היום ה-26 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פרופ' יונה חן ופרופ' גדי דגני יקירי המכללה האקדמית תל חי

פרופ' יונה חן, הינו מדען מן השורה הראשונה בעל שם בינלאומי, בתחומי החקלאות, איכות הסביבה ומים.

יונה חן יצר שילוב בלתי שכיח בין מחקר ברמה גבוהה מאוד, הכשרה של מדענים צעירים והמערך היצרני בחקלאות העולמית. בין השנים 2009- 2015 כיהן יונה כנשיא המכללה האקדמית תל-חי ובמחצית השנייה של התקופה כיהן גם כיו"ר הוועד הארצי של נשיאי 21 המכללות הציבוריות בישראל. פועלו הרב של יונה בתקופת כהונתו הביא לפיתוח משמעותי של המכללה :פתיחת שתי תכניות אקדמיות חדשות לתואר ראשון ושש תכניות לתואר שני. מרבית החוגים במכללה זכו בתקופה זו להסמכת קבע. יונה הרחיב והעמיק במכללה הן את המערך האקדמי והן את תשתיות המחקר הפיזיות. הוקמה רשות מחקר ותוקצבו מחקרים רבים מידי שנה. במקביל, נבנו בקמפוס המזרחי בנין המבורגר ובנין הספריה המרכזית. בקמפוס המערבי, נבנה מרכז קרסו למדע והורחב בנין ההנהלה. יונה רקם את החזון ונטע את היסודות לבניין המעבדות ההולך ונבנה, כמו גם לאמפיתיאטרון על שם סילבר, ולתצוגת עתיקות עמרית.

העשייה הנמרצת של יונה, לא חדלה מלהתקיים עם תום כהונתו. בזירה הפילנתרופית, יונה ממשיך לקדם ולפתח את המכללה ולוקח חלק חשוב בסיוע לפיתוח ולגיוס משאבים עבור פרויקטים שונים לטובת חיזוקה של המכללה. על כל אלה ועוד הוענק לפרופ' חן אות יקיר תל-חי

 

פרופ' (אמריטוס) גד דגני, איש הגליל בכל רמ"ח אבריו, יזם בנשמתו ואיש בעל חזון, חוקר, מדען ומרצה, מורה ומחנך. ממקימי ומייסדי המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל. בראשית שנות התשעים, הגיש במו ידיו, יש מאין, את החוג לביוטכנולוגיה, החוג למדעי הסביבה ותכנית מחשבים שהיוו את הבסיס להקמת המכללה האקדמית תל-חי. פרופ' דגני עמד בראש החוג לביוטכנולוגיה ומדעי הסביבה בין השנים 1999 ל-2001 ובראש ביה"ס למדעים וטכנולוגיה של המכללה בין השנים 2000 ל-2003 שהפך לאחר מכן לפקולטה למדעים וטכנולוגיה. לנגד עיניו של פרופ' דגני ניצב המודל של אוניברסיטאות המחקר, על כל מאפייניו האקדמיים, המבניים והתפקודיים, אליו הוא חתר ואותו הוא שאף להנחיל, תוך שילוב מתמיד של מצוינות אקדמית עם קיומו של מחקר מדעי במכללה. פרופ' דגני עמל ללא לאות בהצבה ובהתוויה של יעדים קצרי וארוכי טווח, ועל הפיכתם למציאות. זאת עשה הן כאשר נשא בתפקידיו הרשמיים והן כחבר סגל מן המניין.

עוד נמנים בין הישגיו: שותף בהקמת החוג למדעי התזונה, הגדרת המבנה של ביה"ס למדעים וטכנולוגיה והפיכתו לפקולטה, פיתוח התוכנית פורצת הדרך לתואר השני המחקרי והנלמד בביוטכנולוגיה, כתיבת תכנית החוג למדעי – החי, ועוד ועוד – היריעה תקצר מלהכיל.

 

בין השנים  1986 ועד 2011, עמד פרופ' דגני בראש ההנהלה המדעית של מיגל, ובתפקידו זה עמל על טיפוח הקשר החשוב לאין ערוך בין המכללה ומכון המחקר ובאמצעותו את הזיקה בין הוראה ומחקר. פרופ' דגני פרסם מעל 200 מאמרים בעיתונות המדעית ושישה ספרים מדעיים בתחום מחקריו, ובכך היווה דוגמה אישית לחברי הסגל האקדמי במכללה האקדמית תל-חי. במסגרת התפקידים הרבים בהם שימש לאורך עשרות שנות פועלו, פרופ' דגני שקד במחויבות, באומץ ובנחישות השמורים לבעלי חזון, למען חיזוק המכללה והאזור. על תרומתו יוצאת הדופן לקידום המדע והמחקר בגליל, העניקה לו המכללה את אות יקרי תל-חי.

אולי יעניין אותך

Bottom ad