היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

החיסול בסוריה | המצב נזיל

פעם נוספת חווינו את השינוי המידי שיכול להתחולל באזור בעקבות פעולה של צה"ל, והפעם היה זה סיכול ממוקד של בכירים מהחיזבאללה וגנרל איראני.

מבלי להיכנס לשאלות באשר לזהות מבצעי הפעולה בגבול הסורי, אפשר לקבוע בוודאות שהייתה זו פעולה לגיטימית מתגוננת של מדינת ישראל כלפי גורמים המבקשים להיערך היטב לקראת פגיעה עכשווית או עתידית במדינת ישראל.

התקרית בסוריה הביאה לתגובות שרשרת בתוך גבולות ישראל והדבר השפיע בעיקר על ההתנהלות האזרחית לאורך הגבול הצפוני וישובי הגדר.

בקריית שמונה החלה חרושת שמועות באשר לתגובה אפשרית של החיזבאללה, והגעתם של אמצעי תקשורת רבים לאזור רק הגבירה את חששם של התושבים.

מניסיון העבר יודעים כאן לפרש את ההתנהלות התקשורתית אולם הפעם צה"ל 'תרם' גם הוא חלקו בתנועה ערה של טנקים ומובילים לגבול הצפוני.

בצה"ל עשו צעד נוסף אותו הם שומרים רק למצבים מסוימים ונפרסו סוללות של 'כיפת ברזל' במקומות שונים בצפון ובגליל.

ראשי הישובים תודרכו בזמן אמת לאורך כל ימות השבוע ועדכנו את התושבים בהתאם.

ברביעי אחר הצהרים נדמה היה שיש חדירה באזור קיבוץ מנרה והתושבים נאלצו לשהות בבתיהם במשך כשעתיים עד אשר אפשרות החדירה נשללה מכל וכל. במהלך האירוע נחסמו כבישי האזור, והתושבים קיבלו זאת בהבנה מלאה, על אף שנגרם להם חוסר נחת.

למרות המתיחות בגבול הצפון, ההנחיות לתושבי קריית שמונה היו להמשיך בשגרה במהלך כל הזמן הזה. בוצעו ישיבות הערכת תכופות בעיריית קריית שמונה בראשות ראש העיר הרב ניסים מלכה, מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון, אל"מ במיל' אשר היה בתפקידו האחרון מח"ט ברמת הגולן ובעלי התפקידים בחירום. בישיבות ניתנה סקירה על ידי גורמי הביטחון על המצב ועל ההתפתחויות האפשריות. נציגי העירייה דיווחו על היערכותם לטיפול במצבי חירום. על פי המלצת הצבא וגורמי הביטחון הוחלט להמשיך בשגרה ללא פעולות מיוחדות.

ראש העיר הנחה את מנהלי האגפים והמכלולים בעירייה להמשיך בהיערכות למצבי חירום ומאגף שפ"ע ביקש ראש העיר לבדוק את מצב המקלטים בעיר ולהכינם לשעת  הצורך. כמו כן ניתנה הנחיה לבצע פעולות אכיפה במקלטים משותפים.

ראש העיר נמצא בקשר רציף עם גורמי הצבא והביטחון וכאמור בשלב זה אין הנחיות מיוחדות  ולכן השגרה בקריית שמונה נמשכת.

ראש העיר הרב ניסים מלכה: "אני מבין את החשש של התושבים, אך יחד עם זאת מבקש מכולם להמשיך בשגרה ולא לבטל שום תוכניות. אני משוחח מדי יום עם אנשי הצבא ומאוד רגוע ממה שאני שומע. חשוב שדווקא ברגעים הללו נגלה חוזק ונתפקד כרגיל. אנחנו סומכים על צה"ל ועל ממשלת ישראל. מי שצריך לחשוש נמצא מעברו השני של הגבול. בעוד אנחנו מסתובבים חופשי תחת כיפת השמיים יש מי שחושש לצאת מהבונקר הממוגן שלו בו הוא נמצא שנים רבות. נסראללה ואנשיו צריכים להסתתר ולחשוש, לא אנחנו".

מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון: "אנו ממליצים לתושבים להמשיך באורח חיים רגיל, להיות ערניים וקשובים לאמצעי התקשורת ולהתעדכן באופן שוטף בדף הפייסבוק של עיריית קריית שמונה באמצעותו יועברו, במידה ונצטרך, הודעות והנחיות לתושבים".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad