היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עומרי סגרון, חולם ומגשים

לא סוד הוא שאחד המאפיינים של קריית שמונה הוא הנוער המצוין שגדל כאן, עושה את הדברים הטובים והנכונים עד כיתה י"ב, ואז הוא פורש כנף ועוזב את העיר.

המלחמה הסיזיפית בלדאוג להחזיר הביתה את הבנים והבנות אשר רוכשים מקצועות מתקדמים בתחומי ההייטק והמקצועות החופשיים, נמשכת במלוא עוזה גם בימים אלה.

נכון, יש כבר ניצנים של בוגרי קריית שמונה השבים הביתה ומונעים ממטרה אחת, לעשות שיהיה כאן טוב, תהיה תעסוקה ולגרום לעוד רבים וטובים מחבריהם לחזור למולדת, לקריית שמונה.

עומרי סגרון, 29, נשוי ואב לבת, הוא מאותם בוגרים שעשו חיל מחוץ לקריית שמונה, רכשו מיומנויות וניסיון, ועכשיו מנסים, רוצים להגשים את החלום החבוי בכל בן קריית שמונה, לסדר את 'המיטה' כדי שיוכל לשוב הביתה, אולי, באחד הימים.

אזהרה. הדברים המובאים להלן יכולים להיות לא מובנים ובלתי נתפסים אם מנסים להצמיד את העשייה, החלום והחזון לגילו של המרואיין, 29. אז אנא, תשתחררו מהסטראוטיפ ופשוט תזרמו יחד איתי ועם עומרי.

 

– שלום לך עומרי. ספר מעט על עצמך

נולדתי וגדלתי בקריית שמונה, בן ללבונה ושמריה סגרון, אימי ואחותי עדיין תושבות העיר ויש לי משפחה מורחבת ענפה בקריית שמונה. למדתי בבית ספר דנציגר, והייתי פעיל במספר מסגרות כנער בעיר במתנ"ס ארתור פוקס.

היום אני גר בנתניה, עובד בחברת הייטק במרכז ועוסק במספר פרויקטים של הדרכה וייעוץ טכנולוגי במרכז.

אני כיום (לא לעוד הרבה זמן) סמנכ"ל סייבר בחברת Nation-E בהרצליה המפתחת פתרונות סייבר לתשתיות קריטיות כגון חשמל, מים, בניינים, מפעלים ועוד.

הקמתי את מערך הפיתוח שלהם, גייסתי אנשים, בניתי את כל מתודולוגיית ההגנה ועוד.

החלטתי לעשות הפסקה מהעבודה האינטנסיבית איתם על מנת להקים יוזמה משלי שכבר שנים רבות בוערת בי, פיתוח ההייטק הצפון.

אמשיך עם פרויקטים נוספים  כגון הדרכות במכללת הייטק (See.Security), מנטור לסטרט-אפים (כגון Whisper)  וייעוץ בחברת  Comsec (https://comsecglobal.com/)

 

בגיל 18 התגייסתי לצנחנים, ולצערי (וככל הנראה לטובתי) נפצעתי במסלול והועברתי למחלקת המחשוב והקשר של גדוד 202, יצאתי לקצונה, ולאחר קורס הקצינים התחלתי בקריירה טכנולוגית ביחידות טכנולוגיות בצבא כאשר בסוף השירות שירתי כקצין סייבר בממר"ם.

תוך כדי הצבא התחלתי תואר בניהול טכנולוגי, ועשיתי מספר הסמכות בינלאומיות כגון CISSP (אבטחת מידע) CCNA (תקשורת נתונים) CEH (האקינג) וגם התחלתי להדריך במכללת הייטק וסייבר ברמת גן (See.Security).

לאחר שחרורי מהצבא, בדרגת סרן, שקלתי לחזור לשורשים אך לצערי גיליתי שלא תהיה לי תעסוקה בצפון, תחום ההייטק פשוט לא מפותח שם לצערי. וישר נכנסתי לעבוד בחברת Nation-E  שבזמנו הכי התאימה לי כי שילבה ידע בסייבר ובהנדסת חשמל.

 

נשוי לאשה מדהימה מנתניה ונולדה לנו ילדה מתוקה לפני חצי שנה (שמה אדל, ולכן שם בית הספר להייטק ובכלל השם של היוזמה זה "היי-דל"). וקשה לי עם העובדה שהיא לא תגדל בצפון כמוני ועם ערכים שאני גדלתי עליהם.

 

– מה הרקע הלימודי והמקצועי שלך?

כ-10 שנות ניסיון בעולם הטכנולוגי (הניסיון זה הוא הדבר החשוב ביותר בתעשיית ההייטק), סמנכ"ל סייבר בחברת סטרט אפ וכיום חברה בינלאומית בתחום הסייבר לתשתיות קריטיות.

מגוון הסמכות בינלאומיות כגון CEH, CCNA, CISSP  – אלו הסמכות פרקטיות המקנות ידע ונסיון מהחברות המובילות בתעשיה בעולם ולכן לעיתים נחשבות אפילו יותר מתואר אקדמאי.

בקרוב אסיים תואר B.sc בניהול טכנולוגי במכון הטכנולוגי בחולון HIT.

 

– הרקורד שאתה מציג הוא מאוד מרשים לבן 29. איך עושים את זה?

מוטיבציה והבנה שאם אתה לא תדאג לעצמך, אף אחד לא ידאג לך.

אני יודע שזה טיפה פסימי אבל תמיד הייתי אנדרדוג וזה מה שדרבן אותי, אם זה הקצין הקרבי היחיד בקורס קצינים שכולם טכנולוגיים, ואם זה לנהל תכניתנים ואנשי מקצוע הרבה יותר מקצועיים ממני כשאני "בזבזתי" זמן בלרוץ ולצנוח בצנחנים במקום ללמוד לכתוב קוד והנה לפתע אני מנהל אותם. אתה תמיד צריך להוכיח שאתה מסוגל ויודע למרות שלא נתנו לך את הכלים לכך.

תוסיף לזה שנאלצתי להתמודד עם עול כלכלי כבד לכל אורך שירותי הצבאי ולעבוד במלצרות בסופי שבוע כדי להתפרנס, קיבלתי החלטה שאני חייב להכשיר את עצמי כדי להגיע למשהו בחיים והכלים שעמדו לרשותי הם אך ורק ראש על הכתפיים ומוטיבציה להגיע למשהו בחיים והדרך הכי טובה לעשות זאת זה ללמוד והרבה מאוד סבלנות.

 

– תחום ההייטק הו ההזדמנות של רבים וטובים במרכז הארץ. מה צריך לקרות שזה יתרחש גם כאן?

זה לא פשוט בכלל. על מנת שזה יקרה זה צריך להיות משתלם עבור אותם החברות לפתוח בצפון.

ברמה העקרונית זה נראה כמעין מהלך די הגיוני, חברה שמפתחת מוצר ומשלמת שכר עתק לתכניתנים במרכז, שכירות, ארנונה, אוכל, שירותים מקצועיים ועוד הרבה מאוד דברים שבצפון יעלו להם משמעותית פחות, נראה כאילו זה המהלך הנכון עבור כל חברת הייטק.

מה גם שכמי שניהל מחלקת פיתוח, התכניתנים ואנשי הפיתוח אצלנו לא יצאו מארבעת הקירות במשרד בהרצליה פיתוח, אז למה שלא יעשו את אותה העבודה בצפון הירוק והפסטורלי?

אבל לצערי זה לא עד כדי כך פשוט, חברת הייטק מסתכלת על מכלול הדברים וקידום העסקים שלה, במרכז למרות שהכל יקר יותר, גם קל יותר לקבל שירות ולגרום לדברים "לקרות". אם אני רוצה ייעוץ או ייעוץ אסטרטגי, שיווקי, טכנולוגי, משרד רואה חשבון או עורך דין המתמחה בתחום ההייטק, אני רק צריך לבקש ואקבל ה-כ-ל.

כנראה שבצפון זה ייקח קצת יותר זמן.

נתקלתי באדם מרתק שאמר לי משהו מאוד כואב, כשהוא רצה לפתוח משרד בצפון עבוד חברת ההייטק שלו לקח לו חודשים לקבל שירותים בסיסיים כגון חיבורי אינטרנט ותקשורת, צביעה, תשתיות, ביטוח וכו. כאשר את אותו המשרד הוא הצליח להרים ברמת גן בחמישה ימים(!) יחי ההבדל הדק.

חברת הייטק צריכה להתחשב גם באוכלוסייה שהיא מגייסת, כאשר במרכז יש ריכוז גבוהה של כח אדם המוכשר לבצע את העבודות שהיא צריכה (פיתוח, תכנון וכו') ובצפון נדיר יהיה למצוא את מגוון כל התפקידים.

 

זו הסיבה שהתחלתי את היוזמה בפתיחת מכללת הייטק.

אבל אנחנו רוצים שזה יהיה אפשרי, מה עושים?

  1. השלב הראשון הוא לפתוח מרכז הכשרות שיכשיר את האוכלוסייה (בוצע!)
  2. השלב השני זה ליצור קהילה השואפת לאותה מטרה, פיתוח ההייטק והיזמות בצפון.
  3. להצליח לפתוח עוד מספר חברות הייטק מעבר לשתיים וחצי הקיימות היום בצפון, מהלך שכזה ישאיר אוכלוסייה איכותית בצפון, סטודנטים מתל חי לא יברחו חזרה למרכז ואפילו ימשוך אוכלוסייה שגדלה באזור והגרה למרכז כי היא עוסקת בתחום ההייטק.

בנוסף, הגדלת התחרות מול החברות הקיימות תגרום להעלאת הביקוש והעלאת המשכורות לעובדי ההייטק בצפון ואף תגרום לפיתוח עסקים נוספים הנותנים שירות לתעשיית ההייטק (ראיית חשבון, יזמות, השכלה, עריכת דין, ייעוץ, שיווק ועוד)

זה לא מהלך פשוט, אבל גם לא בלתי אפשרי.

וכמובן שעזרה פוליטית תמיד מבורכת…

 

 

 

– עד כמה שאני מבין, אתה פועל במספר משורים, ובהם הכשרה ולימודים וקשירת קשרים עסקיים. ספר על המהלכים הללו.

התחלתי מהדבר הבסיסי ביותר, הכשרת האוכלוסייה. בתקווה שזה יגרור תגובת שרשרת שתגרום לחברות נוספות לפתוח בצפון ולפתח את התחום.

מפה הגיעה היוזמה לפתוח את בית הספר "Highdele" למקצועות ההייטק (www.highdele.com):

בית הספר הינו בית ספר מקצועי להסמכות בין לאומיות של חברות ההייטק המובילות בעולם( (Cisco, Microsoft וכו

זו לא אקדמיה, זה לא בית ספר תיכון, זו מכללת הייטק, כמו ג'ון ברייס בתל אביב, רק שזו מכללה בגליל המזרחי.

אני מעביר בעצמי חלק נכבד מהשיעורים, אך ישנם גם מדריכים נוספים מהמרכז המגיעים להרצאות או קורסים מסוימים.

המכללה מתמקדת במקצועות והכשרות בעולם ההייטק כגון אבטחת מידע וסייבר, תקשורת נתונים, מערכות הפעלה, פיתוח ובדיקות תוכנה ועוד.

בעצם המיקוד שלי במכללה זה למקצועות שניתן יהיה אחר כך לעבוד בהם פה בצפון ולספק שירותים "מרחוק" לכל רחבי הארץ והעולם, ובכך לשכנע חברות הייטק נוספות לעבור לצפון ולגייס אנשים איכותיים ולהוריד בעלויות הפיתוח.

השלב הבא הוא לגרום לחברות נוספות לבוא ולפתוח שלוחות בצפון ולהשקיע משאבים באזור.

הדרך המהירה והפשוטה יחסית לעשות זאת זה לפתוח "חממה" או אקסלרטור לסטרט אפים בגליל המזרחי.

לתת מענה לכל היזמים שמוכנים לגדול בצפון, לתת להם מעטפת ולגרום להם ולבני משפחותיהם לחזור צפונה ולשנות את פני הדמוגרפיה באזור – במקום שכל האוכלוסייה האיכותית תעזוב למרכז, נביא אותם חזרה לצפון.

השלב הראשון שסוכם עם חברת Sigma-Labs זה ליצור קהילה, לרכז את כל היזמים, הסטרט אפים, החברות והמשקיעים המעוניינים להשיג את אותה המטרה ולהניע את התהליך.

אפתח עמותה ביחד עם יזמים נוספים שהביעו עניין כדי לקדם את הקהילה המדוברת ולתת את זה כשירות (חינם כמובן) לכל מי שמעוניין להגיע ולפתח את הצפון.

ניתן להירשם ולקחת חלק בקהילה באמצעות הלינק הבא ל-

Google Form  :

https://docs.google.com/forms/d/1ht65vCjkKtb5xaAsOQYzbEP3G9QkrRNWI6t2nKHQdZ8/viewform

בנוסף, חברות נוספות במרכז הראו התעניינות במיזם והתחלתי מגעים עימם (מבחינה חוזית) על שיתופם ביוזמת "היידל".

חלק מהגופים הם: חברת IBM המספקת לי פלטפורמה למחשוב ענן ותשתיות לקורסים ולאקדמיה (בחינם!) ויתכן שישתלבו במנטורינג באקסלרטור העתידי, חברת

See.Security – http://www.see- security.com/

שאני מדריך אצלם פותחים סניף נוסף בחיפה ומכללת היידל תהווה שלוחה שלהם בצפון, האקסלרטור The Spark – הראשון בצפון בחסות עיריית מעלות ועוד.

עד כה ישנה הענות בעיקר לקורסים דרך האתר שהקמתי  (www.highdele.com)  ודרך עמוד הפייסבוק של המכללה (Highdele). וכמובן דרך שותפים כגון מכללת אשכולות ומכללת תל-חי (הטכנולוגית).

למדתי מה שאפשר לעשות לבד לקום ולעשות אותו, לא לחכות לגופים פוליטיים, ממשלתיים, בירוקרטיים וכו', אלא פשוט לעשות צעד, לפתוח אקסלרטור (מספק מעטפת לסטרט אפים כדי להריץ אותם קדימה לאקזיט או להשקעה תמורת אחוזים), להשקיע כסף וזמן ולהתחיל לצעוד. כל זה בחסות חברת  YAHOO  העולמית.

 

– בוא נדבר על המהלכים בתחום הלימודים והקשר עם מכללת אשכולות. היכן עומדים המהלכים הללו?

כשהתחלתי את היוזמה עשיתי הכל לבד בניתי אתר, שיווקתי אותו לבד, פניתי לסטודנטים, ראיינתי, קבעתי פגישות, גביתי תשלומי מקדמה וכל זה לפני בכלל שבניתי את מערכי השיעור והצד הפדגוגי של מכללת היידל.

הבנתי שכדי להצליח אי אפשר לעשות הכל לבד והחלטתי ללכת עם שותפים, על חלקם תשמע בהמשך אבל אם כבר ציינת את מכללת אשכולות, אני גיליתי יזם מדהים, ערכי, מוכשר ועם ערכים דומים לשלי, דוקטור דן כרמלי שפתח מכללה לקורסי העשרה והסמכה בתחומים שונים (לא הייטק) ושיתוף הפעולה היה מתבקש.

תשתית המכללה, הלוגיסטיקה, ההרשמה וכו', הכל קיים. דן הקים סביבו צוות של אנשים מוכשרים מקריית שמונה הדואגים לכל המנהלות כך שחלוקת העבודה בינינו היא פשוטה, מכללת אשכולות אחראית על הצד הלוגיסטי והמנהלתי ואני על הצד הפדגוגי.

– ברור לך שהבעיה המרכזית של דור ההייטק בקריית שמונה והאזור סובל מחוסר במקומות עבודה. מה התוכניות שלך בתחום הזה?

תעשיית הייטק לא תקום בקריית שמונה בשבוע הבא, זה תהליך בדיוק כפי שלקח זמן לפארק ההייטק ביקנעם להתרומם וכפי שלקח זמן לתעשיית הסייבר לפרוח בבאר שבע. ישנם גופים ושחקנים רבים ממשלה, פוליטיקה, יזמים, משקיעים, אקדמיה, בטחון ועוד.

מה שאני יכול לעשות בעצמי, אני קם ועושה!

והמהלך של פתיחת אקסלרטור וקהילה טכנולוגית בצפון זה מהלך שיגרור תגובת שרשרת, משקיעים יגלו צפון חדש, יזמות, כנסים, אנשים איכותיים לא יעזבו ויבינו ששווה להשקיע פה, שווה לגדול פה, שווה להשקיע בצפון.

לדוגמא. אקסלרטור המריץ 10 סטרט-אפים במחזור, שזה מעט מאוד, בחצי שנה, גורם לכך ש-20 משפחות משכילות, המשתכרות יפה, עם אופי יזמי יגיעו לצפון, ידרשו שירותים, ישקיעו כסף, משאבים, יפתחו קהילה, ימשכו משקיעים. חלקם יגדלו ויעסיקו מקומיים, ויכניסו השקעות והכנסות, וידרשו שירותים היקפיים, וכך כדור השלג יתחיל לתפוס תאוצה.

כל חצי שנה, 20 משפחות מינימום.

לפתע חברות הייטק גדולות יבחינו שלא נורא לחסוך קצת ולהעביר מחלקת פיתוח קטנה לצפון, הרי כבר יש השכלה, יש אוכלוסייה, יש משקיעים, המשאבים יחסית זולים, שווה לעשות מהלך אפילו הקטן ביותר. כך תצמח תעשיית ההייטק בצפון.

 

קטונתי, אני יכול רק להתניע את התהליכים, בסופו של דבר תידרש הרתמות של המון גופים נוספים כדי לשחזר הצלחות כמו יקנעם ובאר שבע, וכשזה יקרה, אנחנו נחכה להם פה בידיים פתוחות.

 

לסיום, מבחינתי ההצלחה של כל מה שאתה עושה בתחום תהיה שאתה והמשפחה תגורו כאן בקריית שמונה. ומה מבחינתך תחשב להצלחה?

ראשית אני שותף להגדרה שלך, אם אני אעבור לצפון זה אומר שקרה פה משהו טוב ותהיה לי פה תעסוקה בתחום המקצוע שלי.

מבחינתי הצלחה זה שהתכניתן הבא שיוצא מ-8200 או מממר"ם, שגדל בקריית שמונה, לא יחשוב פעמיים ויחזור הביתה כי יש לו לאן לחזור במקום להשתקע במרכז.

שאיפה להצלחה קצת יותר יומרנית תהיה תכניתן שגדל במרכז כן יחשוב פעמיים אם לחזור הביתה למרכז אחרי הצבא או שאולי יבחר בדרך מעניינת יותר, קריירת הייטק בצפון.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad