היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ישיבת מועצת העיר – אכיפת איסור עישון באצטדיון ובאולמות

השבוע התקיימה ישיבת מועצת העיר לאחר פגרת הקיץ.

חברי המועצה שבו מהחופשה רעננים כאשר על סדר יומה של המועצה נושאים לדיון והחלטה.

 

תבחינים למחיקת חובות באמצעות וועדת ההנחות

נוצר מצב בו תושבים המגישים בקשות למחיקת חובות ארנונה יכולים לעשות זאת על פי מספר תנאים, אחד התנאים הוא מצב סוציואקונומי קשה. חברי הוועדה התקשו לברר עובדות יסודיות באשר למצבו של מבקש, אלא אם כן הוא מטופל באגף הרווחה של העירייה. יש תושבים אשר הגישו בקשת מחיקת אולם שמם אינו מופיע בין המטופלים ברווחה.

העדר מידע כה חשוב עלול להביא לעיוות בחקר מצבו האמיתי של המבקש וזאת בהעדר כתובת בלתי תלויה לאימות הנתונים שהמבקש מוסר.

לכן, המועצה החליטה לחייב כל מבקש אשר אינו מוכר ברווחה להביא תצהיר משפטי החתום על ידי עורך דין ובו הוא מצהיר שכל שמסר לוועדה לצורך מחיקת חובו אמת ויציב.

 

 

שלט תוצאות באצטדיון ואכיפת איסור עישון

מהומה זוטא פרצה בין סגן ראש העיר יגאל בוזגלו חבר המועצה אביחי שטרן לאחר שהאחרון התלונן על העדר לוח תוצאות אלקטרוני פעיל בתחומי האצטדיון. שטרן טען על רשלנות ואי עמידה בהתחייבות של האחראים להתקנת הלוח.

דבריו אלה של שטרן הקפיצו את בוזגלו שהאשים את שטרן שהוא מקושש קולות ולוקח קרדיט שאינו מגיע לו "חברי יורם ממן מחזיק תיק הספורט עובד על הנושא ימים כלילות ואתה בא ועושה פוליטיקה". שטרן "אני לא עושה פוליטיקה, למה הלוח לא קיים כל כך הרבה זמן, למרות ההבטחות?!".

מי ששם קץ לויכוח היה מנכ"ל החברה הכלכלית דני קדוש שסיפר לחברי המועצה את השתלשלות העניינים והבטיח שבזמן הקרוב (כחודשיים) הנושא ייפתר "אנו מחויבים לפתור קודם כל את נושא השירותים שעלותו כחצי מיליון שקלים, ורק אחר את נושא השלט שעלותו כשלוש מאות וחמישים שקלים. אכן יורם ממן 'יושב עלינו' ולא נותן לנו מנוחה. חוסר בתקציב עיכב מעט את התקדמות העבודה, אבל עכשיו אחרי שהכספים נמצאו ובעיית השירותים תפטר, נטפל גם בשלט", הבטיח קדוש.

בתוך כך דרש חבר המועצה יורם מלול לאכוף את החוק האוסר לעשן בתחומי האצטדיון "ממש לא נעים לשבת ולצפות במשחקים כאשר מעשנים לידך. יש חוק ואני מבקש שהעירייה באמצעות פקחיה תאכוף אותו", אמר מלול.

עוד בעניין האכיפה דרש יורם מלול לאכוף את האיסור העישון גם באולמות בעיר "יש חוק והמצב בלתי נסבל", אמר מלול.

ראש העיר הרב ניסים מלכה ניצל את הדיון בנושא האצטדיון ופרט בפני חברי המועצה את השיפורים וההשקעות של העירייה במתקני הספורט, מגרשי המשחקים והמגרש לילדים שסיומו התעכב בגלל חוסר בתקציב "אני מבקש להודות בהזדמנות זאת לשרת התרבות והספורט מירי רגב על הקצאת יותר ממיליון שקלים לסיום העבודה במגרש. בהזדמנות זאת אני מבקש להודות לשרה על תרומתה לקידום התרבות והספורט בעיר".

 

ראש העיר פנה להתאחדות בבקשה להעביר את מירב משחקי הקבוצה לאחר צאת השבת, ראש העיר ענה לחבר המועצה יורם מלול שבמסגרת הדיון על האצטדיון העלה את סוגיית משחקי הקבוצה בשבת. "פניתי מספר פעמים, אבל בהתאחדות יש שיקולים נוספים כמו זכויות שידור וכאן הכסף 'מדבר'. אני מקווה שתהיה היענות בסופו של דבר לבקשה והדחיה תביא הרבה יותר אוהדים למשחקי הקבוצה בבית", השיב ראש העיר במענה ליורם מלול.

 

מה קורה במוסדות החינוך?!

חבר המועצה יורם מלול ביקש לדעת מה נעשה בתחומי מוסדות החינוך בעיר בכל הקשור לבטיחות ומפגעים. מנהלת האגף פירטה בפני חברי המועצה את ההשקעות והטיפול היסודי שעברו מוסדות החינוך ובהם השקעות של מיליוני שקלים בהסדרת איי בטיחות, חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה, הצטיידות, טיפול במבנים עקב בעיות נזילות, שיפוץ גנים בהיקף של עשרות אלפי שקלים ועוד, "העירייה ואגף החינוך ממשיכים ללוות ולטפל בכל נושא על פי תוכניות עבודה וכמובן לתקלות מידיות".

     

תקציבים בלתי רגילים לפיתוח – תב"רים

 

חברי המועצה אישרו שורה ארוכה של תקציבים בלתי רגילים 

אולי יעניין אותך

Bottom ad