היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ילדים זה שמחה, אז למה מתעללים בנו?

תושבים רבים בקריית שמונה להם ילדים במעונות היום יצאו מבולבלים לאחרונה מהאופן בו מתייחסים אליהם במשרדי הממשלה השונים. מדברים על צדק חברתי, אבל איפה הוא.

אימהות רבות שבאו בימים האחרונים לרשום את ילדיהם למעונות היום לשנת הלימודים הבאה הופתעו לשמוע מנציגי ארגוני הנשים השונים שעליהם יהיה לשלם גבוהים במאות אחוזים ביחס לתשלומים המקבילים בשנה שעברה.

אימא עובדת לה שני ילדים, האחד מסיים את שהותו במעון והשנייה אמורה לשהות בו החל מספטמבר השנה אמרה, "אני לא מבינה את היו-יו הזה. לפני שנתיים החברות שלי יצאו למאבק שבסופו הן זכו להנחה משמעותית בתשלום למעונות. בשנה האחרונה גם אני זכיתי בהנחה, אבל השבוע הגעתי לרשום את בתי למעון לקראת השנה הבאה, והאחריות הפנו את תשומת ליבי לכך שהמחירים יעלו במאות שקלים. הדרך בה מתייחסים אלינו ממש לא מוצא חן בעינינו. מתנהגים אלינו כאילו אנחנו ילדים שמידי פעם נותנים לנו ממתק אחרי שאנחנו מאיימים. היחס הזה ממש פוגע, והתחלנו להתארגן כדי למחות על היחס ולבקש מהנוגעים בדבר (משרד התמ"ת) להמשיך את ההנחה, לא שזה מיליונים, אבל זה עוזר וגם מראה על איכפתיות של הממשלה מאיתנו, במעשים לא בדיבורים", אמרה האם המודאגת השבוע ל"חדשות הגליל".     

כל זה קורה היות ובשנת הלימודים הבאה, יסתיים תוקף החלטת הממשלה שהתקבלה לפני כשנתיים בדבר סבסוד ההשתתפות של המדינה במעונות היום לילדים שהוריהם עובדים.

משמעות הדבר עלייה של מאות שקלים בחודש לכל משפחה שתרשום את בנה למעון.

ראש העיר הרב ניסים מלכה החליט כבר לשגר מכתב, די מפויס בשלב זה לשר התמ"ת, ובו הוא כותב: "במידה והממשלה לא תחדש את ההטבה שהעניקה הנחה משמעותית בתשלום למעונות היום לזוגות צעירים ולמשפחות בהם שני בני הזוג עובדים, תושבים רבים בקריית שמונה ייפגעו ולא יוכלו לרשום את ילדיהם למעונות היום בשל המחיר הגבוהה בהיעדר סבסוד. אמהות רבות יפלטו ממעגל העבודה בשל אי יכולתן לממן את שהות ילדיהם במעונות. מיותר לציין כי הדבר ייפגע קשות בעיר קריית שמונה שמתמודדת חדשות לבקרים עם בעיות תעסוקה והגזירה הקשה של ייקור התשלום למעונות היום יימנע מהורים רבים לרשום את ילדיהם במעונות".

השבוע 'התבשרנו' מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהאבטלה עלתה בחודש החולף בעוד חצי אחוז המתבטא באלפי מובטלים חדשים.

ראש העיר, גם הוא לא מבין את פשר ההתנהלות של משרד התמ"ת ומזכיר לשר שמחון ש"בישיבת וועדת העבודה, הבריאות והרווחה של הכנסת מיום 1.9.2011 התקבלה החלטה הקוראת לממשלה 'להמשיך ולראות בעיר קריית שמונה כעיר ספר, שיש להבטיח את חוסנה ועתידה הכלכלי ולכן דורשת את שינוי החלטת הממשלה הנ"ל, ולהחריג את העיר מכלל היישובים הנכללים בהגדרה של אשכול 5, כפי שבוצע ליישובי עוטף עזה'".

בתוך כך, וברוח המחאה החברתית החלו להתקיים שיחות בין נציגי האימהות ואזרחים שהבעיות החברתיות מדירות שינה מעיניהם כדי לשתף פעולה במאבק החברתי שיצא בשבוע שעבר לרחובות. "אנחנו יוצאות להילחם על העתיד של כולנו, כולל של אלה שאין להם ילדים במעונות היום. זהו אינטרס לאומי", אומרת נציגתן.  

אולי יעניין אותך

Bottom ad