היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שכונה חדשה במטולה

משרד הבינוי והשיכון פעל יחד עם הקרן הקיימת לישראל להסרת החסמים שמנעו את הקמת השכונה החדשה במושבה שבאצבע הגליל העליון. שר הבינוי והשיכון, אלוף במיל' יואב גלנט בטקס הנחת אבן הפינה לשכונת הר צפייה במטולה:

"נאבקנו על מנת להקים שכונה נוספת במטולה לאחר שנים רבות של קיפאון"

 

אבן הפינה לשכונה החדשה הר צפייה במטולה הונחה, 20 שנים לאחר התכנון המקורי, בעקבות מאמצי משרד הבינוי והשיכון בהובלת השר גלנט וקרן קיימת לישראל בהובלת היו"ר דני עטר, אשר פעלו להסרת חסמים שמנעו את קידום הקמתה. לאחרונה, דאג השר גלנט להכניס את מטולה לאזור עדיפות לאומית א', צעד שאפשר מתן סבסוד לקרקעות.

במהלך טקס הנחת אבן הפינה לשכונת הר צפייה, אמר שר הבינוי והשיכון, אלוף במיל׳ יואב גלנט: "מול הסכנות הביטחוניות מצפון – מטולה היא מוצב הביטחון הקדמי של ישראל. המושבה הקסומה הזו מאגדת בתוכה את הסיפור הציוני כולו. 120 שנה של חזון, ערכים והגשמה. אחרי שנים רבות של קיפאון, היה לי את הכבוד  והזכות, יחד עם ראש המועצה דוד אזולאי, להניח את אבן הפינה לשכונה חדשה בעיר, בה ישווקו 67 מגרשים. נלחמנו על זה ואני שמח שהצלחנו לקדם את הנושא על אף כל הקשיים שהיו בדרך. לאחר מאבק, מטולה קיבלה גם את מקומה הנכון באזור עדיפות א'. כעת תנופת הפיתוח והצמיחה תמשך, זו המורשת החלוצית שהאבות המייסדים במטולה ציוו לנו".

 

יו"ר קרן קיימת לישראל, דני עטר, ציין בטקס: "חברנו יחד במטרה להכשיר את השטח ואת התשתיות להקמת השכונה החדשה, שכונה שתאכלס בתוכה תושבים ממטולה ומהסביבה וגם תביא לכאן אוכלוסיות חדשות מרחבי הארץ. שכונת "הר צפייה דרום" היא עוד דוגמא מוחשית לתמיכה של קק״ל בחיזוק הפריפריה".

ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי: "הקמת שכונה חדשה במטולה היא דבר חשוב ביותר והתאפשרה בזכות שיתוף פעולה הדוק בין המועצה המקומית ומשרד הבינוי והשיכון. נפעל עם השר ומנכ"ל משרדו חגי רזניק על יציאה לשיווק המגרשים ובניית התשתיות לשכונה. אני מודה לאנשי משרד הבינוי והשיכון ולקק"ל על הסיוע בהוזלת מחירי הפיתוח לשכונה. אני מייחל לחנוך את השכונה החדשה ולהזמין את השר יואב גלנט ואנשי משרדו לטקס מרגש זה".

מוקדם יותר נפגש השר גלנט עם פרלמנט בני נוער הפועל במסגרת פרויקט "שיקום שכונות חוזר" בעיר צפת, וערך סיור בקריית שמונה יחד עם סגן השר ז'קי לוי וראש העירייה, הרב ניסים מלכה, שם עקבו אחרי התקדמות הפרויקט בעיר, הכולל חיזוק 10 מבנים בעלות של 20 מיליון שקלים, שיקום של 4 מבנים בעלות של 2 מיליון שקלים, שיפוץ וסיוד שני מרכזי נוער בשיתוף עמותת "מפעלות חינוך וחברה" בעלות של 2 מיליון שקלים, קידום הבנייה בשכנות בימת תל חי ושיפוץ אצטדיון הכדורגל העירוני, שנערך אודות לסיוע של מנכ"ל המשרד, חגי רזניק ובשיתוף משרד התרבות והספורט.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad