היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חדר מיון קדמי משרד הבריאות עבד עלינו

כזכור, חדר המיון בקריית שמונה, במתכונתו הקודמת בו פעלו שירותי רפואה דחופה כחלק מחדר המיון של המרכז הרפואי בצפת על ידי רופאים, נסגר בתחילת השנה ובמקומו נפתח מוקד של מד"א.

אין בכוונת הדברים כאן להתייחס לשירות של מוקד מד"א, לטוב או לרע, אלא להביא את השתלשלות העניינים שהביאה בסופו של לסגירת המוקד בקריית שמונה. הסיבה כזכור, הייתה תקציב.

ובכן, השבוע, בעקבות פניה למשרד הבריאות מתוקף חוק חופש המידע, המציא משרד הבריאות את העלויות הכספיות בטיפול בפצועים/חולים הבאים מסוריה.

להלן הטבלה ובה פירוט התשלומים לבתי החולים עבור הטיפול באורחים מעבר לגבול.

סך ההוצאה מגיעה ל:32,487,418 שקלים.

דווקא בימים בהם מדינת ישראל עומדת אחרי מבצע/מלחמה בעזה ומסכת הקיצוצים העומדים לרדת על ראשיהם של תושבי מדינת ישראל, חובה להאיר נקודה כואבת בתחות הבריאות. סגירת המוקד בקריית שמונה.

על פי הידוע עלות הפעלת המוקד עמדה על כשני מיליון שקלים בשנה, במילים אחרות מדינת ישראל יכלה בסכום כסף זה להשאיר את המוקד פתוח לטיפול בתושבי קריית שמונה והאזור והפצועים הסורים לעוד שש עשרה שנים, לפחות.

הטענה כאילו המוקד לא היה משרת את הפצועים הסורים אינה מופרכת לחלוטין, בגלל שמדובר בנקודת המבט של המדינה על תושביה והמחויבות שיש לה בנושא כה כאוב, בריאות.

אנחנו טוענים שמדינת ישראל צריכה להתייחס אלינו, לפחות כפי מתייחסת לפצועים הסורים ולא להפקיר את בריאתינו.

היום תושבי קריית שמונה יכולים להציג כתב אישום נגד משרד הבריאות ולהאשים את ראשיה בהפקרת בריאותם כאשר מנגד יש אפשרות ואלטרנטיבה לפתרון הבעיה שבעיקרה תקציבית.

זה לא שאנו אומרים, נתוני הלמ"ס ומדינת ישראל קובעים שתוחלת החיים של תושבי הצפון נמוכה ביחס לתושבי המרכז.

לאור הנתונים שהתפרסמו, על עיריית קריית שמונה והמועצות השכנות לתבוע ממשרד הבריאות לפתוח את חדר המיון הקדמי לאלתר.

הרב ניסים מלכה ראש העיר הגיב על הפרסומים ואמר: "עינינו אינה צרה בטיפול שמדינת ישראל מעניקה לפצועים הסורים או לכל גורם זר. אנחנו חושבים שענייני עירך קודמים, וכפי שהמדינה מוצאת תקציבים לטיפולים האלה, היא חייבת למצוא תקציב מתאים כדי שחדר המיון הקדמי יחזור לפעול. כל מה קורה מסביבנו מרא שהמצב הולך ונעשה 'חם' ונחיצותו של חדר המיון הקדמי גדול וחשוב היום יותר מתמיד".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad