היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סניף חדש של עמותת ער"ן נפתח במכללה האקדמית תל חי

ער"ן הוא שירות הומניטרי, המציע עזרה ראשונה נפשית בטלפון ובאינטרנט, תוך הקפדה גמורה על סודיות ועל אנונימיות. אדם במשבר, החש בדידות, אכזבה, ייאוש, חושב על התאבדות או נמצא במצוקה נפשית מכל סיבה שהיא, ימצא בער"ן אוזן קשבת והתעניינות כנה בבעיותיו. מתנדבי ער"ן ינסו להקל עליו באמצעות שיחה, וביחד יחפשו דרכים להיחלץ מן המצב וימסרו לו מידע והכוונה לשירותי סיוע שונים.

 

הקמת סניף ער"ן במכללה, מהווה שלב נוסף בפעילותו הקהילתית של המסלול לימודי לחץ וטראומה בחוג לעבודה סוציאלית. מסלול זה, המכשיר סטודנטים לעבודה סוציאלית להתערבויות וסיוע פסיכו סוציאלי במצבי חירום ואסון, עוסק במקביל בפעילות קהילתית ענפה לטובת תושבי האזור. במהלך הלימודים במסלול הסטודנטים מקבלים כלים כיצד להתמודד במצבי חירום ואסון, הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה תרגולים שהסטודנטים מבצעים לשם הבנה של התיאוריה בשטח. כחלק מפעילות זו מתנדבים הסטודנטים במרכזי סיוע שונים כגון המרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית, יחידת חילוץ גולן – וארגון ער"ן.

לדברי ד"ר משה פרחי, העומד בראש המסלול ללימודי לחץ וטראומה: "במשך כחצי שנה עוברים הסטודנטים הכשרה ייחודית של ער"ן למתן סיוע טלפוני למתקשרים הנמצאים במצוקה. במהלך ההכשרה הסטודנטים לומדים מגוון תחומים: יכולת ההקשבה, הבנה ואמפתיה, כיצד להיות סובלניים ולהיות מסוגלים להשתתף בכאבו של הזולת כיצד לסייע לו ולהקל על מצוקתו. לאחר תום ההכשרה מתחילה תקופת ההתנדבות של הסטודנטים בסניפי ער"ן".

"עד כה היה סניף ער"ן בכרמיאל הסניף הצפוני ביותר במדינה" מוסיף ד"ר פרחי, "אולם על רקע הפניות הרבות לער"ן ובעקבות הכשרתם, כמתנדבים, של קבוצת הסטודנטים ממסלול לחץ וטראומה, הוחלט בשיתוף עם מר עארף עלי מנהל סניף ער"ן בכרמיאל על פתיחת סניף נוסף בתוך קמפוס תל חי. הנהלת המכללה ראתה בעין יפה ואוהדת את פתיחת הסניף – ומכאן ועד הקמתו של הסניף הדרך הייתה קצרה". המעוניינים לפנות לסניף ער"ן מוזמנים להתקשר לטל: 1201*

אולי יעניין אותך

Bottom ad