לתחייה בנוכחותה, ומסודרים כמו חיילים בת"ס. האמת היא שהתביישתי לשאול בשמה, אלא פניתי למנהלת המקסימה לודה, כדי לקבל אותו. שמה אורית לנקרי. כל הכבוד אורית, אשרי העסק שמעסיק אותך.                                                                              יוסי פרטוק

אולי יעניין אותך

Bottom ad