היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קריית שמונה וגליל העליון: סיבוב ראשון מוצלח

על אף האיומים והמסע המתוקשר שליווה את האיומים, לא נעשה דבר. האיומים לא מומשו והשטח לא הועבר עד היום.

אגב, כבר אז נאמר על ידי נציג כפר גלעדי שבניגוד להודעות העירייה, עדיין לא נחתם הסכם כלשהו באשר להעברת השטח ובכפר גלעדי מחכים שמנהל מקרקעי ישראל ישפה/יפצה את כפר גלעדי על השטחים הרבים שהקיבוץ העביר במהלך השנים מרשותו לטובת האזור. "זה לא צודק ולא הוגן, אחרי שהקיבוץ העביר את כל השטחים לזכות הציבור והמנהל, לבוא אלינו בטענות שאנחנו ה"רעים" בסיפור".

על אף שעניין העברת הקרקע עדין לא באה על פיתרונה, בשבוע שעבר הסתיים סבב ראשון של מפגשים משותפים בין תושבים ובעלי תפקידים מקריית שמונה וממועצה אזורית הגליל העליון. היוזמה לקיום המפגשים החלה בהחלטה משותפת של ראש העירייה, הרב נסים מלכה ויו"ר מועצה אזורית הגליל העליון, אהרון ולנסי לקדם תכנית משותפת של שתי הרשויות וכהמשך להסכם שיתוף הפעולה שנחתם בפברואר 2010.

התכנית תתמקד בארבעה תחומים: סביבה, תרבות ופנאי, חינוך ופיתוח פיזי-כלכלי. בשלב הראשון התקיימו מפגשים משותפים פתוחים לציבור, בעקבותיהם יגובשו תהליכי עבודה ותכניות אופרטיביות שמהן בעתיד תצמח תכנית עקרונית כוללת לאזור.

במפגשים נוצר דיאלוג מעניין והתפתחו כיווני חשיבה חדשים. חגית נעלי-יוסף, מתכננת שמלווה את התהליך ממשרד וייאפלן, מציינת: "התוכן שעלה במפגשים היה מרתק והדגיש את הצורך הגדול של כל אחת מהרשויות לפעול בשיתוף פעולה ובחשיבה אזורית המקדמת את המרחב ואת איכות החיים של כלל התושבים".

בכל אחד מהמפגשים דנו המשתתפים בשלוש נקודות: מהם הדברים הנחוצים לקיום שיתוף פעולה? רעיונות לפרויקטים שבבסיסם שיתוף פעולה ודרכי יישום אפשריות. בין הרעיונות שעלו: טיפול משותף בפסולת ומיחזור, הקמת קבוצת מנהיגות נוער אזורית, חיזוק מרכז פסג"ה, פיתוח פרויקט מחויבות אישית משותף, פעילות מול הממשלה בנושא העתקת מתקן טיהור שפכים שיאפשר פיתוח סביבתי ועוד.

ראש העירייה, הרב נסים מלכה, ציין כי "המפגשים הם רק תחילת הדרך ואני מאמין שיחד עם התושבים, נצליח לגבש תכנית ארוכת טווח שתשפר את איכות החיים באזור שלנו ותגרום לתושבים חדשים לרצות להצטרף אלינו. אחרי כל כך הרבה שנים של מחלוקות אנחנו מתחילים לעשות חיבורים שיובילו אותנו להצלחות משותפות".

ראש המועצה, אהרון ולנסי שמח שההסכם שנחתם לפני יותר משנה מתחיל לקבל צורה של מציאות: "המפגשים האלו והדיאלוג עם הציבור שלנו ובעיקר בין תושבי הקיבוצים לתושבי קריית שמונה הן הדבר האמיתי שיכול לשנות את הסכסוכים ואת הזיכרונות הקשים של שני הצדדים. יחד נצליח להפוך את הגליל העליון לפנינה הכי אטרקטיבית בישראל". 

אולי יעניין אותך

Bottom ad