היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

המלאכים של קריית שמונה

עד כאן תיאור המצב, אבל בקריית שמונה כמו בקריית שמונה, צרות יכולות להיות 'גיבורות' עד שמגיעים האנשים הטובים, כן, האנשים הטובים שלנו לא מתרגשים מהחיבור שעשו צרותיהם של אחיהם ואחיותיהם בעיר עם וירוס אפילו שהוא 'מלכותי'.

בעוד שבועיים בדיוק נציין את ראש השנה שלנו, היהודי, המיוחד הדומה לרמפה שעולים עליה ומתקרבים לאבא שבשמים ולאוויר הפסגות הרוחני.

הרוב המוחלט, ברוך השם חי ומתנהל ברמה כזו או אחרת של 'חיים נורמליים', יש הכנסה כלשהי, הילדים עוזרים, לפעמים מצמצמים, ומודים על מה שיש.

אולם, כמו שאומרת הקלישאה, חוזקה של חברה נמדד בחוזק החולייה החלשה שבה, וכאן נכנסים לתמונה האנשים הטובים, המתנדבים, שאף אחד לא אמר להם מה לעשות, הם פשוט קמים ועושים את הדבר הנכון.

הפעם ניתן במה לחלק מאותם אנשים ונשים נפלאים ונפלאות אשר מקדישים זמן, מאמץ והמון אהבה למען אחיהם ואחיותיהם. מדהים ומחמם את הלב כיצד האנשים הללו, בלי 'הנהלה' בלי 'לשכה ומזכירות', מרמים פרויקטים שגם עוזרים בלפתור בעיות וגם משמחים אותם.

אקדים ואציין שהשבוע הבנו חלק מהם, ובע"ה בשבוע הבא נשלים עם מתנדבים ותורמים אחרים, ככל שיהיו.

 

 

זאביק זויגי וצוות ע"ש בניטה ישראל ז"ל

זאביק זויגי, 50, החל את המסע שלו עם שתי משפחות חד-הוריות תמך וליווה אותן לאורך כל הדרך.

זאביק: "בקורונה הפניות אליי התרבו והתעצמו, ומאחר ויכולותיי הכלכליות מוגבלות והרצון לא להפקיר את המשפחות שפונות, החלטתי לפנות לתושבים, בעלי עסקים וברשתות. התושבים ובעלי העסקים בעיר פשוט תופעה נדירה, לא רוצה לגור במקום אחר".

זאביק משתף פעולה באופן הדוק עם אליעזר פרץ, אליאב מלכה וכל שחקני קבוצת הוותיקים על שם בניטה ישראל ז"ל, ובזכותם ובזכות נכונות השחקנים האדיבים הקמנו את "סיירת בניטה" שמסייעת בשינוע, ניקיונות וכל צורך של הקהילה, וכל מילה על פעלם ונתינתם תמעיט בערך עשייתם.

"אנחנו מסייעים במזון, ביגוד, ריהוט, מוצרי חשמל בסיסיים, בעיות חשמל, ובזכות נדיבותם לקחתי על עצמי יותר פניות קהילתיות.

שתי פעילות חברתיות חברו ונרתמו והובילו מהרגע הראשון, לילך אליה ואורלי קדוש שעושות עבודת קודש בפני עצמן, כמו גם אהרון דמרי שהצטרף בכל הכוח למעשי חסד ותמיכה אין סופית", אומר זאביק זויגי על חלק משותפיו.

רתמנו את הרשת החברתית (פייסבוק) ופרסמנו עסקים קטנים וקריאה לתושבים לפרגן ולרכוש רק מעסקים קטנים.

רון הוד, תרם את כישוריו והידע שלו וקידמנו עסקים קטנים באופן יותר מקצועי על ידי בניית דף עסקי, דף נחיתה וקידומי קמפיינים ברשתות חינם וללא שום תמורה, מה שהוכיח את עצמו.

אין מאחורינו שום גוף, עמותה או גוף פוליטי, ואם לא תמיכת אנשי המקצוע בעיר, האישה הילדות והחתנים המשימה בלתי אפשרית ועל כך אני מודה להם", אומר זאביק.

מכאן אנו פונים לכל שצריך בכל עניין לפנות אלינו בפייסבוק: קבוצת מחאת היוקר, קבוצת וותיקים בניטה

כמו גם לפייס הפרטי שלנו. זאביק זויגי, אליאב מלכה, פרץ ממתקים, רון הוד, לילך אליה ונעשה ונצליח'.

 

 

אהרון דמרי

אחד האנשים שהתגלה במהלך ימי הקורונה והביא משב רוח מרענן, הוא אהרון דימרי. בעיצומם של ימי הקורונה, אהרון נידב את עצמו לעזור לאחרים, לספק חבילות מזון ואפילו להגיע ל'מבודדי קורונה' מחוץ לעיר.

אחת התמונות שנחרטה בזיכרוני הייתה המחווה לסבתו של החייל לירן סעדיה ז"ל. באחד מימי שישי, תוך כדי השירה של משאית השמחות של קובי לוי וחבריו, הוא הגיע לביתה והעניק לה זר פרחים. מחווה מרגשת שסימלה את קריית שמונה היפה, המיוחדת והאוהבת.

 

אהרון דמרי: "את הפעילות החברתית שלי התחלתי לבדי, במשך הזמן הקמתי קבוצת וואטצאפ במטרה לגבש כמה שיותר אנשים לסייע בעזרה לאחרים.

קבוצת הוואטצאפ נקראת "נתינת חינם" והיא מונה כ-50 פעילים.

אנחנו מסייעים: לנזקקים, לאבלים ב'שבעה', בשיפוץ הבית (בסיוע עמותה ממרכז הארץ) בשיתוף עם המתנ"סים, עזרה בקניות לשבת. תמיכה ועזרה בתלמידי והורי 'יצחק הנשיא', למוכרים בשוק העירוני, למרות שלא תמיד אנחנו מצליחים, וכמובן עזרה לחייל צה"ל".

 

 

אורלי קדוש בע"מ

הכרתי את אורלי במהלך הקדנציה כאשר הייתי ממונה על החינוך אורלי, אֵם לילדים קטנים במערכת החינוך, גילתה מעורבות יוצאת דופן בכל מה שקורה, ולאו דווקא מתוך אינטרסים אישיים שלה ושל ילדיה. האכפתיות יוצאת הדופן, הכאב שכאבה על אחרים, 'הכשירו אותה' לימי הקורונה שלא ריחמו על החלשים ממילא.

אורלי: "הפעילות שלי מגוונת במהלך כל השנה ובפרט בחגים.

מתחילת הקורונה ועד היום, בכל יום שישי אנחנו מפעילות פרויקט 'מנה חמה לקשיש'. נשים מהקהילה מבשלות תבשילים שהכינו בקופסא ומביאות אוכל לקשישים רבים בעיר, עד אליהם.

בחגים אני מגייסת נשים בקהילה לסייע ברכישת מוצרים לסלי מזון לאימהות חד הוריות ולמשפחות.

לפני פתיחת שנה"ל, תיק לכל ילד שנה שלישית, אוספת תיקים וציוד ומחלקת למשפחות.

ותודה לבעלי שעוזר לי בעשיית החסד ולבנות שלי שעוזרות ולומדות שלתת זה לקבל", מסכמת אורלי את פעילותה.

 

 

עו"ד דיצה גוטמן

את דיצה הכרתי לפני כחמש עשרה שנה, ולא תאמינו באיזה נסיבות, תרומה לחולים קשים על סף מוות. דיצה הנמרצת שניחנה בחוכמה ורגישות, רתמה את עצמה למשימה, ובתמימותה שכחה שהעולם אינו תמים, מה שעלה לה בפגיעה בכיסה ובליבה…

…השנים חלפו… הספיקה ללמוד והדחף לעזור רק הלך וגבר.

דיצה, בשונה מחבריה, מתרכזת בללמד לדוג ולא בחלוקת חכות. היא מיוחדת גם בפרשנותה למילה 'עזרה'.

דיצה: "לקראת השנה החדשה, שנה מאתגרת, אני מזמינה את תושבי השכונות הוותיקות בקריית שמונה להצטרף להרפתקאות "שפרינצ'ק סטריט 310" באינסטגרם (310 Shpreentzak st)

מדובר בתכנית שאני מפעילה מאז מרץ 2018, שמטרתה לעורר את הציבור להיעזר בטלפון הנייד החכם לצרכים שונים: פיתוח יצירתיות, למידת שפות, היכרות עם עולם הטכנולוגיה, הניהול והשיווק בעידן הגלובליזציה.

הרעיון המרכזי הוא שבאמצעות מכשיר טלפון חכם ניתן ללמוד עצמאית נושאים שמעניינים אותנו מכל מקום ובכל שעה שנוחה לנו, וכך לפתח מיומנויות וכישורים בעלות מינימלית של השקעה בטלפון חכם וזמן, שיהיו בסיס לפרנסה לאורך זמן. לכל אחד יש כישרון כלשהו, ולכל אחד יש תקווה.

בהרפתקאות 'שפרינצ'ק סטריט' בעצם לומדים איך להתפרנס מהטלפון הנייד באמצעות יצירתיות, התמדה, והנחיה מקצועית.

התכנית אקטואלית בימים אלו במיוחד, אני מבקשת לעודד את כל מי שיושב בבית ומרגיש שאין לו סיכוי, יש לכם, ועוד איך יש לכם.

מוזמנים לפנות כל מי שמרגישים שעליהם להתעדכן בשינוים הטכנולוגים המהירים לתיאום הנחיה מקצועית בקבוצות קטנות של 4-6 משתתפים.

מנחים מקצועיים מתחומי האומנויות, מדעים וניהול, שמעוניינים להצטרף לקהילה המעניינת שלנו, זה הזמן לגלות סולידריות ואחריות חברתית.

תושבי קריית שמונה, הגליל והגולן, כולכם מוזמנים בכבוד ובשמחה לעקוב אחר ההרפתקאות שלנו, וכמובן להצטרף אלינו", חותמת עו"ד דיצה את ה'אני מאמין שלה' והזמנתכם.

 

 

 

אריק מלאכי

בתואר 'הדמות הצבעונית והמפתיעה' זוכה אריק מלאכי, חוש, בן 45, חבר אגד שאת שירותו הצבאי עשה ביחידת הכלבנים.

אריק פעיל חברתי דומיננטי, ובעל 'פה' לא קטן. איכפתי, מוכן לשלם מחיר על דעותיו ונלחם עליהן ללא פשרות.

אריק: "הקהילה בנפשי. לא משלים עם מצב בו החזק רומס את החלש, גם אם מדובר בגופים ממשלתיים.

הפעילויות בהן הנני נוטל חלק באופן קבוע:

סלי מזון וחלוקתם, תשלומים שונים-חשמל, מים, עירייה.

הסעת חולים לטיפולים רפואיים, גיוס תורמים ותקציבים.

התנדבות למען חיילי צה"ל. התנדבות ועזרה לאנשים עם מוגבלויות.

דיור ציבורי (בעבר) הכוללות ליווי צמוד, ניסוח מכתבים, ונסיעות לוועדות הכנסת מטעם פורום הדיור הציבורי הארצי- פעיל שטח קריית שמונה. פגישות עבודה מול מנכ"לים משרדים ממשלתיים, חברי כנסת ושרים.

גיוס תקציב לרכישת טאבלטים לתלמידים.

תשלום עבור טיפולים רפואיים,

התנדבות כאיש סאונד ותאורה במסגרות חינוכיות: יצחק הנשיא, עמותת "לשובע", עיינות ירדן.

הפקת מסיבת סיום בי"ס יצחק הנשיא.

הקלטת שיר בר/ת מצווה כמתנה למעוטי יכולת אצלי באולפן, כמו כן הקלטת שירים מקוריים, חינם אין כסף.

ליווי אמנים מקומיים כאיש סאונד בהופעות שלהם, בהתנדבות.

ארגון והשתתפות פעילה בנושאים חשובים כגון: חדר מיון, מחדלי הרשות המקומית וחבר ועד הורים העירוני "גנים ארוכים", פורש אריק את מגגון הנושאים אליהם הוא נרתם.

עד כאן להשבוע. אתם מוזמנים להפנות אל המתנדבים והפעילים היקרים הללו כל מי שנראה לכם מתאים.

בשבוע הבא, נשתדל לחשוף מתנדבים ופעילים אחרים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad