היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

שמעון אביטבול מנהל מד"א ירדן מזהיר מפני סכנת האמוניה

ישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע הוקדשה לשני נושאים מרכזיים: דיווח על פעילות מגן דוד אדום שניתן על ידי מנהל אזור ירדן שמעון אביטבול שקיבל מינוי לאחרונה וסקירה על רשת המתנ"סים, היכל התרבות והספרייה העירונית מפי כפיר מעוז המנכ"ל.

 ראשון הדוברים היה כפיר: במהלך תהליך ההבראה ופתיחת המתנ"ס בינואר השנה, המתנ"ס שופץ בעזרת תקציבים מקרן הידידות ומגבית קנדה.

כפיר ציין שהרבעון הראשון הסתיים במאזן תקציבי מאוזן.

השיפוצים וההכנות להפעלה כוללת של קומפלקס המוסדות הללו נמצא בעיצומו, ובחלקם כבר נערכים פעילויות. המשימה הקרובה להיערך לפתיחת קייטנות הקיץ במחירים עממיים ובמגוון נושאים, ובזה נעמוד, אמר כפיר והוסיף שהשנה הם ינסו להיענות לדרישת ההורים מבחינת המגוון והאתגר.

כפיר בישר על פתיחת סדרת המינויים בהיכל התרבות והשנה מפעל המינויים יצא לדרך במועד.

כפיר נתן סקירה על מגוון הפעילויות של המתנ"סים במהלך השנה ובין היתר ציין תהלוכת פורים.

במתנ"ס נערכים לקראת הקיץ בנושא פעילות הצעירים ויוקם מתחם בילוי שלא יפריע את מנוחת השכנים. פעילות הנוער תהיה מחוץ למקומות בהם מתגוררים תושבים והפעילות תגלוש אל מעבר חצות הלילה. 'גם סיירת הורים תתוגבר ותפעל במהלך הקיץ, הבטיח כפיר מעוז.

 

מגן דוד אדום שלא מכירים

שמעון אביטבול, מהל אזור ירדן במד"א הגיע לישיבת מועצת העיר וחשף בפני הנוכחים את הפעילות הענפה של מד"א באזור שלנו ובקריית שמונה.

הנה מספר נתונים אשר יסברו את העין ויתנו עומק למושג "מגן דוד אדום".

במהלך השנים 2012-2013 התקבלו במד"א מרחב ירדן 6350 קריאות מבצעיות.

בגזרת קריית שמונה ע"פ התקבלו קריאות לפי ההתפלגות הבאה: חולים – 3000 קריאות, פציעה אחרת – 530 קריאות, תאונת דרכים – 430 קריאות, אבטחת אירוע ציבורי – 160 אירועים, יולדות – 100 נשים, אירועי חומ"ס (חומרים מסוכנים) – 10 אירועים. הקריאות הללו  טופלו ע"פ סוגי רכבי ההצלה הבאים:ניידת טיפול נמרץ – 1800 קריאות ואמבולנס רגיל – 4500 קריאות.

שמעון הציג בהתרגשות את עבודת צוותי ההצלה ובכל פעם שהביא דוגמא על אירוע טרגי, ניכר היה שהוא חווה את האירוע מחדש.

מטבע הדברים, עבודתם של צוותי ההצלה של מד"א מתקשר לכאב, דם, פציעות, ולא עלינו גם מוות.

בסרט וידאו שהקרין, ניתן היה לחזור ולצפות באירועים טראומתיים שרובנו חווינו, ואלי הספקנו להדחיק.

המוות בכבישים והמוות של מלחמת לבנון השנייה, חרוטים בזיכרון הקולקטיבי, ושני אירועים מיוחדים הזכיר שמעון אביטבול.

הראשון: הפגיעה הישירה במהלך מלחמת לבנון השנייה בסמוך לכפר גלעדי שם נהרגו שניים עשר חיילים מפגיעה ישירה. "החבר'ה היו שבורים לנוכח המראות הקשים של ההרג ודי מתוסכלים. אמרתי להם, 'תתעודדו, ותסתכלו על שמונה עשר החיילים שהצלתם'. היו גם רגעים מרוממי נפש, סיפר אביטבול "לראות את נועם גרשוני, טייס מסוק חייל האוויר שהצלנו במלחמת לבנון השנייה, עומד על הפודיום כאלוף עולם עם מדליית זהב, וברקע התקווה, זה מרגש מאוד ונותן לנו המון כוח להמשיך ולעשות את העבודה הקשה".

 

זה לא סוד שהאזור נמצא בעין הסערה הביטחונית, והמרחק הקצר בין המלחמה בסוריה ובין החיים השקטים בקריית שמונה והאזור יכולים להטעות. "אני מבקש להביא בפניכם את העובדה הידועה לכולם בנושא האמוניה. עליכם להיות ערניים יותר ולתבוע רשת היקפית של מיגון מפני הסכנה הזאת", הוא אמר.

תגובה מקרב הנוכחים, לא נשמעה, אולם יש לקוות שכל מי שתפקידו לקדם את ההגנה על התושבים מפני החומרים המסוכנים הפזורים באזור, עושה עבודתו נאמנה. כך לפחות יש לקוות.

 

בכל מקרה, מנהל אזור ירדן במד"א שמעון אביטבול הזהיר בקול רם ובפרהסיה מפני הפצצה המטקטקת.

אולי יעניין אותך

Bottom ad