היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פרויקט קהילות הסטודנטים בקריית שמונה

מנוע צמיחה משמעותי הנו נושא ה'עיר סטודנטיאלית' המבוסס על מכללת תל חי בה לומדים בכל שנה כ- 5,000 סטודנטים. רבים מהם מתגוררים בקריית שמונה. עיריית קריית שמונה באמצעות רשת המתנ"סים העירונית ומרכז הצעירים פעלו בשיתוף פעולה הדוק עם התאחדות הסטודנטים בישראל על מנת להרחיב את פרויקט קהילות הסטודנטים בלוד גם לקריית שמונה.

הקהילות בקריית שמונה מצטרפות למהלך כולל שמובילה עיריית קריית שמונה לביסוס וחיזוק השארות של סטודנטים וצעירים בקריית שמונה. קהילות הסטודנטים פועלות יחד עם עיריית קריית שמונה ורשת המתנ"סים העירונית וכחלק מתחום הצעירים בעיר להפיכתה למוקד משיכה לסטודנטים ולצעירים בכלל. פרויקט בינוי הקהילות בקריית שמונה נפתח בשנת תשע"ו עם קבוצה ראשונה של כ-50 סטודנטים הלומדים במכללת תל-חי ובמכללות באזור ומתגוררים בעיר, שהרכיבו יחד את 2 הקהילות הראשונות של תוצרת הארץ קריית שמונה. בתחילת שנת הלימודים תשע"ז צפויות להיפתח עוד שתי קהילות נוספות ויחד תכלול התוכנית 100 סטודנטים צעירים שירכיבו את הקהילות הצומחות בעיר.

הסטודנטים בעיר פועלים כחלק מתחום הצעירים ברשת המתנ"סים העירונית ומצטרפים  לקידום התוכנית האסטרטגית 'עיר סטודנטיאלית' בקריית שמונה. בדגש על שלושה תחומי ליבה  מרכזיים: ייזום אירועי תרבות אורבנית והפיכת העיר למוקד תרבות אזורי, פיתוח אחריות אזרחית וקהילתית במנהלות השכונתיות בעיר, וקידום ופיתוח הזדמנויות תעסוקה בצפון.

כל סטודנט בתוכנית מקבל מלגת לימודים מלאה על סה"כ של 10,000 שקלים  וכן סבסוד שכ"ד שעומד על 500 שקלים לחודש (סה"כ מלגה שנתית של 16,000 שקלים בשנה) בתמורה הסטודנטים משתתפים במגוון משימות חברתיות, בערב קהילה אחת לשבוע והכי חשוב הופכים להיות חלק מקהילה צעירה ואקטיבית של חברים הפועלים יחד לקידום העיר, במטרה להפוך אותה לביתם החדש.

ראש עיריית קריית שמונה: "קהילות הסטודנטים בקריית שמונה הוא מיזם משמעותי בתוכנית האסטרטגית 'עיר סטודנטיאלית'. בקריית שמונה מתבצעים תהליכים משמעותיים, בניהם בניית שכונה חדשה המונה 910 יחידות דיור. אנו רואים בסטודנטים המגיעים ללמוד באזור פוטנציאל משמעותי להישאר לגור ולבנות את משפחתם בעיר, ולסייע לנו בתהליכי בינוי הקהילה המתרחשים בעיר".

אולי יעניין אותך

Bottom ad