היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ספורט השבוע – 27.2.15


בפעם השניה – מכבי מחכה לק"ש

שבוע גורלי, עמוס ומאתגר במיוחד מחכה לקריית שמונה, ביום ראשון ( 20:55 ) הכחולים יתארחו אצל הפועל באר שבע בליגה וינסו להמשיך לשמור על פער הנקודה מהמקום הראשון # לאחר התיקו במסגרת המשחק הראשון ברבע הגמר, ברביעי (20:30 ) מכבי ת"א תארח בבלומפילד את הקבוצה הצפונית למשחק השני במסגרת רבע גמר גביע המדינה- שחקניו של ברק בכר יהיו חייבים כמובן לכבוש שער חוץ על מנת להעפיל לחצי הגמר # מאמן ק"ש לא נשאר חייב ועקץ את היריבה – "לפי מה שראיתי, קבוצה אחרת עשתה בונקר" # נוער ועוד…

עונת 2014/15 בעיצומה וככל שהיא מתקדמת כך גם האתגרים הניצבים בפני קריית שמונה, לקבוצה של ברק בכר מחכה שבוע עמוס במיוחד בכל הרבדים בליגה ובגביע.

ביום ראשון הקרוב עוד לפני המפגש השני מול מכבי ת"א, יתארחו הכחולים בוסרמיל אצל הפועל באר שבע, משקולת לא קטנה מונחת על כתפי הקבוצה הצפונית בידיעה כי אסור להם לאבד נקודות נוספות אם הם רוצים להמשיך להיות בתמונות האליפות ובעיקר לקוות שמכבי תמשיך ביכולת שלה ולאבד נקודות, כעת הפער בין השתיים עומד על נקודה אחת בלבד.

יחד עם זאת בק"ש יודעים כי המשחק מול באר שבע זאת משוכה לא קלה במיוחד, מלבד מכבי תל אביב הקבוצה הדרומית היא היחידה שעדיין מהווה יריבה במאבק האליפות של הכחולים. באר שבע מגיעה לאחר תקופה לא טובה מבחינתה כאשר גם במחזור האחרון ספגה הפסד קשה למכבי נתניה בתוצאה 4:2, הקבוצה של אלישע לוי כמובן תצטרך להוכיח שהמעידה האחרונה היא חד פעמית ובעיקר לנסות לצאת מהמומנטום השלילי בו היא נמצאת, ניצחון של האדומים יעמיד אותה בפער של 3 נקודות בלבד מקריית שמונה.

לאחר משחק הליגה, קריית שמונה תצטרך להילחם על המשך דרכה בגביע המדינה, כידוע המשחק הראשון בין שתי הקבוצות שהתקיים באצטדיון הצפוני הסתיים בתוצאת תיקו 1:1, על מנת להצליח להעפיל לחצי הגמר הקבוצה של בכר תהיה חייבת לכבוש שער חוץ, וכמובן לא לאפשר למכבי לכבוש יותר משער אחד, במקרה של תיקו 1:1 גם במשחק השני הקבוצות ימשיכו להארכה ולפנדלים במקרה הצורך.

שחקני הקבוצה הצפונית יגיעו למשחק בניסיון לכבוש גול מהיר שיאפשר להם אוויר להמשך המשחק וישחרר את הלחץ מהכתפיים של השחקנים, כמובן שזאת משימה לא פשוטה כלל בבלומפילד מלא באוהדים צהובים, אך כבר ראינו בעבר שאופי לא חסר לכחולים.

במועדון מקווים כי למרות המרחק ושעת המשחק יגיעו לא מעט אוהדים צפוניים על מנת לתמוך בקבוצה במשחק כה חשוב עבורה.

 


האם קאיודה יצטרף לק"ש?! ההכרעה השבוע

קריית שמונה ומכבי נתניה מנהלים שיחות כבר מסוף השבוע שעבר לגבי אפשרות צירופי של השחקן לארי קאיודה לקבוצה הצפונית.

בין הצדדים מתנהל מו"מ כאשר איזי שירצקי מוכן לשלם כ-600 אלף יורו עבורו, בעוד בנתניה דורשים 900 אלף יורו. אך לא רק זו הבעיה. סוכנו של השחקן ציין כי קאיודה לא רוצה לחתום וכי כוונתו לצאת ולשחק בחו"ל, במכבי נתניה רוצים מאוד למכור את קאיודה לק"ש ובקבוצה מעיר היהלומים לוחצים על החלוץ ועל אשתו כדי שיסגור את תנאיו ובשל כך ציינו בקריית שמונה שבמידה והשחקן לא יביע נכונות להגיע צפונה, הסיכוי ששירצקי יתעקש על מהלך שכזה נמוך במיוחד.

מהמועדון הצפוני נמסר: "קריית שמונה ומכבי נתניה נועדו בעניין צירופו האפשרי של קאיודה. בסיומה של הפגישה שלא הגיעה לכדי סיכום בשל מספר פערים שנותרו, סיכמו המועדונים להיוועד בשנית בשבוע הבא"

דודו דאהן סוכנו של השחקן התייחס לפרסומים בכלי התקשורת ורשם הודעה בפייסבוק של סקאוט פוש: "לאחרונה עולות שמות של קבוצות כאלה ואחרות בהקשר רכישה כביכול של קאיודה ממכבי נתניה. חברת סקאוט פוש מודיעה בשמו של קאיודה כי לארי לא יסכם ולא יחתום בשום מועדון עד לסיום העונה. לארי הצהיר לא פעם שהרצון והשאיפות שלו הן לשחק באירופה, לכן מבחינתנו לא קיימת אפשרות של סיכום בשום מועדון, בטח ובטח בישראל בעיצומה של עונת 2014/15"

 

עוד נרשם בהודעה: "לכן, אנו רואים בכל פירסום כזה או אחר לגבי מכירה של קאיודה כשקרי ומזיק לשחקן ולקבוצה. הזמנים שכדורגלן היה ל'עבד' שאפשר לסחור בו שלא כרצונו או בלי ידיעתו, ולהחליט עבורו היכן ומתי ולאן יעבור – חלפו ועברו מן העולם"



בכר: "קריית שמונה לא פחות טובה ממכבי"

1:1 זו תוצאת הסיום במשחק בו קריית שמונה אירחה את מכבי ת"א במסגרת המפגש הראשון ברבע גמר גביע המדינה, הצהובים הגיעו לאצטדיון הצפוני ובעיקר התגוננו מפני ההתקפות של ק"ש, אך כמאמר הקלישאה מי שלא כובש סופג – ספגו הכחולים בדקה ה-44 שער מרגליו של ערן זהבי. שחקניו של ברק בכר לא התייאשו אך החמיצו פעם אחר פעם ופספסו הזדמנויות מול הסגירה הטובה של מכבי, בדקה ה-92 כשכבר היה נראה שהמשחק אבוד ופאקו יהיה זה שיחייך בסיום, שחקני ק"ש גילו הרבה מאד אופי ונחישות, אבוחצירה, שקיבל מסירה נהדרת מוובה בראון בעט את הכדור פנימה וחתם את תוצאת המשחק בשוויון דרמטי, ההכרעה כמובן תהיה בבלומפילד ביום רביעי הקרוב.

מאמן קריית שמונה ברק בכר אמר בסיום המשחק: "היה עלינו לנצח כי זה היה בבית, חבל שקיבלנו את הגול בדקה קריטית. נתנו חצי שני הירואי, יזמנו וביטלנו לגמרי את מכבי ת"א. זה לא מובן מאליו, זה נותן ביטחון להמשך. כמובן שבבלומפילד יהיה קשה, אך ראינו שהכל אפשרי ופתוח להמשך"

המאמן המשיך: "אני לא יכול להגיד שקריית שמונה טובה יותר, אבל היא לא פחות טובה. אני חושב שהמשחק היום במיוחד, נתן המון ביטחון. מכבי ת"א באה מאוד דרוכה ומוכנה למשחק והצלחנו לבטל אותה כמעט לגמרי. זה נותן המון ביטחון גם לליגה וגם לגביע"

על הדברים שנאמרו על ידי התקשורת לפני המשחק אמר בכר: "באמת שעצבן אותי כשאמרו שנשחק בונקר, כי באנו גם לבלומפילד כדי לנצח ואחרי שהובלנו ירדנו לאחור. בסופו של דבר קבוצה אחרת עשתה בונקר לפי מה שראיתי. היינו יותר טובים ממכבי ואני יוצא מאוד מעודד מהמשחק"

 


 

שירצקי: "אם היינו מנצחים היינו עולים למקום הראשון, לא חבל?!"

בקריית שמונה התאכזבו מאד מכך שסיימו את המשחק מול רעננה בתוצאת תיקו 1:1 בייחוד לאור העובדה כי מכבי תל אביב הפסידה ואיבדה נקודות חשובות, (במידה והכחולים היו מנצחים הם כמובן היו מעפילים שוב למקום הראשון) כעת הפער בין שתי הקבוצות עומד על נקודה אחת בלבד.

קריית שמונה כבר הוליכה 0:1 עם פתיחת המחצית השנייה, אבל השער עשה רק טוב להפועל רעננה, שנכנסה לעניינים והחלה לתקוף. שער השוויון הגיע בדקה ה-66, לאחר שמאמדו צ'אם מצא בכדור טוב את שובל גוזלן והחלוץ הקפיץ באלגנטיות מעל גיא חיימוב ואיזן את התוצאה

בקריית שמונה כמובן היו מאוכזבים מאד בסיום מאיבוד הנקודות, הבעלים איזי שירצקי אמר: "במקום לכבוש את השני ירדנו אחורה, אם היינו מנצחים היינו עולים למקום ראשון ופער 9 מבאר שבע, לא חבל"

מאמן הקבצה כמובן גם היה מאוכזב בסיום : "לא מעניינות אותי קבוצות אחרות, זה היה משחק שלנו ושלטנו בו. אולי לא הגענו בחצי הראשון להרבה מצבים אבל רצינו מאוד לנצח ונתנו הכל, רעננה קבוצה טובה וקשה, הם למעשה לא עברו את החצי ולא יצאו למתפרצות למעט השער שכבשו, שהיה מיותר עבורנו. זו תוצאה מאכזבת, אבל ניקח את הדברים הטובים כי אני חושב שבסך הכל שיחקנו טוב היום. אחרי הגול, ניסינו לכבוש את השני ולא הייתה נסיגה לדעתי"

על כך שקבוצתו הייתה יכולה לחזור למקום הראשון אמר בכר: "זה מאכזב, כי זו הייתה הזדמנות גדולה לתפוס פער מבאר שבע ולהיצמד למכבי. אנחנו קרובים לפליאוף וכל משחק חשוב מאוד, יש משחקים שמותר לסיים בתיקו אבל היום ביטלנו את רעננה וחבל שלא ניצחנו כי באנו טוב אחרי מכבי וזה לא מובן מאליו"

בלם הקבוצה שיר צדק התייחס גם הוא למהלך המשחק שלו ושל חבריו: "ב-0:1 לא הגבנו טוב והלכנו אחורה. היינו צריכים להכריע את המשחק ולכבוש את השני, אבל אני חושב שהשארנו את הכל על המגרש ולכן אני מרוצה מאיך שהגענו למשחק, אני לא יכול להסביר למה אנחנו לא דורסים, צריך לשפר את זה ולכבוש יותר כדי לגמור משחקים ולהוריד לחץ"

 

הבלם הבהיר כי התיקו לא מערער להם את הביטחון: "אני חושב שזו קבוצה שבנויה על אמונה וביחד, כך שמשחק אחד לא גורם להאמין פחות או יותר. אנחנו מאמינים בעצמנו וחובת ההוכחה עלינו. עד סוף העונה נישאר משחקים שכל אחד הוא מלחמת עולם".


עת הגליל הגיעה

ניצחון חוץ גדול לגליל עליון על השנייה בטבלה, אליצור ברק נתניה, 83-85, לאחר קרב איתנים שהוכרע בשניות האחרונות 

 

עם כל הכבוד למפות הסינופטיות של החזאים, לתחזיות המוקדמות של הפרשנים, לסקרים של מינה צמח, ולנתונים הסטטיסטיים היבשים (ברק נתניה נוצחה עד למחזור הזה רק פעם אחת העונה באולמה) – גם לנו יש כבוד, ובדקות האחרונות באולם "ישורון" בנתניה, שיחקנו לא רק על הפלייאוף העליון, אלא גם על הכבוד שלנו. כי מה, אנחנו לא עומדים בזה בדקות האחרונות? כי מה, אין לנו מספיק קילינג אינסטינקט? כי מה, אנחנו לא ווינרים?

אחרי כמה משחקים צמודים, שבהם שמטנו את הניצחון בדקות האחרונות, הוכחנו השבוע שיש לנו את זה, ובאמת, הפעם אנחנו היינו אלה שספרו את הכסף במדרגות, לאחר ניצחון חוץ גדול על השנייה בטבלה, אליצור ברק נתניה, 83-85, מסל ניצחון, שלוש שניות לסיום, של אנטון קזרנובסקי.

"קזה" היה מצוין (16 נק', 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ג'רמיין ג'ורדון סיים עם דאבל-דאבל (23 נק' ו-12 ריבאונדים), גורדון, רובין וקלארק נתנו את הנשמה מתחת לסלים (6,7,7 ריבאונדים בהתאמה), אבל מעל כולם זה היה הערב של רון סבג (17 נק' ושישה אסיסטים), שהיה פשוט נפלא. גם צמח בערוגה שלנו, גם צומח להיות אחד הרכזים הטובים בליגה, גם מסוג השחקנים שככל שהמעמד והאתגר גדולים יותר, כך הם מגביהים עוף. אי אפשר לבקש יותר.

הרבע הראשון היה צמוד (20-21 לגליל); את המחצית הראשונה סיימנו ביתרון קל, 35-39; ברבע השלישי כבר הובלנו ביתרון של 13 נק', 57-70, ובסיומו 60-71; אבל ברבע האחרון הכול התהפך. נתניה רצה 1-10, ולאחר מכן השלימה את המהפך – 77-80 לזכותה, כאשר נותרו עוד שתיים וחצי דקות לסיום. דני רובין השווה בשלשה, ואחרי שוויון, 83-83, קלע קזרנובסקי את סל הניצחון, והזכיר לכל מי שכבר שכח: כן, גם לנו יש כבוד.

קלעו לגליל: ג'ורדון 23, סבג 17, קזרנובסקי 16, קלארק 13, רובין 8, גורדון 5, ו-ווליס 3.

בשבוע הבא אנחנו מארחים את האחרונה בטבלה, אליצור רמלה, שניצחה העונה רק פעם אחת. למרות הפער בינינו לבינם, בטבלה ובכלל, אסור להקל ראש. עם זאת, אין סיבה שלא נמשיך את המסע שלנו כלפי מעלה (כרגע אנחנו במקום השביעי בטבלה, עם מאזן של 9-10), גם כדי להבטיח מקום טוב לקראת הפלייאוף, וגם כדי לעשות קצת טוב לאוהדים המסורים שלנו.

       


קבוצת מאמאנט – שדה נחמיה

לקבוצת מאמאנט שדה נחמיה זו ההשתתפות הראשונה בליגת "מאמאנט – אשכול הצפון". הקבוצה הצטרפה לשורות המאמאנט בפברואר בשנה שעברה, זמן בו משחקי הליגה התחילו ועל כן עסקו בבניית הקבוצה, אימונים ומשחקי ידידות. הילה מנהלת הקבוצה מספרת כי שמעה על התרחשויות המאמאנט במשך תקופה ארוכה, אך סברה כי מישהו עובר ביישובים ופותח קבוצות. במקביל, עינב, שחקנית בקבוצה, החלה בבירורים לגבי דרישות הצטרפות למאמאנט, פרסמה מודעה בקיבוץ ויצרה קשר עם זהר מאמן הקבוצה. למודעה הגיבו כ-25 נשים. לפגישה הראשונה הגיעו 9. בשלב זה נכנסה הילה לתמונה ולקחה על עצמה את ניהולה ואת משימת חיפוש אולם לאימונים. בקיץ של אותה שנה החזירו את האימונים למגרש פתוח בקיבוץ וכאן, כשהחלה נוכחות נראית לפעילות הצטרפו מלא שחקניות. מטעמי "פיצוץ אוכלוסין" בקבוצה החליטו לעצור את ההרשמה כשהגיעו למספר של 20 שחקניות. כיום מספר השחקניות בקבוצה הוא 16 + שתי שחקניות בפגרת הריון. השנה, עם הצטרפותן לליגה, החליטו שחקניות הקבוצה בהחלטה משותפת, כי הן קבוצה חברתית, על כן לכל אחת "תורנות" משחקים לפי תור. הקבוצה מתאמנת בקיץ במגרש בקיבוצן ובימות החורף באולם הספורט בכפר בלום בימים ראשון ושלישי. מאמן הקבוצה הוא זהר מרדכי מקיבוץ דפנה, מנהלת הקבוצה הילה והקפטנית אלינה חמיאל (שהחליפה בתפקיד את אתי ברכה שכעת בהריון). הקבוצה מורכבת מנשים חברות קיבוץ וחברות ההרחבה ועל כן רובן לא הכירו האחת את השנייה לפני ההצטרפות למאמאנט. חשוב להן לציין את זהר כמאמן חברתי במיוחד, שמבין את המטרה האמיתית סביב הקמת קבוצה ספורטיבית עבור אימהות והן אף מדגישות את רגישותו הרבה לכל מה שמתרחש בקבוצה. הקבוצה מממנת את פעילותה ובנוסף יש להן נותני חסות, מפעל "חוליות" והקיבוץ עצמו.

גיבוש הקבוצה: ערב קבוצתי בהנחיה שכלל היכרות מעמיקה בין השחקניות כל אחת מהשחקניות סיפרה משהו שלא יודעים עליה והתחושה הייתה שזה תרם רבות לבניית הקבוצה מבחינה חברתית. בנוסף יש להן יציאות ספונטניות בצוותא לבתי קפה.

למען הקהילה: ארגון הפנינג משחקי כדורשת מוצלח ביותר בקיבוץ שכלל משחקי אבות, ילדים ושאר חברי קיבוץ. במבצע "צוק איתן" התגייסה הקבוצה למען משלוח חבילות לחיילים בדרום.

מסרים משלנו לשאר הקבוצות-

– כדאי לצרף את כל מי שחפצה לקבוצה. גם במחיר של קבוצה ענקית. בסוף זה תמיד מסתדר ומתאזן.

– בחירה בכיוון חברתי לקבוצה, היא נכונה יותר לליגה כדוגמת מאמאנט. זו המטרה העיקרית.

– שחקניות הקבוצה לא מתווכחות עם שופטים במשחק, עקרונית, גם אם חושבות ששגה וזאת מתוך מחשבה על נתינת דוגמא ראויה לילדיהן.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad