היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ראש הממשלה הכריע שכונת יובלים יוצאת לדרך

לפני כחודש מועצת העיר קיבלה החלטה לצאת למאבק ללא פשרות נגד חקלאי מטולה וקיבוץ כפר גלעדי עד לשחרור האדמות המיועדות לבניית שכונות מגורים לצעירי ובני קריית שמונה.

מאבקה של קריית שמונה לבנות את שכונת יובלים מגיע לעת עתה לסיום עם ההסכם אליו הגיעו חקלאי מטולה ומינהל מקרקעי ישראל. המאבק נמשך יותר משמונה עשרה שנה ולא יצא לפועל בגלל התנגדות חלק מחקלאי מטולה להעביר את הקרקעות אל מינהל מקרקעי ישראל ללא פיצוי הולם. לפני מספר שבועות המאבק הגיע לשיא ולצד לחציו של ראש העיר, התארגנו צעירים רבים במרכז הצעירים ושמעו מנציגי העירייה ומשרד השיכון כי עקב אי-הסכמה בין חקלאי מטולה ומינהל מקרעי ישראל, הראשונים לא יפנו את הקרקע המיועדת לבנייה.

צעירים רבים הביעו את זעמם על כך וחלקם אף איים להסיר את הכפפות ולצאת למאבק חסר פשרות, כביטוי להחלטת מועצת העיר ובגיבויה.

"חדשות הגליל" המלווה את המאבק על שכונת יובלים ועל העברת חלק ב' של בימת תל חי, הביא במהלך השנים מספר כתבות בנושא והצביע על כך שאי בניית השכונות הוא החסם המרכזי לשובם של הבנים והבנות לביתם בקריית שמונה.

כאן המקום לציין שאין די בפתרון בעיית הדיור כדי להמריץ ולגרום להמראת העיר אל העתיד ויחד עם הדיור חייבים לפתור את נושא התעסוקה.

ראש העיר הרב ניסים מלכה, שכאמור תבע את פיתרון הבעיה מול החקלאים לאורך כל הדרך, כאמור, אמר: "אני רואה חשיבות גדולה בהקמת השכונה החדשה לפיתוחה של קריית שמונה ומתן אפשרויות לצעירי העיר והאזור להקים בית איכותי בבירת הגליל. בשורה משמחת".

תמיר ברקין מנהל מרחב עסקי צפון ברשות מקרקעי ישראל כתב לראש העיר: "הוסכם כי הפינוי והשיווק יעשו בהתאמה ובשלביות. בשלב הראשון, כך על-פי הודעת רשות מקרקעי ישראל, ישווק מתחם מספר 1 בשכונת יובלים, הכולל בין 300 ל-400 יחידות דיור, בבנייה צמודת קרקע ובנייה רוויה". שיווק המתחם ייעשה לאחר סיום התכנון המפורט לתשתיות על ידי משרד הבינוי והשיכון.

שלב התכנון אמור להסתיים לקראת חודש יוני השנה ובעירייה מקווים כי מיד עם סיום התכנון יהיה אפשר להתחיל בשיווק השכונה.

הבשורה הזו הגיעה רגע לפני קבלת ההחלטה על יציאה למאבק נגד חקלאי מטולה ונגד קיבוץ כפר גלעדי המונעים מבני קריית שמונה לבנות את ביתם בשכונות יובלים ובימת תל חי.

ראש העיר מלכה התקשר באופן אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפר לו על השתלשלות העניינים וביקש את התערבותו המיידית בנושא. השיחה בין ראש העיר לראש הממשלה סייעה מאוד לפתרון הבעיה. ראש הממשלה נתניהו ואנשי לשכתו פעלו בימים האחרונים במלוא המרץ כדי לפתור את הבעיה ולאפשר לקריית שמונה את קבלת השטחים לבנייה. פעילותם והתערבותם של ראש הממשלה ואנשיו במחלוקת בין הצדדים גרמה להם להגיע להבנות ולהסכמות שמקובלות על כולם.

ראש העיר הוסיף: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על המאמץ שהשקיע בנושא. רק בזכות התערבותו של ראש הממשלה הגענו לרגע מיוחל זה. אחרי שנים רבות של סחבת אני שמח שסוף סוף אנחנו נמצאים על המסלול הנכון".

בנוגע לעלויות המגרשים נמסר מעיריית קריית שמונה: "לאחר בחינת העלויות והגעה למסקנה כי עלויות פיתוח המגרשים תהיינה סבירות, תתקיים ישיבה באשר לשיטת השיווק. טרם הוחלט אם השיווק יתבצע דרך קבלנים, ישירות לתושבים או שיווק משולב בהתאם לאופי הבנייה. לאחר קבלת ההחלטה תינתן ההנחיה ליציאה לשיווק ככל הנראה ביוני 2015".

 

שכונת יובלים שתקום למרגלות כפר יובל על שטח חקלאי כיום, תכיל 1,000 יחידות דיור, מהם 600  (60%) בבנייה צמודת קרקע ועוד 400 בבנייה רוויה. סביב השכונה יוקמו פארקים ומוסדות ציבור. גובה הבנייה הרוויה לא יעלה על מבנה בן 3 קומות בו ישולבו דירות גן ודירות גג.

מעיריית קריית שמונה נמסר כי נחל עיון העובר בשכונה המתוכננת יפותח ויעוצב לפארק טבעי שכונתי ואזורי.

ראש העיר ממשיך להאיץ באנשי משרד הבינוי והשיכון לזרז את כל הליכי התכנון המפורט על מנת לאפשר לבני העיר ולתושבי הגליל לבנות את ביתם בשכונת יובלים בקריית שמונה.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad