היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

רוצָה חינוך? תשלמי מראש

השבוע התקבלו תלונות מהורים אשר הגיעו לעירייה לרישום ותשלום למוסדות החינוך בעיר על כך שהם אולצו לשלם את כל הסכומים, שלעיתים מגיעים לאלפי שקלים תוך ארבעה חודשים, עד סוף שנת 2010.

ג', אם לארבעה ילדים במוסדות החינוך השונים בעיר חויבה לשלם סכום כולל המגיע לכדי ששת אלפים שקלים וחמש מאות בפריסה של עד ארבעה תשלומים. ג' שהינה אימא והורה נורמטיבית לילדים במערכת החינוך בעיר סיפרה ל"חדשות הגליל" את הקורות אותה "כל שנה קיבלנו פריה של עשרה תשלומים. בכל מקרה עד סוף שנת הלימודים אנחנו משלמים את כל החובות שלנו בפריסה מראש. השבוע נדהמתי על כך שלא היו מוכנים לפרוס את התשלום, שבשבילי הוא גדול מאוד וחייבו אותי לשלם בארבעה תשלומים". ג' מספרת שכל ניסיונותיה להסביר את מצבה עלו בתוהו ואף אחד לא היה מוכן לקבל את טענותיה על הקושי. ג' "בעירייה ממצאים חוקים שמשרתים את הקופה שלהם ולא מתחשבים בנו התושבים. הם קבעו בלי שום היגיון שעבור שנת הלימודים שתתחיל בספטמבר 2010 נשלם ב…ינואר של אותה השנה. אתה מבין? עוד לפני שקיבלנו תמורה עבור הכסף, הם רוצים את הכסף בקופה שלהם. אפשר לחשוב שמדובר בעירייה שנותנת שירותים לתושב בצורה מעולה שאת הכסף הם מבקשים מראש".

בסופו של עניין חויבה ג' לשלם את התשלומים בכרטיס אשראי בקרדיט, הפריסה על חשבונה של ג'.

ג' מסיימת את דבריה ואומרת "כאב לי ליראות אימהות שממש התחננו שיפרסו להם את התשלומים, אבל לא היה עם מי לדבר, דבר שכבר התרגלנו לו בעירייה".

להלן תגובת מנהלת אגף החינוך תמי לוי: "הרישום לגני הילדים החל בינואר 2010, בזמן הרישום ההורים התבקשו להסדיר את נושא התשלום ואכן רוב ההורים עשו זאת. עוד טרם פתיחת שנת הלימודים ביולי כשההורים קיבלו מכתבי שיבוץ לגנים הם התבקשו להגיע להסדיר את התשלום שכולל בגני טרום חובה דמי הרשמה, צהרון, הזנה, חוג העשרה וביטוח 1535 שקלים שנתי ובגני החובה התשלום הוא 1135 שקלים עבור הזנה, חוגי קרב וביטוח. כמו כן אישרנו הנחות לעשרות משפחות שהגישו מסמכים רלוונטיים.
השבוע כאשר מפעל ההזנה ומילת החלו לפעול הורים רבים הגיעו להסדיר תשלום ההורים נתבקשו לפרוס את התשלום עד דצמבר 2010, אך עם שמיעה והבנת קושי ההורים, בעקבות החגים ותשלומים לבתי הספר ראש העיר הנחה לאפשר עד 6 תשלומים".

  

אולי יעניין אותך

Bottom ad