היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פוליטיקה מקומית – סיכום ביניים

בליכוד:

 הרב מלכה בראש ואחריו זפרני

מסע הבחירות לראשות העיר ממשיך לספק חדשות, ובראש החיבורים בין המועמדים והרשימות השונות.

השבוע, הבמה הייתה שייכת כולה לליכוד, נכון יותר, וחברי הליכוד המככבים בחלק מהרשימות השונות.

ראש העיר הרב ניסים, חַבֶר ליכוד מזה מספר שנים, הגיע להסכמות עם אלי זפרני על הליכה משותפת בבחירות כאשר בראש יעמוד הרב מלכה ומספר שתיים שלו יהיה אלי זפרני. המהלך הזה לא היה ברור מאליו, ובתחילת השבוע הסיכויים עוד היו אפסיים.

במהלך השבוע נודע שיורם מלול המועמד העצמאי עומד לחתום עם 'הבית היהודי', ואולם מבדיקה שנעשתה, הסתבר שעדיין ההסכמות לא הבשילו לידי הסכם חתום.

בשיחה עם יו"ר מועצת 'הבית היהודי' דוד שבת, הוא אישר בכלליות את הידיעות, אולם ציין במפורש שעדיין דבר לא נסגר וביום חמישי (אמש) הייתה אמורה להתקיים פגישה מכרעת בנושא. נכון לכתיבת שורות אלה עדיין אין הסכם חתום.

בדיעבד הסתבר, שעצם המגעים בין מלול ל'בית היהודי' היו 'מנוע האצה' לתהליכים שעברו על מועמדי הליכוד. שני המחותנים, הרב מלכה וזפרני, ובעיקר אנשיהם קראו היטב-היטב את הסקרים האחרונים והפנימו ששם המשחק הוא 'איחוד' וגיבוש כוח. בסקרים, מופיע ראש העיר הרב ניסים מלכה במקומות שני או שלישי, והמגמה לא משנה. אלי זפרני, שגילה גמישות ובגרות פוליטית, הבין גם הוא שהדרך למועצת העיר ולראשות, היא לא הדרך בה צועדים השניים. המחשבה התיאורטית להתאחד החלה לכל משמעות אחרת, מעשית יותר.

מי שהוביל את המהלך מצידו של זפרני ופעל 'מתחת לרדאר' היה חברו מילדות אריק פחימה. אריק טווה מהלכים, בשיתוף גורמים נוספים, שגם הם קראו והבינו את תמונת המצב, שמטרתם הייתה אחת – איחוד כוחות.

ברקע פעלו חברי הועדה המוניציפאלית של הליכוד, שגם הם בחנו כל פיסת מידע גלויה וסמויה מקריית שמונה, והגיעו למסקנה שאם יש סיכוי לעצור את הסחף לכיוונו של בנצי יעקב, הוא ליצור חזית שתוכל להיות מענה למהלכיו של בנצי עם יפעת שאשא-ביטון ועו"ד אביחי שטרן.

ביום רביעי בשעות הערב המוקדמות הגיעו הצדדים להבנות ואולם, ללא אישור והסכמה של חברי מועצת הסניף, היה חשש שלא יהיה תוקף ממשי למהלך. 'הסניף חייב לאשר את ההסכם ברוב ברור", אמרו גורמים המקורבים למהלך, "אם אנחנו רוצים שהליכוד למעלה יתמוך ויעזור לנו להצליח בבחירות", אמרו אותם גורמים.

מיד ההסכמות בין השניים על המיקום, הרב מלכה בראש וזפרני שני, החלה התרוצצות רבתי כדי להשיג את חברי מועצת הסניף שממש לא חיכו להתפתחות דרמטית מעכשיו לעכשיו.

 

שלמה בוזורגי

 

חברת המועצה אתי חי דוידי ממשיכה עם בנצי

בנצי יעקב ממשיך להיות ממוקם ראשון בכל הסקרים, והמגמה הזאת חוזרת על עצמה.

בנצי היה הראשון שהשכיל לאחד כוחות עם רשימות אחרות ובהן יפעת שאשא-ביטון וצל"ע.

השבוע הודיע בנצי יעקב על כך שחברת המועצה היוצאת אתי חי דוידי, תמשיך להיות חלק מרשימתו ותוצב ככל הנראה במקום הרביעי.

כזכור, אתי חי דוידי מוקמה במקום הרביעי ברשימתו של בנצי בבחירות האחרונות, ונכנסה למועצה לאחר שחברת המועצה נציגתו של פרופ' מיכאל נודלמן שהוצבה במקום השני, פרשה. הבא אחריה ברשימה, במקום השלישי היה אריה סקיאן שסירב לכהן במועצה והתפטר מיד עם 'כניסתו' למועצה. אתי חי דוידי נכנסה למועצה מהמקום הרביעי ברשימה.

 

 

 

 

 

מפלגת העבודה

 

במפלגה יש שמחת עניים. מקורבים למה שקורה במפלגת העבודה סיפרו השבוע, ספק בצחוק ספק ברצינות, שלמפלגת העבודה אין כאב ראש כי המצביעים הפוטנציאליים, אלה שנציגי המפלגה דואגים להם במהלך כל השנים שבין בחירות לבחירות יביאו לידי ביטוי את רצונם במסגרת החמולתית אליה הם משתייכים. "למרוקאים יש מועמד, לפרסים יש מועמד ולתוניסאים והכורדים יש מועמד. ומה שמשותף לכולם שהמצביעים שלהם באים ברובם ממפלגת העבודה. אני מכיר אותם אישית וחמולתית", אמר מומחה לנושא.

בתוך כך, יונה פרטוק, יו"ר ההסתדרות במרחב אינו מביט אחורה בזעם וממשיך הלאה. השבוע הוא קיבל מינוי רשמי מטעם המפלגה שהוא-הוא נציגה בבחירות למועצת העיר.

יונה, המוכר כאדם נעים הליכות המשרת שנים את ציבור העובדים במרחב מביט בעיניים פקוחות על מה שקורה ואומר שלמען הצלתה של קריית שמונה צריך לעשות הכל, ובעיקר להתעלות על מחלוקות אישיות ולהתאחד.

'הימים הקרובים יהיו מעניינים', אומר יונה ומחייך כהרגלו.    

 

 

עצור!

     ככל שהזמן חולף ואנו קרבים למועד הבחירות, מתחילה תופעה מסוכנת שאם לא תיעצר מיד, כולנו עלולים להצטער על תוצאותיה בהמשך. וההמשך יכול להיות מוקדם מאשר אתם מעלים על דעתכם.

אחת הזירות בהן מתנהלת פעילות ערה הוא הפייסבוק. החברים של החברים של החברים שלך מביעים דעות, עמדות, הגיגים. תומכים במועמד שבעיניהם מתאים לכהן כראש העיר הבא, וכל זה מבורך וסביר.

אולם לצד הפעילות המבורכת הזאת, הפכו גורמים מסוימים את המפגשים הוירטואליים בפייסבוק כזירת התגוששות לא עניינית וסרת טעם באופן קיצוני.

הנטיה של תומכים במועמד א' לחפש פגמים ונכויות אצל היריב, עלתה השבוע מדרגה, יותר מפעם אחת. התבטאויות גסות ושימוש בשפה פוגענית הפכה לנשק של יותר ויותר 'חברים' בפייסבוק.

אין בכוונת הדברים כאן להתייחס גופו של אדם (חבר), אלא להזהיר מהתופעה המכוערת והמסוכנת של היגררות לפינות לא ראויות ולא רצויות לאף אחד מאיתנו.

חוץ מזה שכמויות השנאה מלובות והלהבות הולכות וגדלות, אין שום תועלת בכך.

חברים וחברות יקרים (באמת), בואו לא נחזור על הטעויות של 'אבותינו' הפוליטיים. בואו לא נלבה שנאה בין חברים ובני משפחה.

האמינו לי, זה לא משתלם וחוץ מרעל וארס, ההתנהגות הזאת לא מוסיפה ולא משנה את דעתם של המצביעים כהוא-זה. ההיפך הוא הנכון, התגובות להשמצות ולכלוכים כלפי מועמד מסוים דווקא מחזקת אותו בסופו של יום, ואת זה גם יריביו של אותו מועמד לא רוצים.

אז בואו נמשיך להתווכח, לשאול, לומר, להביע דעה ולבקר את העניין ולא את גופו.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad