היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אז מתי תתחיל מלחמת גוג ומגוג?

זה התחיל בילדות הצעירה שלי, כשהייתי בערך כבן 9. הגיע אחד הילדים מהשכונה וסיפר כי סבא שלו סיפר שאו-טו-טו ממש תוך כמה ימים תחל מלחמת הוּגוֹּ-מוּגוֹ (הוא התכוון לגוג ומגוג, אך כנראה מההתרגשות השתרבבו והתערבבו להן כמה אותיות). הילד מהשכונה אמר את זה בעיניים פקוחות לרווחה, ובטון דרמטי להפליא. "מה יקרה בדיוק?", הקשיתי. "נו, המלחמה. מלא ימותו, ויהיו טילים ודברים מפחידים. סבא שלי אמר לי להתכונן והנה, אני מזהיר אתכם, זו מלחמה שתהיה לפני שיבוא המשיח, ויקראו לה הוגו-מוגו".

זו הייתה הפעם הראשונה ששמעתי על המלחמה האפוקליפטית הצפויה לנו באחרית הימים, אך מאז שמעתי זאת עשרות פעמים, מעשרות אנשים ובאינספור סיטואציות.

עברו מאז 22 שנים. מאז שמענו לא מעט על תחזיות גאולה שונות. זכור לי במיוחד שבשנת 2001 אמר לי קרוב משפחה יקר, שבדיוק חזר בתשובה, שעד סוף אותה שנה יבוא המשיח. בוודאות. "ואם לא?", תהיתי. "אין מצב", התעקש. "אבל אם יום אחרי ראש השנה אני רואה אותך והמשיח לא בא, מה תגיד לי? איזה תירוץ יהיה לך?", חפרתי. "אתה לא תשאל אותי כי הוא יבוא", התעקש. כשפגשתי בו אחרי התאריך הנקוב ותהיתי מה הסיבה שבעטיה לא התקיימה הנבואה, גמגם משהו על זה שבוא המשיח נדחה בכמה חודשים.

מאז זכינו לתחזיות בערך מדי שנה. נפילת מגדלי התאומים, המלחמה באפגניסטן, מלחמת המפרץ השנייה, הגרעין האיראני, דרום קוריאה, טורקיה כמעט כל דבר נתן טריגר לתחזיות קודרות נוספות. מחשבי קיצין הקימו אתרים באינטרנט, חשפו גימטריות על גבי גימטריות, והיו נחרצים יותר ויותר משנה לשנה: השנה זה עומד לקרות. ואם לא? בשנה הבאה נוציא את אותו סרטון, נשנה אותו טיפה, ובעיקר נחליף את הכותרת לשנה הנוכחית. החיפזון האנושי גרם לרבים, רובם המכריע בעלי כוונות טובות, כמובן לראות בכל תחנה כתחנה סופית, במקום להבין שזה רק חלק מהתהליך, ואף אחד לא יודע האם אנחנו באמת נמצאים בתחנה הלפני-אחרונה.

גם בתקופה האחרונה תיבת המייל שלי מפוצצת מפניות שנפרסם כתבות וסרטונים (באתר "למען שמו-נה באהבה") שונים המסמנים תאריכים מפורשים שבהם תתקיים הגאולה, אוטיסטים שחוזים את העתיד, עליית נשמה בשידור חי, נער שחווה מוות קליני, נבואות על הוריקנים וצונאמים ורעידות אדמה וכן הלאה. מפתה להצטרף לחגיגה ולהלהיט את השטח, אבל מאמר חז"ל, "תיפח רוחם של מחשבי קיצין", מהדהד כל העת מלמעלה, מה גם שבפועל, אף אחד לא יכול לדעת ב-100% מתי תגיע הגאולה, והאם אנחנו בתחנה הלפני-אחורה או 10 תחנות לפני הסוף.

אנחנו צרכני המדיה והודעות הוואטספ השונות המאיימות כי אם לא נשרשר את המכתב יקרה לנו אסון (בעקבות חלום מקובל שחלם על אבא שלו) עומדים בצד במצב של חצי אמונה-חצי ספקנות ואומרים "אולי זה יקרה הפעם".
בכל אופן חשוב מצד אחד שלא נפסיק להאמין ולקוות, אך מצד שני לא כל מייל או כתבה אמורים ליצור אצלנו את הצפייה הגדולה שהנה זה קורה מחר, בראש חודש או בסוף שנת שמיטה כפולה, כשנוגה וצדק חולפים ליד פלוטו.

צריך לזכור כל פעם שהבטחה מתפזרת להמונים ואחר מתנפצת, נשברים המון ללבבות וציפיות של יהודים תמימים. מה יעשה אדם שקיבל עליו קבלה מיוחד (ציצית, כיסוי ראש וכו') בעקבות השמועות, לאחר שהן יתפוגגו כלא היו? זה יכול ליצור משבר אמונה אצל רבים מאיתנו, ולכן כדאי לא להימנע משלל שמועות השרשרת שמיוחסות לרב קנייבסקי, לרב דוד אבוחצריא, לרב קוק מטבריה ולעוד רבים שכלל לא עוסקים בדברים, אבל "זוכים" להיות המייסדים של אותן הבטחות.

זה קרוב, אין ספק, אבל איך אפשר לדעת שדווקא התחנה הנוכחית היא-היא הסופית? אנשים הרי חשו כך גם בשואה, במלחמת ששת הימים, במלחמת יום כיפור ובמבצע צוק איתן. ואפילו בתקופתו של משיח השקר שבתאי צבי, כיוון שהגיע מיד אחרי גזירות ת"ח ות"ט שכמעט כילו את יהדות פולין.

אז כן, אנו נמצאים בתקופת הגאולה. אבל האם זה יקרה מחר, בעוד חודשיים או בעוד חמש שנים? את זה רק מישהו אחד יכול לדעת. ולמרבה הצער, אין לו ערוץ ביוטיוב, עמוד פייסבוק או קבוצת ווטסאפ. יש לו אותנו, שאמורים להמשיך להתפלל, לקיים את השולחן ערוך, ולהתחזק בתורה, במידות ובגמילות חסדים. ובעיקר, לצפות לו שיבוא. והוא יבוא.

 

פהשקווילים

-יום שלישי הבא: הרב זמיר כהן והרב פנגר בהיכל התרבות קריית שמונה.

רבני ארגון הידברות יגיעו להיכל התרבות ביום שלישי הבא 27.10  לכנס מיוחד ומרתק במיוחד. הרב זמיר כהן יקדיש את הרצאתו לנושא הגאולה, תחת הכותרת "האם אנו נמצאים בפתח תקופת הגאולה?" והרב פנגר יעביר כהרגלו הרצאה קלילה, מצחיקה ומחכימה.

דמי הכניסה: 15 שקלים, לכיסוי הוצאות הערב.

מומלץ מאוד להגיע, בעיקר בתקופה מתוחה זו, שדורשת יותר התחזקות, ביטחון ואמונה.

 

– חוזר אלינו שוב: לימוד אבות ובנים בכולל חזון עובדיה
החל ממוצ"ש הקרוב יחזור לימוד 'אבות ובנים' בכולל חזון עובדיה (כה לחי) בשעה 19:45. כמו כל שנה מארגן הערב הינו ר' יוסי שקד שדואג לפרסים, הפתעות ומתנות. כולם מוזמנים

 

– בית מדרש לנשים של תנועת "אמונה" תשע"ו. בימי שני בבוקר, עם הרב אמיר כץ והרב שמואל זיוון, ארוחת בוקר קלה ואווירה משפחתית ומיוחדת. הפתיחה: בע"ה ביום ב', ו' חשוון תשע"ו (9.10.2015). לפרטים והרשמה: תהילה חקק- רכזת "אמונה".  0545956657 (ניתן להצטרף לתוכנית מלאה או חלקית).

 

– שיעור בתהילים לילדים מתקיים מידי שבת בבית הכנסת ע"ש אורי אזולאי בשכונת הורדים. כמו כן יהיו סיפורי שבת וחכמים, הפתעות ופרסים. לפרטים ושעות מדויקות: 052-2794695

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad