היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ג'קי בן שימול רוצה לחיות אבל… בשבריר של שנייה

השבוע הקים יעקב בן שימול, תושב העיר בן 55, גרוש ואב לחמישה ילדים אוהל בקרבת העירייה.

יעקב, ג'קי, עבר אירוע מוחי לפני כשנתיים ומאז התהפך מזלו. לא שהוא לא סבל ממחלות ומקשיים עד אז, אלא שהמכה הזאת הייתה אות להידרדרות אותה הוא חש עד היום.

בעקבות גרושיו, הוא הותיר את ביתו לילדיו ולגרושתו, ומצא מקום מגורים "פה ושם", כפי שהוא אומר.

ג'קי סובל, בנוסף מהפגיעה עקב אירוע המוחי שהביא למגבלות קשות בניידותו, גם ממחלות נוספות והוא מטופל בשלל כדורים.

היום ניצב ג'קי בפני מספר גורמים: ביטוח לאומי מהם הוא תובע ניידות שתתאים למצבו העכשווי. "הבאתי להם את כל האישורים. כל פעם מבקשים דבר חדש, ואני מביא אבל עד עכשיו לא קיבלתי את הניידות", לג'קי אין רישיון נהיגה כרגע, אולם הוא טוען שקצבת הניידות תאפשר לו להתנייד בעזרת אחרים עד אשר יוציא רישיון.

בעיה קשה ומטרידה זה עניין הדיור "עד לפני כמה חודשים גרתי עם אימא שלי עד שנפטרה. עכשיו אין לי בית ולמרות שאמרו שאני זכאי לדירה, עוד לא קיבלתי. בעמידר מבינים אותי אבל בתחל'ס לא נותנים לי דירה כי הם אומרים שאני מטופל של משרד השיכון. אני נמצא על סף ייאוש. אני לא יודע, מה עוד אני יכול או צריך לעשות כדי שהבעיה שלי תיפתר", אומר ג'קי בייאושו.

שאלתי אותו, מה אתה אומר על המעשה של משה סילמן ז"ל שהצית את עצמו?

ג'קי, אדם עם חוכמת חיים ופיקח עונה להפתעתי ואומר "אני בטוח שהבן אדם לא רצה למות. אני בטוח".

 

– איך, אבל הוא הביא איתו להפגנה בנזין וגפרורים?

ג'קי "תאמין לי, הוא לא רצה למות. נכון שקשה ויש ייאוש, אבל מי רוצה למות?!", הוא אומר ומיד מוסיף "אבל, זה החלטה של רגע של שבריר שנייה, ואתה עושה את המעשה".

 

– יכול להיות שזה גם מה שעלול לקרות לך?

ג'קי: "כן, בשבריר של שנייה,…כן". מצמרר.

אינך יכול שלא לחוש באי נעימות מהדברים, ואתה שואל את עצמך 'אם את ג'קי וחבריו הכה הגורל, דבר שיכול לקרות לכל אחד, והוא חותר באומץ ובהתמדה אל חוף מבטחים בדמות דירה, קצבה מביטוח לאומי ואוזן קשבת, ואינו רוצה לשלוח יד בנפשו, אז איך זה שיש משה סילמנים הרבה?! מדוע אנשים שרוצים לחיות, מתאבדים?'.

אין לי תשובה מלבד כך שאם הרשויות השונות יעשו את מה שהם אומרים שהיו עושים, לפני שמוסיפים את התואר ז"ל לאנשים במצוקה כמו סילמן וחבריו השרופים, הדברים היו נראים אחרת.

בינתיים, יושב ג'קי בן שימול על קלנועית מקרטעת לצד אוהל (ב' זה בית אמיתי), חצי גוף פגוע, חצי גוף בריא ונשמה שעלולה להישרף ב"שבריר של שנייה", כפי שהוא אמר, ואני מאמין לו. 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad