היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

פרש כנפיים

 

  • את משחק הבכורה בשורות הפועל ת"א אלרואי כהן יתקשה לשכוח עוד הרבה זמן, אם בכלל. הלחץ וההתרגשות לפני המשחק, השיחה עם יוסי אבוקסיס לפני העלייה לכר הדשא, האווירה המחשמלת ביציעים, שאגות הקהל ומחיאות הכפיים ובעיקר מאות האדומים שקראו מהיציעים בשמו עם כל נגיעה בכדור גרמו לילד המוכשר והצנוע מקצרין להבין שהוא עשה את זה, הוא מתחיל קריירה באחת מארבע הקבוצות הגדולות בארץ יחד עם שמות כמו איתי שכטר, גילי ורמוט ווינסט אניימה. עכשיו מתחילה העבודה הקשה באמת. 

 

ביום שני, כבר בשעות הבוקר, התחילה לצוף ההתרגשות אצל אלרואי כהן. הקשר/חלוץ החל להתכונן מנטאלית למשחק הראשון שלו בשורות האדומים. כידוע הפועל ת"א ניצחה 2:0 את מכבי פ"ת עבור כהן זה נגמר ב-45 דקות לא רעות, ועם 23 תפרים במצח אחרי שנפגע מעבירה של הקבוצה היריבה. אך גם התפרים לא הפריעו לו להתייצב למחרת באימון הקבוצה, גם כהן יודע מדובר בהזדמנות שלא מפספסים.

למרות חצי עונה מוצלחת במיוחד עבור הקשר בק"ש, תוך שהוא בורג משמעותי בהצלחת הקבוצה של רן בן שמעון, אפילו אלרואי לא באמת חשב שההצעות המפתות יבואו כבר בפגרת החורף.

אם נחזור קצת אחורה עוד לפני המשחק, ממש בימים האחרונים של סיום מועד חלון ההעברות נרקמה העסקה הגדולה ביותר לחודש ינואר בכדורגל הישראלי, הפועל ת"א שילמה לא פחות מ-800 אלף יורו עבור כרטיסו של השחקן מק"ש, אך בעוד השיחות בין שירצקי למוני הראל קורמות עור וגידים את אלרואי דאגו ליידע על כך רק בסיום המשא ומתן ומאותו רגע הקשר רק ראה מבעד עיניו את הקרש קפיצה שמזמנים לו החיים.

בשבוע שעבר נחת הקשר במתחם האימונים בוולפסון, קבלת הפנים הייתה חמה במיוחד, סוללת הכוכבים של אלי גוטמן ניסתה להכין בפניו את הקרקע להסתגלות, אף אחד לא נשאר אדיש לבואו של השחקן מהצפון ולא מעט מהם חלקו איתו טיפים קטנים להתאקלמות מהירה. האווירה הייתה בשמים, מתקן האימונים אחד מהטובים בארץ, ואלרואי היה צריך לצבוט את עצמו חזק בכדי להבין שהוא מחליף פאסים עם גילי ורמוט ומבשל לבן סהר, במשחקים אגב הוא יושב ליד השחקן הוותיק סאלים טועמה שמנסה להקנות לו קצת מניסיונו הרב.

שתבינו, לכהן הייתה הזדמנות להמשיך להיות שחקן הרכב בטוח בקריית שמונה ולהוביל אותה להצלחה, להמשיך באותו מועדון שקט עם קהל נוח ודרישות לפלייאוף עליון, אך הוא בחר לערוך את טבילת האש דווקא עכשיו, להתמודד עם הלחץ המטורף של קהל שלא מפסיק לדרוש, הנהלה תובענית, תחרות קשה על ההרכב הראשון ועוד אינספור נפשות פועלות שרק דבר אחד יספק אותם, אליפות.

לדעת רבים הוא בהחלט בשל ללחץ והדרישות התובעניות, אם תשאלו אותו זה היה הטיימינג המושלם למעבר, לא לחשוב על הדרך הקלה אלא על מה שיהיה טוב לעתיד, אצל אלי גוטמן הוא ייאלץ להילחם על מקום בהרכב מול חלוצים כמו טוטו ותמוז ובן שהר וקשרים כמו גילי ורמוט וערן זהבי.

מבחינתו זה היה הצעד הנכון למרות שזה היה כרוך בעזיבת החממה המוגנת שבנו לו בק"ש, ההנהלה התומכת והמבינה, הצוות המקצועי שמדרבן ללא הפסקה והקהל הנגיש החם והאוהב שבד"כ לא מאכזב ותומך גם באכזבות ובכישלונות יחד עם הבנה מושלמת של שחקנים שגדל איתם מגיל הנוער וכמובן הבית והמשפחה בצפון.

את הקרדיט להתקדמות הוא זוקף למאמנו בשנתיים האחרונות, מי שנתן לו את המפתחות להרכב הראשון והחדיר בו את הביטחון והאמונה שהוא זה שיכול לנהל את המשחקים של ק"ש ולהוביל אותה למקומות אחרים. עבור אלרואי לא מעט מההצלחה שבהתקדמות לקבוצה גדולה נזקפת לזכותו של רב"ש שאגב מאושר מאד על שהכישרון הצנוע שבתחילת העונה עוד לא הרבה הכירו זכה לכך כך הרבה התעניינות והערכה, אם לומר את האמת הוא שומר על קשר רצוף ויומיומי עם החברים השחקנים מק"ש, רוצה בהצלחת הקבוצה בכל משחק ומבטיח שבכל הזדמנות שתהיה לו הוא יגיע למשחקי הקבוצה ותמיד הוא יעקוב מרחוק ויחזיק אצבעות.

בחזרה למשחק. עוד באימון המסכם תורגל כהן בהרכב הראשון, אך לבסוף בשיחה עם עוזר המאמן יוסי אבוקסיס נאמר לו כי עדיף בשבילו שיפתח מהספסל שהקפיצה למים תהיה בהדרגתיות שיסתגל לבלומפילד בקצב הנכון, בפועל אלרואי שותף כאמור במחצית, עם כניסתו למשחק קרא הקהל האדום בשמו של השחקן וההתרגשות לא ידעה גבולות, האווירה המחשמלת ביציעים, מחיאות הכפיים הסוערות אחרי כל פעולה טובה, השירים והשאגה העצומה של האוהדים בחגיגות הגולים, האבא הגאה והחברה שיר שלא הפסיקו להתפעל מהיציע גרמו לקשר הצעיר להבין שאין סיכוי שהוא מפספס את ההזדמנות, שעל כל מכשול שהוא יתקל בו בדרך הוא יתגבר ושהוא חייב להוכיח את עצמו לקהל הענק שמפגין כלפיו אהבה כבר מההתחלה וכמובן להנהלה והצוות שהשקיעו ברכישה שלו סכום מטורף. 

למרות ההתרגשות אלרואי נשאר צנוע כרגיל ואמר: "רק כשהקהל בבלומפילד קרא בשמי הבנתי את רמת ההתרגשות שאני יכול להגיע אליה, מדובר במשהו מטורף, הרגשה מדהימה, להבין שאני לא אורח בבלומפילד אלא זה המגרש הביתי שלי עם הקהל העוצמתי שמגיע לעודד גם באימונים, פשוט חוויה".

הקשר יודע שמעכשיו חובת ההוכחה היא עליו: "אני מוכן למאבק על ההרכב, ויודע שעם עבודה קשה והשקעה תמידית גם בהפועל ת"א אני אוכל להשתלב מצוין. נכון מדובר בקבוצה עם המון לחץ אבל אני בשל לספוג אותו וגם להתמודד עם אכזבות והלוואי ולא יהיו כאלה".

כהן לא שוכח להודות לחברים בק"ש שתמיד יהיו חלק ממנו: "צריך להבין שקריית שמונה זה לא סתם מקום עבורי, גדלתי שם ב-4.5 שנים האחרונות, זה המקום שהאמין בי ונתן לי את כל הכלים הדרושים להצלחה. המועדון הזה הוא משפחה, לרן בן שמעון מגיע המון קרדיט על ההתקדמות שלי, אני בטוח שהמעבר שלי להפועל ת"א הוא גם סיפוק אישי בשבילו, כי עברתי איתו דרך מופלאה. תמיד ארצה בהצלחה של הקבוצה הזאת, יש לי שם את החברים הטובים מהבית שגדלתי איתם וברור שאני אתגעגע. אני בטוח שעוד הרבה שחקנים צעירים בקבוצה יתקדמו בצורה כזאת, מדובר בחבר'ה כישרוניים שמשקיעים בלי הפסקה, אני בעיקר יכול להגיד תודה לכל מי שיש לו חלק מהמועדון בקריית שמונה, הייתה לי תקופה נפלאה שם".

כאמור את משחקו הראשון אלרואי כהן עבר בהצלחה, עכשיו נותר לראות אם החלוץ יפרע את השטרות ויוכיח שהוא בנוי להיות חלק משמעותי גם מקבוצה גדולה, אנחנו בכל מצב נמשיך לעקוב מפה ונאחל לו המון בהצלחה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad