היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

תתעוררו!

מצב הביטחון בגבול לבנון הולך ומדרדר, וזאת עובדה. כבוגרי מלחמות 'שלום הגליל' ו'לבנון 2+1', למדנו בחושינו הבריאים לזהות מתי מדובר בחארטה בארטה ומתי העסק רציני. דוגמאות?! בבקשה. לפני מלחמת לבנון השנייה המצב על גדרות הגבול שבין לבנון למטולה הפך לזירת קרב בה חיילי החיזבאללה עשו כבתוך שלהם. השלכת חפצים, קללות, חבלה בגדרות פעם אחר פעם, איומים, יריקות ומה לא?! והחיילים נדרשו לגלות איפוק נוסח האיפוק שחלחל לכל סדרות כוחות הביטחון והפך את החיילים והשוטרים לסוג של 'קונסים' ולא חומת מגן אנושית השומרת ומגנה בגופה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל וגבולותיה.

לפני מלחמת לבנון השנייה התבטא מי שהיה הרמטכ"ל עד 2005, משה יעלון בתגובה לדרישות ההולכות וגוברות להגיב למחבלים 'תנו להם להשתולל עד שהנשק שלהם יחליד'. כך דיבר מי למעשה שחק עד דק את כח ההרתעה של צה"ל מול נסראללה ששנה מתום כהונתו פרצה המלחמה.

השבוע, חווינו שוב חדירה של מסתנן מהגבול הצפוני לתוך שיטחה של ישראל, וזה אמור להדליק את הנורות והזרקורים בצה"ל, משרד הביטחון וראש הממשלה. יש דפוס התנהגות קבוע בה החיזבאללה מתארגן לפעולה צבאית (מבצע או מלחמה). במהלך חודשים הוא בוחן את ערנות הצבא בגבול, שולח 'רועי צאן' אל קרבת הגדר, שולח מסתננים ואזרחים כדי לבדוק, א' את מחסום הגבול ועבירותו ו-ב' לבדוק את ערנות צה"ל.

בשני המבחנים הללו צה"ל נכשל כישלון צורב. כל מי שנשלח אל ישראל, הצליח לעבור את הגדרות ואת מי שאמור לגלות ולסכל את החדירות, חיילי צה"ל.

השבוע, בשעות היום חצה בפעם המי יודע כמה 'אזרח' לבנוני את המכשולים באין מפריע והגיע אל תוך ישראל. מי שגילה ועצר את המסתנן היה לא אחר מאשר איתן דוידי יו"ר וועד מושב מרגליות.

דוידי: "אני יוצא לעניינים שלי דרך היציאה הצפונית של המושב, ולהפתעתי אני רואה בן אדם הולך בצורה חשודה ומוזרה. נגשתי אליו ושאלתי אותו 'קרה משהו?' והבן אדם עונה לי 'חיפה-חיפה'. לא הבנתי אותו, וחזרתי ושאלתי 'מה אתה עושה כאן?' ושוב הוא עונה 'חיפה-חיפה'.

נפל לי האסימון ובקשתי ממנו פרטים מזהים. פתחתי את הארנק ולהפתעתי היה שם כסף לבנוני וכל מה שהיה כתוב היה בערבית. הבנתי שמדובר ב'אורח' לא רצוי.

נתתי לו מים, בכל זאת כולו הזיע ויצא לו דם מהרגלים, אמרתי לו לא לזוז והזעקתי את כוחות צה"ל, שהגיעו ולקחו אותו", משחזר איתן דוידי את שחווה עם המסתנן.

להפתעתי, מגלה דוידי קור רוח על אף פוטנציאל הסכנה שתופעת המסתננים חושפת ומוסיף "תבין הרצל, האיום על מושבי הגבול זה לא החיזבאללה אלא שר החקלאות עודד פורר ושר האוצר ליברמן. הם האיום הממשי על קיומנו, ואני מבקש שתציין את זה", הוא אומר.

לא נסיים לפני שנזכיר לכל זחוחי הדעת ומדושני העונג מבין קציני צה"ל ששוב לקו בעיוורון ומחלת הקונצפציה השגויה.

חברים, תפקידם למנוע את החרפה הזאת החוזרת על עצמה פעם אחר פעם. כי מי שמצליח להחדיר 'אזרח' ישלח פלוגות מחבלים ביום פלוגה. נדמה שהעובדה שצה"ל מקים חומה בדיוק במקומות הללו נועד יותר כדי לטמון את הראש בחומה ולהכין אליבי ליום פקודה, ולא לעבור למצב מסכל יוזמות מסוכנות של האויב החיזבלאי.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad