היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פרשיית השבוע

הטרדה מינית של רב מקובל

השבוע פורסם כי רב שהמציג עצמו כמקובל הטריד שתי נשים. ראשית נזכיר כי עוד לא הורשע אסור לנו להתייחס אליו כמורשע, ולכן הנאמר כאן לא מתייחס חלילה אליו, אלא אל היחס ל"מקובלים" באופן כללי. חשוב לזכור שלפני שחורצים דין ומסיקים מסקנות, כולנו זכאים.

תחילה נבין למה רבנים "מקובלים" הם "אטרקציה" אצל חלק מהציבור. בשלב מסוים של החיים, כולנו ניקלע למצוקה כלשהי. בעיות פרנסה, זוגיות, פוריות, בלבולי נפש, או סתם תחושה שהכל תקוע. יש לא מעט אנשים טובים שישמחו מאוד לעזור, אבל יש גם כמה אנשים אפלים שיושבים, מחככים ידיים ומחכים לכם בסבלנות בפינה.

אותם אנשים ימכרו לכם הוקוס-פוקוס באריזה יהודית. הם יודעים בדיוק איך לפרוט על נימי הרגש. לחלק מהם יש באמת כוחות, אבל שליליים. הם כאן כדי לעשות עליכם קופה ולהתפרסם על חשבונכם. בעלי המצוקות הם הטרף הקל שלהם.

אנו מבינים שאנשים במצוקה מנסים להיאחז בהבטחות ל"טיפול ואבחון מהיר", אך מפתיע שגם משכילים, אינטליגנטים, חכמים הולכים למקובלים מזויפים ונשענים על הבטחות לקיצורי דרך.

לפני שנמשיך חשוב להבין, יש מקובלים אמיתיים, צדיקים ויראי שמיים (אין לנו טבלה של מקובלי אמת, כי גם אנחנו לא יודעים מי הם) שעוסקים בתורה, בקבלה ותהליכים שמימיים שאיננו מבינים בהם דבר. אך כמו כל דבר טוב, יש מתחזים. ובדיוק כמו בתוכנית המתחזים הם מתחפשים היטב, לומדים את הז'רגון, מתעטפים בכריזמה ופותחים חצרות ששם מסתובבים אנשים מושתלים עם סיפורי מעשיות.

כאמור, די מסוכן להתחיל לכלול את כל המקובלים, הרבנים ונותני העצות במקשה אחת. בכל זאת, יש גם צדיקים אמיתיים שמעניקים ברכות וגם עצות רב לפי "דעת תורה" אלא כאן מדובר על זן אחר של "רבנים", ולפעמים גם סתם אנשים "רוחניים", שלבושים בלבן וחובשים כיפה לבנה גדולה ומשדרים ברדיו.

אז איך אפשר לדעת בכל זאת? אם הם חוזים את העתיד שלכם בביטחון עצמי – תיזהרו מהם. אם אתם רואים שצומחת סביבם חצר שעושה יותר יחסי ציבור מאשר מעשי חסד, תתפסו מרחק. אם אותו מקובל (או אנשיו) דורשים מכם כסף עבור ה"טיפול", תנו את הכסף לצדקה, מבטיח לכם שזה יהיה יעיל יותר. בכל מקרה, אל תתרגשו מסיפורים של אחרים, מתמונות של אותו "צדיק" עם גדולי הדור (גם לי יש תמונה עם הרב עובדיה יוסף זצ"ל) ומסתם באזז. ברור שתמיד טוב לקבל ברכה מרב גדול. אבל כשמתערבב בזה כסף, הבטחות וטקסים ביזאריים, כדאי שתתפסו מרחק.

אדם מאמין אמור להבין שאין קיצורי דרך. אם לבנאדם יש בעיה בחיי הנישואין, שלא ילך למקובל. פשוט שילמד איך לכבד ולאהוב את אשתו לעומק באמצעות היגיון בריא, סדנאות, סמינרים ושלל ספרים בנושא. אם מישהו מרגיש ריקנות, במקום ללכת למקובל, שיתנדב בארגונים חברתיים. אם מישהו אחר נתקל בבעיה בריאותית, שימקד את המאמצים שלו ברפואה ובתפילות במקום לשים את כל הביצים בסל של המיסטיקה.

נאמר "תשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה", כלומר, צריכים לפנות ישירות לקב"ה שייתן לנו את מבוקשנו ושיעזור לנו להיחלץ מאותה בעיה. כמובן שברכה מאדם פשוט או מרב גדול יכולה תמיד להועיל, אבל לא כשמעורבים כאן שיקולים כלכליים, שיווקיים ולא ממש יהודיים.
לצערנו כבר כמה "מקובלים" נתפסו בגין עבירות מין כאלה ואחרות.
נחזור לפרשייה האחרונה. כאמור אין לשפוט ולדעת האם מדובר חלילה בעבירה, או ב"תפירה" של חצר מתחרה (היו דברים מעולם). מה שכן, הסיפור הזה צריך להדליק לכולנו נורה אדומה ולהזכיר לנו שכתוב "קרוב השם לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת". ובמיוחד עכשיו שהמלך בשדה ולא בחצר.

 

האונס באילת

פרשייה נוספת היא האונס המזעזע באילת. ראשית ברור לכולם שהקורבן היא נערה מסכנה שעולמה חרב עליה, ואין שום לה שום אשמה או חלק בדבר.
השאלה שהמעניינת היא, איך אותם אנסים (או יותר נכון חלאות) עשו מעשה נבזה בכזאת התלהבות? ראשית צריך לזכור שהם לא נולדו עם התואר אנסים, ולא חלאות. הם היו תינוקות מתוקים שהקסימו את הסביבה שלהם, גדלו בבית ספר שהקנה להם ערכים ואז נתקלו במציאות מורכבת ששאבה אותם לעולם מזוכיסטי (זה לא שאנו מנסים לשפוט אותם לכף זכות, אלא מתארים מציאות עגומה).

כמו כולם סביר להניח שגם להם היו חשבונות פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ונתקלו לא פעם ולא אלף פעמים בתמונות על סף הפורנוגרפיה שהעלו ידידות שלהם, בציון משפטים כמו "משתזפת בים. חם פה אש". הם צפו בנטפליקס בסרטים מזעזעים על בני נוער שיורדים לחוף ומפתים בנות בהצלחה ובגבורה. הם היו עם סמארטפון שמכיל כל הסרטים, המידע, התמונות שקיימים ברשת, ונחשפו לדברים קשים שהאזהרה היחידה הייתה עיגול עם הכיתוב +18. הם צרכו תכנים שהציגו את החיים האינטימיים לזיהום ושקר גדול. וכמו כולם צפו בקליפים שמחפיצים את גוף האישה והופכים אותו לחלון ראווה לפנטזיות.
אז יגידו הצקצקנים 'נו, רוב בני הנוער נחשפים לכל מה שציינת, אז למה כולם לא אנסים'? נכון אפילו לא 0.1% רצים לעשות מעשים מזעזעים כמו אותם הנערים, אך עצם החשיפה מעלה את הסיכוי להגיע למקומות בהם רוצחים נשמות על פגיעה מינית חמורה.

ימשיכו הצקצקנים ויגידו "נו, תקרא מה כתבת באייטם למעלה, גם רבנים עם פלאפון כשר שלא שמעו על MTV מבצעים עבירות מין". נכון, אבל ההבדל הוא שהחברה היום לא רואה בעייתיות בפריצות המשתוללת במסכים וברחוב, וחושבת שזה דבר לגיטימי. נער בן 14 שמספר לחבר שלו על יחסים בהסכמה (אין באמת דבר כזה, מוח של ילדה בת 14 לא מסוגל להחליט ולהסכים לדברים כאלה) נחשב "גבר", "תותח", "מלך" והחברים שלו מקנאים בו ומתחילים מרדף של פיתויים וניסיונות להיות ברשימת הגברים של החבר'ה. לעומתו, נער או כל שכן רב שעסק בדברים כאלה נחשב למוקצה מחמת המיאוס, כי הסביבה התורנית מבינה שצניעות ויחסים בין גבר לאישה שייכים לעולם של הגדולים.
נכון, זה נשמע מאוד שמרני, אבל שמרנות היא לא מילה גסה, בטח לא כמו שהמילים שהרחוב מציע.
אדם שגולש באתרי אינטרנט פופולאריים כמו "מקו" (מכיר, כתבתי בעבר שם כתבות בנושא יהדות) נחשף מידי יום לפריצות בלתי נגמרת, לא מבין על מה מדובר, אך להבדיל מווירוס הקורונה, כנראה שלא נמצא לדבר הזה חיסון, כי ההתפשטות של המחלה הזאת כבר חצתה כל גבול אפשרי.
חודש אלול זה הזמן הכי טוב לנסות ולעשות חשבון נפש עם עצמנו. לאן אנחנו נחשפים? כמה אנחנו מגינים על הילדים שלנו ממחוזות כאלה? ואם באמת נתאמץ נבין מה הדבר הזה עושה לנו לנפש, למחשבות ולמעשים.

לסיום אצטט פוסט שהעלתה הזמרת נרקיס (אני לא נמנה מאוהדיה, אך כתבה מילים כדורבנות):

30 גברים עמדו בתור לאנוס אישה. 30 גברים שהיו פעם ילדים ששיחקו בארגז חול…

ואז קרה להם משהו בדרך, משהו התקלקל להם מבפנים. איך הגענו למציאות כזו שגופה של ילדה מזולזל ומושפל ברמה בלתי נתפסת? איך יכול להיות שנערה שיצאה לחגוג עם חברות חוזרת עם שריטה לכל החיים? אולי כי התרגלנו לאווירת פריצות מוגזמת וזילות גוף האישה?

המדיה מפוצצת זילות של נשים אישה היא חפץ יפה וזהו. התרבות הפרוצה מעבירה מסר לילד מעבר למסך שאישה היא גוף. וזהו. חברים, המלכה עירומה תרתי משמע. ואף אחד לא מדבר על זה ואף אחד לא מעז לצאת נגד. אבל זו האמת.

תמיד, אבל תמיד בקליפים, בפרסומות, בכתבות השער. גבר לבוש הבחורה עם בגד ים זעיר ספק בגד בכלל.

האונס הזה הוא צעקה ואנחנו חייבים לשמוע אותה!

לקח לי זמן להגיב כי ראיתי לא מעט נשים משפיעות ומובילות דעה שהפוסט שלהם התחיל ב ״לקח סופ"ש לעכל…״ וכולם העלו תמונה בצבע אדום. כאילו שזה מה שירתיע נערים מלהתייחס בזלזול לנשים. אז אני אומרת לא! זו צביעות! זו לא הדרך!

פוסט שזוכה לשיתוף במדיות החברתיות הרכילותיות. ולמחרת נעלם כלא היה לטובת שלוש נערות עירומות למחצה בפרסומת לקרם שיזוף. לא משפיע בשום צורה!

צריך להפסיק לתת יד לתרבות האונס. צריך להפסיק לשדל בנות לרצות להיראות רזות, כמעט בובות בשביל להיות חלק מהמשחק. ואם למישהו עולה מדבריי צל של ספק. שאני מכוונת אצבע מאשימה לנשים עם הבגד ים תעשו פרסה ותתחילו מהתחלה. אני מכוונת אצבע מאשימה לתרבות השיווק המזויפת. ששנים ארוכות דוחפת לנו למודעות שהכל מותר ואפשרי שמי שלא חשוף ורזה ובולט, לא רלוונטי.

המלכה עירומה וגם המלך עירום. תתחילו לשדר לעולם מסרים אחרים, אישה היא מלכות, אישה קרובה לנבואה, אישה מביאה חיים לעולם, אישה היא האור של העולם, גופה של האישה – מקדש, מהרזה ועד המלאה כולנו מלכות תפסיקו להחפיץ אותנו. "בנות חמות כמו עוגיות"? אתם רציניים? זה המסר הלוהט שלכם? (סטטיק ובן אל). הזמנתי שף ואנטריקוט/ בקבוקים בכמויות. "לא יהיו פה חברים/אחי הזמנתי רק בנות" (איתי לוי וסטפן).

מה המסר כאן? אפשר לכתוב על אהבה ותשוקה מבלי להוזיל אותנו. תפסיקו להעלות תכנים על גבול הפורנו שמעבירים מסר דפוק לנערות שהם לא מספיקות איך שהן כדי להיות חלק מפנטזיה לא אמיתית.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad