היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עמונה: חרקירי יהודי למהדרין

השבוע היינו סטטיסטיים בסרט האימה 'עמונה 2'  רק לשמוע ולראות, בלי יכולת לעשות משהו 

השבוע הושלכו הכפפות והמהלומות בין שני המחנות הפוליטיים עלו מדרגה. זהו נושא שכל מה שייכתב, נכתב כבר, וכל מה שייאמר, נאמר כבר.

…אבל, השמש תזרח והשמש תשקע ונצטרך להמשיך ולחיות כאן, אם נרצה ואם לאו. החיים בעידן המדינה כפי שהיא היום חייבת להביא לאיפוס מערכות, לא ערכיים, אלא של כללי המשחק של מה מותר ומה אסור? עד היכן מתקיים ה'משחק' הפוליטי ומהיכן זו צביעות במעטה של מילים גבוהות וריקות מתוכן.

כמו בכל סרט מתח בנו השחקנים הראשיים בפינוי עמונה את תפקידם" ממשלת ישראל וחלק משריה, תושבי עמונה, רוחות בעלי הקרקע הערביים והמנטורים היהודיים שלהם, עמותות הימין ו'יש דין' ובראשם בית המשפט העליון, צה"ל ומשטרת ישראל.

תמהיל כל-כך נפיץ, למה יביא?! לסוכריות פצפץ? לגשם של אורז הנזרק על חיילי צה"ל והשוטרים? ואולי לחיבוקים ונפילות זה על צוואריו של זה?

שום דבר מכל אלה

נתחיל בפוליטיקאים שלנו. מידת הציניות וכמויות ההתחכמות שחלק מהם מצוידים בהם הביאו כבר אסונות על עם ישראל. הבעיה עם פוליטיקאים אלה, שדרך התנהלותם מתגלית בדיעבד, אחרי שסותמים את הגולל, וזה כבר מאוחר. חלק מהפוליטיקאים המעורבים השאירו אחריהם חורבן והרס בעבר בגלל התנהלות לא אחראית, בלשון המעטה, ובגין החלטות פופוליסטיות במקרה הגרוע יותר. אפשר להירגע, כי הדברים הללו נוגעים לפוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית מאז קמה מדינת ישראל.

זה באשר לפוליטיקאים שרוקחים את הדייסה.

בתי המשפט. בתי המשפט נושאים נושאים בקלון העיוורון החלקי והאפליה במדרג הענישה על אותן עבירות, אצל תושבים שונים. פעם זה העדפת המתנחלים ופעם זה העלמת עין מתמשכת מעבירות בניה ושוד קרקעות מדינה במהלך שנים רבות.

מה שקורה עכשיו, ששופטי בית המשפט חוטפים כאפות מימין ומשמאל, מהערבים ומהיהודים, מכולם.

נניח שהפוליטיקאים יוצרים את המצבים הבלתי אפשריים בהן נאלץ בית המשפט להתערב, נניח.

אז מדוע בתי המשפט אינם משיתים את אימת הדין בתקיפות ובנחישות כלפי עבריינים כאשר מדובר בשוד קרקעות, השתלטות על המרחב הציבורי או איפה ואיפה ביחס למשל, לאנסים, לזורקי נעלים על שופטים ועוד כהנה וכהנה.

עכשיו, אחרי ההתנהלות הזאת אומר. שמערכת בתי המשפט והשופטים הם-הם בבת עינה של הדמוקרטיה והסדר החברתי התקין, רק שיעשו את עבודתם נאמנה.

ומי שמשלם את המחיר הם השוטרים והחיילים אשר לרוע מזלם צריך להוציא לפועל החלטות מטומטמות שהפוליטיקאים ובתי המשפט מעכו ודשו עד דק ועד בלי הכר. מסכנים החיילים והשוטרים.

…מעבר לכל הנאמר, אנחנו, כולנו חייבים לעשות חשבון נפש ולהחליט שלא משנה מה הנושא העומד על הפרק, אלימות מסוג כלשהו מחוץ למשחק. בינתיים…

 

 

רוץ טראמפ רוץ

אי אפשר בלי השריף החדש של העולם.

לכל מי שלא מפסיק ליילל על בחירתו של הנשיא דונאלד טראמפ, נזכיר שהעובדות הן דווקא בעד …טראמפ.

השבוע האזנתי לראיון מרתק עם מומחה ישראלי, פרופ' באחת מן האוניברסיטאות הנחשבות בארצות הברית על מספר הצווים הנשיאותיים שחתם טראמפ בעשרת ימיו הראשונים בתפקיד, למספר הצווים שחתם בתקופה המקבילה ברק אובמה עם כניסתו לתפקיד.

ובכן, טראמפ חתם על שבעה צווים נשיאותיים, ואילו אובמה, תקשיבו היטב, חתם בעשרת הימים הראשונים שלו בתפקיד על …שישה עשר צווים.

סתם שתדעו…

 

הגיע זמנה של קריית שמונה

קריית שמונה זקוקה ל'עבודת-יד', לא לקונפקציה, תוכנית שבלונית המולבשת על כל ישוב

עכשיו אחרי 'תוכנית הצפון', פינוי עמונה ומה שתרצו, הגיע זמנה של קריית שמונה לטיפול אישי, עבודת יד.

לא אטעה אם נאמר שגם אם איחרנו כבר, והתור שלנו עבר, חיכינו מספיק זמן ו'הרופא' צריך לקבל אותנו עכשיו לטיפול.

והטיפול צריך להתחיל בנושא הבריאות. כמה מילים נשפכו על הנושא, כמה תמונות וכותרות פורסמו וכמה לייקים חולקו בנדיבות בין המתדיינים בנושא הזה?

תגידו מה שתגידו, איני מרפה מהכתובת הנכונה שאולי לא נוחה למי מהפוליטיקאים מבחינת עמדת הנגד הבעד, ובעד הנגד שהם מציגים חדשות לבקרים. הכתובת היא שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שליט"א אשר בהבל פיו הוא יכול להפוך יבוא סיגריות למוצר בריאות או תוסף אוויר בריא, ובאותו הבל פה הוא יכול לבטל את מקדונאלד'ס ואת הסופגניות מזכותם להיות מוצר לגיטימי בתפריט כלשהי.

שר הבריאות גורם לעוול מתמשך, לא מוצדק ולא יהודי בכך שהוא מורח את פתיחת המוקד הרפואי בקריית שמונה, אינו מעבה תקציבים לשירותים ולאמצעים הרפואיים בפריפריה. הוא מוסיף חטא על פשע כאשר ממש במקביל הוא פותר בעיות של אחרים אשר מצבם דומה למצבנו.

אל נושא הבריאות צריך לצרף, בשלב הראשון את נושא התעסוקה שככל שחולף הזמן מתברר גודל הפספוס בקידומה של העיר וקליטת בניה ובנותיה, בנוסף לאלה הרוצים להשתתף בחוויה המקומית.

וכמו תמיד יש להזכיר את הפן הפנימי הנחוץ לפתרון הבעיה. אחדות ואיחוד כוחות שהוא התנאי בהא הידיעה לתחילת התהליך.

 

 

חנינה לאולמרט?

הנשיא לשעבר קצב ביקש קיצור שליש, השר דרעי ביקש קיצור שליש ואפילו שר האוצר הירשזון. אז מדוע אולמרט מבקש חנינה?!

השבוע נודע שראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ביקש חנניה מהנשיא ריבלין.

הידיעה הזאת הייתה מוזרה, כי כל ידיעה שקשורה לאולמרט מתחילה ממוזרות, שלא לומר חשדנות.

בדרך כלל עבריינים היושבים בכלא על פשעים מהסוג שעשה אהוד אולמרט מבקשים קיצור שליש על התנהגות טובה. והנה, אולמרט מבקש חנינה.

ובכן, זה מפסיק להיות מוזר כאשר נזכרים שמדובר באולמרט שהתחיל את הקרירה שלו כלוחם נגד הפשע המאורגן בהיותו חבר כנסת צעיר וסיים את המשמרת שלו עם מעטפות תפוחות במזומנים וישיבה בכלא.

תחמן. ושלא תבינו לא נכון. רצוי שראש ממשלה במדינת ישראל יהיה קצת תחמן, קצת, מעט, אבל לא שיהיה רק תחמן. מינון נכון, לא מזיק.

מדוע חנינה ולא קיצור בשליש?

בחנינה ימחקו הקלון, הבושה והרישום הפלילי ואהוד אולמרט יהפוך את החלים של השמאל למציאות ויוכל להנהיג את המחנה לעבר הכנסת וראשות הממשלה.

מעניין יהיה עכשיו לראות ולשמוע כיצד תגבנה הגברות הנכבדות: זהבה גלאון, מירב מיכאלי וחברותיהן.

אגב, כמעט ואין קולות משמעותיים נגד הכוונה לחנון אותו, ומבחינתו של אולמרט ויועציו זה סימן טוב. אפשר להמשיך. תנועת אומ"ץ, לעומת זאת, כבר בתמונה ויועציה המשפטיים מכינים את כתב ההתנגדות לבג"ץ.

הבעיה היא בכלל ממקום אחר, הנשיא ריבלין שיצטרך לחתום וידיו לא ירעדו, בכל זאת חברי ילדות השניים ואחוות ביתר ירושלים משותפת לשניהם.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad