היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פיילוט: העירייה תשווק דירות לסטודנטים בעיר

עיריית קריית שמונה תוציא את השטח ברחוב האצ"ל, סמוך לפרויקט של צח"ר, למכרז בנייה בו יידרשו הקבלנים שישתתפו במכרז לבנות שני בניינים ובהם 64 יחידות דיור המיועדים לסטודנטים שיבקשו להתגורר בקריית שמונה. מדובר בשטח של כ-4 דונם.

עוד הוחלט כי העירייה תשווק את הדירות לסטודנטים בתום הבנייה. משמעות ההחלטה כי תינתן לסטודנטים אופציית מגורים נוספת במחירים נוחים בתוך קריית שמונה.

לפני כחודש נפגש ראש העיר עם חברי אגודת הסטודנטים בתל חי כדי לנסות ולסייע להם בבקשות שהעלו. בעקבות הפגישה הוא נרתם לסייע לסטודנטים.

ראש העיר: "אני משוכנע כי פיילוט זה יצליח וכך נשיג שתי מטרות מרכזיות גם נפתור את בעיית המגורים לסטודנטים שלנו וגם נמשוך לעיר אוכלוסייה צעירה ואיכותית שאני מקווה שתתאהב בעיר ותחליט להקים בקריית שמונה את ביתם".

תגובת אגודת הסטודנטים: "ההחלטה היא יום חג עבור ציבור הסטודנטים בתל חי ותקדים לסטודנטים נוספים בפריפריה. הסטודנטים בתל-חי סובלים מחוסר במקומות דיור, דבר המוביל לעלייה במחירי השכירות בקיבוצים וברשויות האזוריות. עובדה זו, ביחד עם המחסור בתעסוקה, מובילים למציאות שמקשה על חיי הסטודנטים בתל-חי.

ההחלטה מהווה ציון דרך משמעותית בפעילות של כל הגופים העוסקים בדבר, אנו מודים לועדת החינוך של הכנסת ולח"כ אלכס מילר העומד בראשה, ולירון ביבי מנהל מינהל מקרקעי ישראל על גילוי הרגישות וההירתמות לשיפור מציאות הסטודנטים בפריפריה.

שיתוף הפעולה הזה בין הגוף שמנהל עפ"י חוק את קרקעות המדינה לבין אזרחיה שזקוקים לכך, הוא קשר הולם. אנו רואים ביוזמה צעד משמעותי לעידוד התיישבות צעירה באזור, ומקווים שביחד עם עיריית קריית שמונה נבטיח, שהדיור במעונות האלה יהיה בר-השגה ונגיש לכלל הסטודנטים הלומדים במכללת  תל חי".

בתוך כך נמסר שישווקו שנים עשר מגרשים נוספים לבנייה עצמית בבימת תל חי. מדובר במגרשים הממוקמים בתוך השכונה ושטרם שווקו. המנכ"ל ביבי החליט להיענות בחיוב לבקשתו של ראש העיר וכבר בשבועות הקרובים המינהל יוציא לשיווק את 12 המכרזים הפנויים בשכונה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad