היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

שריפות מתקלות

 

עקב הקור העז ששורר באזור בעיקר בשעות הלילה, מתכנסות משפחות רבות בבתיהן ומעלות את רמת הסיכון מפגיעה משריפה אם חלילה היא פורצת. כך קרה בשני מקרים שהתרחשו השבוע ובהם לא היו נפגעים בנפש, אולם באחד הבתים ברחוב הרצל נגרם נזק כבד לבגדים ולמוצרים בסיסיים שהיו בבית.

בתוך כך, חברת מועצת העיר אתי חי-דוידי נרתמה לסייע למשפחה ואחרי העזרה הראשונה שהגישה, היא פונה ומבקשת לקבל סיוע מהתושבים בביגוד, שמיכות וכל דבר אחר בעל ערך שיכול לסייע למשפחה המונה שני ילדים אחד מהם תינוק. מספר הנייד שלה: 050-7562006

הנחיות לציבור

כללי זהירות באש בעונת החורף

שירותי כבאות והצלה מבקשים להנחות את הציבור להגביר את המודעות לבטיחות אש בבתים ומבנים: הרחיקו מכשירי גז, חשמל ותנורי חימום מחומרים דליקים כמו: וילונות, בגדים, מצעי מיטה וכדו'.

לא להניח על מפזרי חום או תנורים עם אש גלויה בגדים או כביסה, למניעת התלקחות אש. בעת השימוש במכשירי גז ביתיים, חשוב להשאיר חלון או פתח לאוורור הבית. יש להרחיק ילדים מאש גלויה ומגפרורים. אין להשאיר נרות דולקים ללא השגחה. תקלות במערכת ובמכשירי חשמל יתוקנו רק ע"י חשמלאי מוסמך. אין להפעיל מכשירי חשמל רבים בו זמנית, למניעת עומס יתר וכשל במערכת החשמל, למניעת התחשמלות או שרפה. אין לקפל סדין, שמיכה או כרית חשמליים בעודם מחוברים לחשמל, למניעת קצר ושריפה.    כבו כל מכשיר חשמלי, אש גלויה וסירים על האש לפני השינה ו/או עזיבה את הבית. במידה ואחד מבני הבית מעשן, יש להקפיד על כיבוי מוחלט של הסיגריה לפני השינה. בניינים: יש להשאיר את פתח האוורור שבתקרת חדר המדרגות פתוח, לשחרור עשן בעת שריפה. חדרי מדרגות ומעברים חייבים להיות פנויים מחפצים כדי לאפשר מילוט מהיר.

כללי התנהגות בעת שריפה:
כבו מיד אש קטנה בטרם תהפוך לשרפה גדולה, בכל אמצעי אפשרי: מטפה כיבוי, שמיכה, מים וכדו'. אין לשפוך מים במקום שיש בו חשמל.
במקביל לנ
יסיונות כיבוי השריפה הזעק את מכבי האש חייג 102.
הרחק ממקום השרפה או מהבית את המשפחה או אנשים אחרים העלולים להיפגע. השמע להוראות הכבאים ופעל לפי הנחיותיהם. "נזהרים ומחממים נכון – מונעים אסון"                 רשף יאיר אלקיים,
מפקד תחנת קצרין ודובר כבאות גליל עליון גולן.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad