היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

צומת ביג ירומזר

כזכור, צומת ביג וצומת הכניסה לאזור התעשייה הצפוני מהווים מלכודות לנהגים הנדרשים לחצות את הצומת.

ב"חדשות הגליל" אנו מלווים ומתריעים על הסיכון מזה שנים רבות. הקריטריונים לפיהם מתקבלות החלטות על רימזור או הקמת מעגלי תנועה השתהו וקבלת ההחלטות בנושא התעכבה עד השבוע.

במועצה אזורית הגליל העליון, אשר הצומת נמצא בתחום שיפוטה, בירכו על קבלת ההחלטה. ראש המועצה גיורא זלץ: "הדחיפות לביצוע רימזור הייתה ועודנה גדולה, ונובעת מהסכנה הקיימת לנהגי רכבים היוצאים ונכנסים למתחם הקניות 'ביג', ולאלפי רכבים החולפים במהירות על כביש 90 בדרך אל קריית שמונה או ממנה".

לאור תאונות הדרכים שאירעו במקום קידמו מועצה אזורית הגליל העליון וחברת מגה אור תכניות הנדסיות לביצוע רימזור הצומת, וכעת אחרי האישור בוועדה תוכל חברת נתיבי ישראל להוציאה לפועל. "אני מודה לראש העיר קריית שמונה ניסים מלכה ולמשנה אלי זפרני, שהיו שותפים למאמץ הגדול ולהצלחה" מציין זלץ, ומוסיף כי שותפים נוספים הם משטרת קריית שמונה, והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

בתוך כך ציינו הורים הנוהגים להגיע עם ילדיהם לאירועים שמתקיימים במתחם 'ביג' ש"עכשיו אוכל לנסוע ל'ביג' בלי פחד שתהיה תאונה. בעבר נמנעתי ללכת בגלל הסכנה", אמרה אחת האימהות שבעבר התלוננה על הסכנה בצומת.

גם, ובעיר, בעלי החנויות במתחם נשמו לרווחה עם היוודע להם דבר ההחלטה.

כל שנותר עכשיו, לצאת, ומיד להתקנת הרמזור.

 

 

רמזורים בכניסה לעמיעד

דרומה יותר, בצומת קיבוץ עמיעד, עוד צומת מסוכן בה היה נדרש לחץ ציבורי של ראש המועצה ופעולות מחאה של תושבי הקיבוץ, הוצבו לפני ראש השנה עמודי הרמזורים, שיסדירו את התנועה בצומת הכניסה והיציאה מהכביש המהיר אל הקיבוץ. הצפי להפעלת הרמזורים הוא חופשת חג סוכות, ובכך תקטן הסכנה בצומת בה אירעו יותר מעשרים תאונות בשנים האחרונות.

 

צילום: אביב לשם

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad