היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סקר בחירות: בנצי יעקב 18% הרב ניסים מלכה ראש העיר 16% ויורם מלול 13%

ראויה לציון העובדה שבסקר האמור היו מועמדים נוספים והשאלה נשאלה בקרב כלל בעלי זכות ההצבעה.

הסוקרים רצו לדעת כיצד יצביעו הבוחרים אילו ההצבעה הייתה מתקיימת רק בין שלושת המועמדים: הרב ניסים מלכה ראש העיר, בנצי יעקב ויורם מלול?

התוצאות מפתיעות במידה מסוימת, ומהסקר עולה התוצאה הבאה:

בנצי יעקב היה מקבל 30%, והרב ניסים מלכה ויורם מלול היו מקבלים 19% כל אחד.

מניתוח התוצאות עולה שהמאבק הינו צמוד ועדיין דבר לא הוכרע, אף על פי שהמגמה ברורה.

במקרה כזה, ברור כבר שיהיה סיבוב שני, ואף אחד מהמועמדים אינו מתקרב להכרעה של 40% ועוד קול אחד.

כפי שנכתב כבר כאן בעבר, מערכת הבחירות מאופיינת בריבוי מועמדים המתחלקים בכלל קולות המצביעים, ובגלל ריבוי המועמדים לא יכוה להיות הכרעה כבר בסיבוב הראשון.

מי שישכיל לחבור וליצור גוש איתן ויציב, יתכן וגם יוכל להכריע את הבחירות אפילו בסיבוב הראשון. זה נשמע כרגע לא ראלי, אבל זו ממש אופציה אפשרית.

צריך לזכור שמועד הבחירות עוד רחוק, מעל שלושה חודשים, והכל עוד יכול לקרות.

צפו להפתעות…

 

מה קורה בינתיים?

נותר עוד זמן קצר בו המועמדים השונים בבחירות לראשות העיר ולמועצה יפעלו מתחת לרדאר ובחדרי חדרים. הזמן מנוצל אצל רבים מהמועמדים לבדיקת השטח, סיכויי הצלחתם, החיבורים האפשריים (ויהיו כאלה) וכמובן לא פחות חשוב, ארגון פעילים וגב כלכלי ותקציבי.

מי שכבר נמצאים בשטח ופועלים הם בנצי יעקב, שירה את יריית הפתיחה כבר לפני חודשים ויפעת שאשא-ביטון שהצטרפה אליו לאחרונה, נצ"מ בדימוס יורם מלול שנכון לעכשיו הוא פועל תחת רשימה עצמאית שאינה קשורה למסגרות אחרות ויגאל בוזגלו מסיעת "עתיד" העובד בשטח מזה זמן אולם לאחרונה החל בפעילות רחבה יותר.

אצל ראש העיר הרב ניסים מלכה העסקים כרגיל, והוא נהנה מהפריווילגיה ממנה נהנה כל ראש עיר מכהן, הפעילות הציבורית היא-היא מסע הבחירות שלו.

המפלגות הגדולות עדיין לא בחרו את נציגיהן לראשות העיר ולמועצה אולם, גם אצלם מורגשת תכונה הולכת וגוברת של בדיקות, סקרים, גישושים ובדיקות שטח.

 

מה במפלגות?

מפלגת הליכוד: למעשה, אין למפלגה נציגות במועצת הסניף לאחר שבבחירות האחרונות הכוחות התפצלו ואנשי הליכוד, הן המועמדים והן המצביעים פעלו במספר ראשים, כל אחד על פי האינטרס שלו ולא באחידות מטרה.

מי שהיום נחשבים פורמאלית לחברי הליכוד מקרב חברי המועצה הם: ראש העיר הרב ניסים מלכה, יגאל בוזגלו ויורם ממן. נכון לשבוע עדיין לא החליטה הוועדה המוניציפאלית כיצד לנהוג בקריית שמונה בבחירת המועמד לראשות העיר, ומי שהצהיר שיתמודד על הזכות להיות מועמד הליכוד נותר אלי זפרני.

מפלגת העבודה: המפלגה ערכה סקר בו בדקה מועמדים פוטנציאליים שיוכלו לעמוד בראשות המפלגה בבחירות הקרובות. יו"ר ההסתדרות בגליל יונה פרטוק הודיע שאינו מעוניין להתמודד על אף הפופולאריות לה הוא זוכה במפלגתו.

למרות זאת, נודע ל"חדשות הגליל" ממקורות במפלגה, שראשי המפלגה יטילו בסופו של יום על יונה פרטוק את משימת ההובלה. יונה בתגובה היה מוכן לומר ש"ההחלטה לגבי ההתמודדות תתקבל רק אחרי שאתייעץ עם חברי, לא לפני כן".

הבית היהודי: בבית היהודים מתבשמים מההצלחה המסחררת בבחירות לכנסת, ו'גשמי הברכה' שירדו על המפלגה לא פשוטים לעיכול. נציגי המפלגה פועלים בשקט וביסודיות כדי לבדוק מספר אפשרויות ביניהן: ריצה הן לראשות העיר והן למועצה, או ריצה למועצה ותמיכה במועמד שיהיה מקובל עליהם.

גם ב'בית היהודי' ערכו 'סקר עומק' כדי לאתר מועמדים קיימים או מועמדים פוטנציאליים לשילוב או הובלה של המפלגה בבחירות הקרובות.

ככל שמועדים הקשורים לבחירות יתקרבו, כך נהיה חשופים למהלכים, חלקם אמיתיים וחלקם ספינים כדי לקדם ולשפר את מעמדו של מתמודד זה או אחר.

אחד הכלים בהם ירבו המעורבים בבחירות להשתמש יהיו הסקרים, עם או בלי מירכאות. כל סקר כזה 'יחשוף' ממצאים ותוצאות אשר יהיו חלק סמוי ממסע הבחירות של המועמדים השונים. האמצעים ילכו וישתכללו וכמו מניסיון של שנים עברו, כמעט הכל יהיה מותר במסע הבחירות הבא עלינו לטובה.

הציבור, מצידו יצטרך לנהוג ביתר זהירות ויתר ערנות כדי לא להיות טרף קל במסע הציד.

לסיום נציין שיש לקחת בעירבון מוגבל כל ממצא ולזכור שהתוצאות נכונות אך ורק ליום עריכת הסקר….

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad