היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תושבי צפת מרוצים

מאות משפחות   מצפת  השתתפו לאחרונה  במשאל התושבים שערכה עיריית צפת בשיתוף מפע"ם ומשרד הפנים, במסגרת תהליך מיתוג עירוני והתחדשות העיר. תוצאות המשאל שנותחו על ידי פרופ’ איציק כ”ץ ממכון “מאגר מוחות” יסייעו לעירייה בתכנון ויישום מהלכיה בעתיד הקרוב.

המשאל נערך  המחצית השנייה של 2010, , במטרה לבחון את העדפותיהם ביחס לפיתוחה של העיר ועתידה ונועד לשמש כלי עבודה בסיסי לתכנון העיר. העדפות התושבים דורגו ביחס לתחומי העשייהחינוך, תשתיות, ניקיון, שירותי העירייה, כלכלה ועסקים, תעסוקה והמנופים למיצובה ולשיווקה של העיר. המשאל נערך בשיטה של סקר באמצעות שאלון שהופץ בדואר לבתי האב בעיר. סהכ עובדו 461 שאלונים מלאים.

המשאל נערך ביוזמת העירייה, בסיוע משרד הפנים. עיבוד הנתונים וסיכומם נעשה עי מכון המחקרמאגר מוחות”, בניהולו של פרופסור איציק כץ.

ראש העיר, מר אילן שוחט הביע את שביעות רצונו מעצם קיום השיח הציבורי ומשיתוף הפעולה של מאות בתי אב בעיר. “ההיענות המרשימה מעידה על איכפתיות של הציבור ועל רצון להזיז דברים בצפת”, אמר שוחט. “ממצאי הסקר מעידים גם, כי אנחנו בכיוון הנכון ורואים עין בעין עם הציבור, את הסוגיות העיקריות הדורשות התייחסות. ניתן לראות זאת בתכנית העבודה הנגזרת מתקציב 2011 שכבר לקחה בחשבון את סדרי העדיפויות של התושבים”.

 

פיתוח הכלכלה ומקורות תעסוקה

התחום הראשון הוא הפיתוח הכלכלי של העיראומר שוחט. “הטיפול המואץ שלנו בהקמת הפקולטה לרפואה ומכון המחקר וכל הפיתוח העירוני הנרחב סביבם, בסדרי גודל שצפת לא ידעה מימיה, נועדו בראש ובראשונה לשפר את מצבם הכלכלי של תושבי העיר, לייצר מקומות תעסוקה במגוון רחב מאוד של תחומים ולמשוך כוחות צעירים ואיכותיים לעיר. גם המינוף של ערכיה ההיסטוריים של צפת ומיתוגה כבירת הרוחניות היהודית’, עם התהליך המתואם עם הממשלה להקמת חברה לפיתוח העיר העתיקה ועידוד משקיעים להקמת מיזמי תיירות ברוח זו, מהווים מנוע צמיחה כלכלי אדיר לעיר ולתושביה. וכשאני אומר מנועי צמיחה, אני מתכוון בפירוש לפיתוח הכלכלי של העיר”.

העירייה עוסקת בין היתר, בשיתוף עם מינהל מקרקעי ישראל, בהסבת אזור התעשייה לאזור תעסוקה ומסחר, שבו ניתן יהיה לגוון את סוג העסקים, למשוך יזמים להקים מרכזים מסחריים, מרכזי בילוי ופנאי, לצד בתי המלאכה והמפעלים ובכך להגדיל את מספר ומגוון מקומות התעסוקה.

בשנת 2011 יועמק שיתוף הפעולה בין כל הגורמים העוסקים בפיתוח תעסוקה וההון האנושי בכל המגזרים בעיראגף הרווחה בעירייה, עומד בראש מאמץ להקים את מרכזעצמהלמאבק כולל בעוני. מרכז הצעירים, מטי [המרכז לטיפוח יזמות] ואחרים מגויסים במטרה לתת כלים לאנשים מחוץ למעגל העבודה, לחזור ולעבוד.

 

חינוך, תרבות וספורט

תחום החינוך, המדורג כמובן במקום גבוה, גם הוא בסדר הקדימויות של העירייה בתכניות העבודה שלה. ראש העיר, העומד בעצמו בראש אגף החינוך, שם לו למטרה לשפר בצורה מהותית את ההישגים של מערכת החינוך, על מנת שתהווה כוח משיכה לאוכלוסייה חזקה ואיכותית לצפת.

 

חינוך ברמה גבוההמדגיש שוחט, “הוא תנאי לכך שהקמת הפקולטה לרפואה וקריית המחקר המדעי תכה שורשים בצפת ותושביה ייהנו מפירות הפיתוח האדיר הזה. אנשים ששוקלים מעבר למקום מגורים חדש נוטים לבדוק בראש ובראשונה את איכות מערכת החינוך ואת הישגיה. מערכת החינוך כוללת את פעילויות הפנאי, ספורט, תרבות לכל הגילאים. העירייה, בעזרת משרד החינוך, משרד הרווחה, מפעל הפיס, מינהל הספורט, מינהל התרבות, רשתות החינוך [הבעלויות] הפועלות בעיר, החברה למתנסים, גוינט ישראל ותורמים פרטיים, משקיעה משאבים רבים בפיתוח תכניות ותשתיות בחינוך הפורמאלי והלא פורמאלי. תכניות למצוינות ולמנהיגות, מסגרות לבני נוער, פרויקטעיר מנגנתוהקמתו של קונסרבטוריון עירוני בעתיד הקרוב, רכישה והטמעה של מערכות מחשב בגני הילדים ובבתי הספר ובניית כיתותחכמות’, שיפוץ מתקני ספורט, בניית חדר כושר עירוני חדש והקמתו בימים אלה של אולם ספורט רבתכליתי, שיפוץ היכל התרבות העירוני, בניית מרכז נוער וקהילה חדש, בנייה וחידוש של עשרות גני משחקים ברחבי העיר, ומרכז ספורט ופנאי חדש המתוכנן לקום ובו בריכת שחייה ומתקני ספורט חדשיםכל אלה נועדו כדי להכין את העיר לשינויים האדירים העומדים לפתחה ובה בעת, לשמחתי, עולים בקנה אחד עם רצון התושבים”.

מערכת החינוך תזכה השנה לפיתוח מואץחידוש מבנים, בניית בתי ספר חדשים והרחבתם של ישנים. תקציב מיוחד צפוי להגיע השנה ממשרד החינוך לחיזוק מבנים ישנים בפני רעידות אדמה.

 

פיתוח תשתיות

העירייה עסוקה בשנתיים האחרונות בתנופת פיתוח תשתיות. הושלם פרויקט הכניסה המערבית לעיר, פרויקט שסבל מקשיים רבים ביותר ועמד בפני הפסקה במהלכו; השנה נִבנֶה את הכיכר בכניסה לבית החוליםזיו”, אשר תקל על התושבים באזור את הנסיעה בשני הכיוונים של הציר; נשלים בצוותא עם הקרן הקיימת לישראל את פארק עמק התכלתתשתית תיירותית בקנה מידה בינלאומישפתיחתו מתוכננת בהדרגה החל מפסח שנה זו; נחדש את רחוב העצמאות בכניסה לעיר; נשלים את בנייתטיילת בגיןעל התאורה שלה; נחדש תשתיות וכבישים בנוה אורנים ועכברה; בשיתוף עםפלג הגלילנשלים את החלפת קווי הביוב והמים ברחובות ארלוזורוב, מונטיפיורי, ככר המאירי, תרפט; ועם משרד הבינוי והשיכון, משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות נתחיל בשיקום ובשיפוץ העיר העתיקה מכיכר המאירי, דרך כיכר אשתם ורחוב ארלוזורוב ואת גן המצודה, שבו נמשכות העבודות במלוא המרץ; גם התכנון של כביש ואדי חמרה יצא לדרך. זהו הכביש שיהווה את עמוד השדרה התחבורתי של צפת החדשה ויאפשר את פיתוחה

אולי יעניין אותך

Bottom ad