היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראשי רשויות ותושבים ייאבקו על תוכנית הצפון בכנסת

"אנו ננהל מאבק במשותף עם כל הרשויות, נמנע את אישור תקציב המדינה עד להכללת תוכנית הצפון ואם צריך נשבית את הצפון" אומר יו"ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש מועצה אזורית גולן אלי מלכה, ממובילי המאבק.

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון ממשלת ישראל נסוגה בה מההחלטה להקצות תקציב מיוחד בהיקף של 18 מיליארד למימוש תוכנית לאומית לפיתוח כלכלי חברתי של הצפון והנושא הוסר מסדר היום. מדובר בתקציב שהיה מיועד לתמיכה בהקמת מנועי צמיחה כלכליים ויצירת מקומות תעסוקה איכותיים לתושבי הגליל.

בעקבות כך החליטו ראשי הרשויות באשכול גליל מזרחי לחבור לראשי הרשויות באשכול גליל מערבי וגליל מרכזי ולצאת ביחד למאבק ציבורי רחב על התקציב המיוחל. לפני כשבוע נתלו ברחבי הגליל מאות פלריגים שעליהם נכתב "הממשלה מאבדת את הצפון".

ראש מועצת מבואות החרמון, בני בן מובחר: "אנו קוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במיוחד אחרי יום כיפור, ימי חשבון הנפש של העם היהודי, לקחת אחריות על המצב הקטסטרופלי שקורה בגליל ובצפון כי רק ביכולתך לשנות את התמונה העגומה".

ראש מועצה אזורית גליל עליון, גיורא זלץ: "לא ניתן לממשלה להתנתק מהצפון ומההבטחה המפורשת לתוכנית פיתוח במיליארדים. נדרוש מראש הממשלה להתערב  בין השרים כחלון ודרעי ולממש את החלטתו בישיבת הממשלה בגולן. תוכנית לאומית לצפון בתקציב המדינה ל 17-18".

ראש עיריית קריית שמונה, הרב ניסים מלכה: "תוכנית הצפון ואיתה תקצוב ממשלתי משמעותי בהיקף של מיליארדי שקלים הכרחית לצפון בלעדיו נראה את הפערים בין הפריפריה למרכז גדלים ומתעצמים".

ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי: "זו הזדמנות היסטורית וחד פעמית לתקצוב משמעותי לצפון בשנים הקרובות. אנו נילחם להשגת התקציב החשוב הזה למען עתיד הגליל".

מלכה: "תקצוב תוכנית לפיתוח הכלכלה והחברה בצפון שעליה הכריזה הממשלה כבר לפני כשנה וחצי הכרחית על מנת לצמצם את הפערים בכל תחומי החיים בין הצפון למרכז ולדרום. אנו נחושים להציל את הגליל. יש לנו חבל ארץ נפלא והמדינה מחויבת לאשר את התוכנית כפי שהתחייבה ולהפנות תקציבים משמעותיים ליצירת מנועי צמיחה,  פיתוח מקומות תעסוקה איכותיים, שיפור תשתיות הבריאות ופיתוח מערכות החינוך והאקדמיה".

אולי יעניין אותך

Bottom ad