היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חטיבת הביניים: לא תצאי לגיחה ללא כיסוי החוב

 

השבוע יצאה שכבת ח' מחטיבת הביניים לגיחה לקיבוץ לוחמי הגטאות. מה רבה הייתה האכזבה של אחת התמידות (שמה שמור במערכת) כאשר נמנעה עלייתה לאוטובוס בדרך לקיבוץ. המחזה היה מאוד לא נעים היות ונציגי החטיבה הודיעו, כך לדבריה של אם אחרת שהייתה עדה למתרחש, ש'תמנע עלייתך לאוטובוס בגלל שאימך לא שילמה לבית הספר'. המחזה היה קשה ופוגע, ואותה אם שגם היא הוזעקה על ידי בתה לבוא לשלם כי אחרת הודיעו גם לאותה תלמידה שלא תוכל לצאת לגיחה אם החוב לא יסולק. אותה אימא סיפרה עוד שהיא עצמה ניסתה להשיג את אימה של אותה תלמידה ומאמציה כשלו. מאוחר יותר התברר שאימה של התלמידה שכחה את הנייד בבית ויצאה לקניות.

בתה של האם-העדה יצאה לגיחה היות ואימה אותרה ובאה לשלם את חובה. בדיעבד הסתבר, על פי דבריה של אותה אֵם שהיא נמצאת ביתרת זכות בבית הספר, כך לטענתה. לעומת זאת התלמידה שאימה לא ענתה לטלפון, נותרה מחוץ לאוטובוס שעשה את דרכו ללוחמי הגטאות בלעדיה.

אימה של אותה תלמידה אותרה בסופו של דבר, אולם זה היה מאוחר. התלמידה טוענת שהיא שאלה את נציגי החטיבה : "אם אימי תרשה לי לצאת לגיחה בטלפון, אצא?". נציגי החטיבה ענו לטענתה "לא. רק אם החוב ישולם".

אימה של התלמידה שלא הורשתה לנסוע: "אני רותחת מכעס על היחס והאטימות שגילו כלפי בתי. מעולם לא נותרתי חייבת אגורה לבית הספר. לא בקשתי ואני לא מבקשת שום הנחה. שלמתי תמיד את כל מה שנדרש ואני לא מבינה את היחס הפוגע ממנה סבלה בתי. לא צפיתי להתנהגות כזו מצד החטיבה". האם נשמעה נסערת והביעה את אכזבתה מהדרך בה נהגו בחטיבה לטפל בבעיה.

פנינו לביה"ס על מנת לקבל תגובה על המקרה: "השתתפות ההורים במימון פעילויות חינוכיות בבית הספר מוסדרת על-ידי ועדת החינוך של הכנסת ומאושרת על-ידי ועד ההורים.

צוות בית-הספר פנה בחודשים האחרונים בבקשה להורים בשכבות השונות להסדיר את התשלומים גם בפריסה של עשרה תשלומים, אם יש צורך. כל פניה לבית-הספר שביטאה קושי כלכלי זכתה למענה, כך שמהתלמידים לא נמנעה השתתפות בפעילות. עם זאת, התעלמות של ההורים במשך שבועות ארוכים מהבקשה להגיע להסדר התשלום – איננה לגיטימית.

במקרה שבו מדובר, לא הייתה כל פניה לבית הספר בניסיון להגיע להסדר של תשלומים או כל סיוע אחר בהסדרת התשלומים. לאחר שהאם לא ענתה לטלפון בשעת הבוקר, הוחלט להוציא את התלמידה לפעילות אך אז התברר שלתלמידה אין אישור חתום מהאם על היציאה לטיול ולא נותרה ברירה אלא להשאיר את התלמידה בבית-הספר ולהציע לה תוכנית חלופית.

בהזדמנות זו מבקשת הנהלת בית הספר להדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה של ההורים: תשלום לפעילות חינוכית הוא לא רק חיוני להבטחת רמת חינוך גבוהה אלא גם מסר חשוב עבור הילדים לגבי מקומו של החינוך בסדר העדיפויות המשפחתי. ב'דנציגר' קיים מערך מלגות מסודר ושקוף למשפחות שעומדות בקריטריונים של משרד החינוך לקבלת סיוע".

האֵם טוענת בתוקף שהובהר לבתה שללא תשלום היא לא תצא לגיחה, והטענה בדבר האישור של האם עלתה רק לאחר שהעניין יצא החוצה.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad