היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עיריית צפת הפכה את 'זיו' לתעשיית כסף

אין לנו בית חולים אחר, וב'זיו' הפכו את מצוקת החנייה למכונת מזומנים מתושבי האזור הנזקקים לשירותיו של בית החולים & כנראה, שהמצב הנוכחי משרת את האינטרס של עיריית צפת, רשות החנייה ובית החולים & לאחר התגובות, קיימת התקווה שהשכל הישר יגבר על עודף הכח שבידי הכופים מצב אבסורדי זה

הרצל בן אשר

בית חולים 'זיו' בצפת, או כפי שהוא מתקרא 'המרכז הרפואי זיו', הוא העוגן הרפואי היחידי באזור בהגדרה של 'בית חולים'. תושבי האזור תלויים בשרותיו באופן מוחלט, ואפשר לומר שהוא מונופול רפואי לכל דבר ועניין. בנוסף, זהו בית חולים ציבורי, כלומר עסק השייך לנו הציבור.

לפני שניגש למנה העיקרית שלשמה התכנסנו, נציין באופן ברור וחד משמעי. בית החולים עבר ועובר מהפכה תכנית בכל הקשור להעלאת רמת הרפואה ברוב המחלקות. צוות רופאים מן השורה הראשונה הגיע בשנים והוא מאייש בתפקידי מפתח משרות מרכזיות. הנה החמאנו ביד נדיבה בכל הקשור לשירותי הרפואה ורמת הרופאים.

…עכשיו לעניין הכואב והלא צודק שבשלו התכנסנו. מעשי העוולה שנעשים לנהגים הנקלעים לאזור החניות הלא קיימות במרחבי בית החולים.

במה הדברים אמורים? בשנים האחרונות, ועד לא מזמן הושקעו כספים רבים בפיתוח החניות לרכבים, וזה טוב. אלא, שחלק ניכר מהחניות משמש את העובדים על שלל מקצועם החל ברופאים, אחיות, אנשי מטה ומנהלה וכלה בעובדים זוטרים. כמו בכל מקום הוכשרו חניות מיוחדות לעובדים, שגרעו מנפח החניות שנותר לטובת מקבלי השירות.

החניות הנותרות סומנו, אני מניח ע"י אדם מוסמך, ובחלקים לא מבוטלים ב'אדום-לבן'. מה לעשות והביקוש עולה על היצע החניות ומי שנפגע ומשלם מחיר כבד הם הלקוחות, החולים ומלוויהם המגיעים לבית החולים. מאז ש'החניות הוסדרו' עלה בצורה חדה מספרם של 'עברייני' החניות וכמות הדוחות, 250 שקלים כל דוח, האמיר מעלה מעלה.

עשרות תלונות של תושבי העיר הגיעו למערכת כאשר הסיפורים חוזרים על עצמם.

מספרת ר' תושבת קריית שמונה: "בחודשים האחרונים קיבלתי ארבעה (4) דוחות על חניה ב'אדום-לבן'. לא הלכתי לבלות בבית החולים, בכל ארבעת הפעמים הגעתי כי הייתי חייבת לקבל טיפול ושירותים אחרים הנוגעים לבריאותי. בכל הפעמים שילמתי בכניסה וחשבתי לתומי ששילמתי עבור חנייה. עם כניסתי הבנתי שבעצם לא אמצא חנייה. עשיתי מספר סיבובים מתוך כוונה להחנות את הרכב, אבל בכל הפעמים, אחרי כעשרים דקות עד חצי שעה של חיפושים נואשתי, ובלית ברירה החניתי במקום בו מסומן 'אדום-לבן', לא לפני שווידאתי שהרכב שלי לא מפריע, לא חוסם ובסה"כ חונה כמו יתר הרכבים, רק שהצבע שונה", מספרת ר'.

התסכול שלה גבר לאחר שכל בקשותיה לביטול הקנסות נענו בשלילה "אני עדיין מחכה לראות מה יעלה בערעור האחרון", אומרת ר'. גם אנחנו מחכים.

תושב אחר נ' שחמתו נכה 100% מספר שעקב נכותה (עיוורון) הוא נאלץ להסיע אותה לטיפול קרדיולוגי לזיו בצפת. "הגעתי איתה, אישה מבוגרת ועיוורת לקבל טיפול קרדיולוגי, קוצב לב. שילמתי בכניסה, הסתובבתי עם הרכב כעשרים וחמש דקות עם אישה חולה שהיא גם עיוורת, ובסוף התייאשתי והחניתי ב'אדום-לבן' עם תו הנכה מוצמד לשמשה. אחרי הטיפול אני חוזר ודוח על 250 שקלים. כמובן, שהרכב עם התו חנה בצורה שלא הפריעה לאף אחד, לא חסמה את הדרך, ואני לא מבין בשביל מה צריך לתת לנכה קנס כשהם יודעים שאין חנייה אחרת".

ועוד סיפור טרי ממש מעכשיו של ד. א. "הגעתי לבית החולים, הסתובבתי קרוב לחצי שעה, ואחרי שלא נותרה לי ברירה, החניתי במקום שלא הפריע לתנועה. אני מרגישה מרומה בגלל שהם לא מודיעים בכניסה שאין מקומות חנייה, נותנים לך להיכנס, ואז אתה 'עובר על החוק'. ממש מרגישה נעלבת ופגועה מהיחס שלהם, בעיקר לתושבי קריית שמונה שאין להם ברירה וחייבים להגיע עם הרכב הפרטי שלהם", אומרת דלית בכעס.

סיפורו של נכה נוסף, א. ב. ל. מדהים לא פחות. האיש, שומר חוק קלה כבחמורה, הגיעה לקבל טיפול בבית החולים. וכמו קודמיו, שילם בכניסה, חיפש וחיפש ולא מצא מקום חנייה לנכים ובכלל. והחליט להחנות את רכבו במקום שאינו מסומן ואינו מפריע לתנועה. כמובן כשחזר לרכבו מצא דוח חנייה מוצמד לשמשה.

א' לא וויתר, פנה בתלונה/ערעור, ואפילו לא זכה לקבל תשובה. גם הפעם לא וויתר, לקח עו"ד וממש בימים אלה מחכה לקבל תשובות ענייניות על הדוח והיחס הלא נאות כלפיו.

המשכנו ושוחחנו עם תושבים נוספים, ובפי כולם אותן טענות ואותן תחושות של ניצול מצב בצורה לא הוגנת שתוצאתה אחת, דוח, לא צודק על 250 שקלים.

הטענות המרכזיות כלפי רשות החנייה, עיריית צפת והנהלת המרכז הרפואי זיו הן:

מדוע לא מודיעים, על ידי אדם או לוח אלקטרוני שאין מקומות חנייה פנויים?

התחושה של רוב הנהגים הייתה שהם נכנסו למלכודת דבש שהתוצאה היא אחת, קנס-אונס על לא עוול בכפם.

"תוך מספר דקות רשמו לי דוח, אחרי שהתרחקתי מהרכב, וכשחזרתי (7-8 דקות) כבר היה דוח על השמשה.

מדוע לא מחכים עשר חמש עשרה דקות עד שנותנים דוח?

דבר נוסף. נראה שהסיכוי שהערעור של מישהו יתקבל הוא קטן מהסיכוי לזכות בלוטו. דבר מוזר בפני עצמו.

נחזור ונדגיש, מתוך התלונות שקיבלנו, ולאחר בדיקה, לא היה מדובר ברכבים שחסמו את הדרך או שחסמו רכב אחר. בחלק מהמקרים, מדובר בחניות צדדיות המרוחקות מנתיב הנסיעה הראשי לחדר המיון ולבית החולים, כך שהחשד למלכודת מובנת לעשיית כסף רק גוברת.

 

תגובות

המרכז הרפואי זיו בצפת:

פקחי החניה של עיריית צפת, הם האחראים על אכיפת החוק והם הנותנים את דו"חות התנועה, לא בית החולים!

הדו"חות ניתנים כחוק משיקולים בטיחותיים, בכדי לא לסכן את הולכי הרגל  ולאפשר מעבר ונגישות לאמבולנסים, רכבי ביטחון, מכבי אש,

משאיות הובלת ציוד רפואי ואחר וכדו'.

רק לאחרונה הסתיימה הכשרת שלושה מגרשי חניה חדשים, בהם 150 מקומות חניה וכיום קיימים במרכז הרפואי זיו 875 מקומות חניה.

כולל מקומות חניה השמורים לבעלי תו נכה ומקומות חנייה שהוקצו לאוכלוסיות מיוחדות, כגון חולי דיאליזה ומטופלי אונקולוגיה המגיעים לטיפולים על בסיס קבוע.

בנוסף, קיים מגרש חניה חיצוני, על משטח כורכר, (מעבר לשער בית החולים, ללא שמירה) שאינו מצריך תשלום ובו 50 מקומות חניה נוספים.

בדרך כלל מקומות החניה הסמוכים לכניסה למבנה בית החולים מלאים, בעוד שהמרוחקים נשארים ריקים.

בימים אלו יצאה לדרך תכנית לשיפור מקומות החנייה הקיימים ולהוספת שטח חנייה נוסף שיכלול עוד 150 מקומות חנייה.

 

 

 

עיריית צפת

מתחם המרכז הרפואי זיו נמצא בגבולות העיר צפת ועל פי בקשה מטעם הנהלת בית החולים, מערך האכיפה העירוני פועל גם בשטחה. יודגש כי פעילות האכיפה מתבצעת רק במקומות המוגדרים כאיסורי חנייה, קרי "אדום לבן" וכל אזור אחר העלול ליצור פקק תנועה או מהווה מכשול לתנועת רכבי הצלה. לצד האכיפה העירייה מגלה רגישות יתרה וכל ערר המוגש  נשקל בכובד ראש".

 

גם לאחר התגובות של העירייה ובית החולים, נותרה התחושה הכבדה שמצב העניינים כמו שהוא פועל, ימשיך לגרום עוול לאלה העתידים להימצא באותו מצב. לא הייתה התייחסות להצבת שלט או אדם המתריע מפני חניות מלאות ומניעת כניסת רכבים למלכודת הקנסות. וחבל.

אולי יעניין אותך

Bottom ad