היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

איריס אייזדרופר בר עם ספר בכורה: "ידעתי ראשון"

 

תעודת זהות

איריס אייזדרופר בר , בת 41 תושבת כפר חנניה, ישוב קהילתי במרום הגליל.
"זהו ספרי הראשון, אני עוסקת בכתיבה מאז ומתמיד במסגרות לא פורמליות. המעבר לגליל לשקט ולקצב המאפיינים את המקום נתן לי תמריץ ותנאים אופטימליים לפרוייקט הזה. אני ממשיכה לכתוב שירים נוספים שהנושאים שלהם מתאימים להתפתחות הכרונולוגית של גיל ילדי, לקראת סיום ספר שני.

העקרון שלי בכתיבה להעביר רעיון בכמה שפחות מילים כאשר כל מילה משמעותית להבנת הרעיון, להצמד לשפה פשוטה של ילד ולמצלול החריזה. אני מקבלת תגובות מהורים שהספר מדבר בדיוק על דברים שקורים בבית עם הילדים שלהם וזה בהחלט מחמיא. השאיפה שלי לחשוף את ילדי בתי ספר היסודיים לתכני השירים ולקשר שלהם לעולמם".

 

על הספר

ספר שירים מחורזים העוסק בהומור ורצינות גם יחד בחיי היום יום של ילד ישראלי, במערכת יחסיו עם סביבתו ועם עצמו, חוויות, תחושות ורגעים קטנים המשתקפים מתוך נקודת מבטו בנושאים שכל ילד יכול להזדהות איתם.

 

יחודיותו

בכך שרוב השירים מבין 47 השירים שוזר קוריוז או עלילה ששורת מחץ בסופם ובניגוד לספרי ילדים אחרים שמעבירים שיעור לילד על התנהגות מסוימת, יש בחלקם דווקא  למידה של ההורים והמבוגרים בנינו על אופן ראיית המצבים המתוארים מעיניו של ילד.

 

על הציורים

"הציורים צוירו בעפרון על ידי עמית ,בני, בהיותו בן תשע בזמן עבודתו על הספר.

ניתן לראות בציורים כאלו שהם תמימים יותר וכאלו בשלים יותר בהתאם להתפתחות גילו (תהליך האיור נעשה במשך שנה וחצי). עמית אוהב אמנות, מצייר לצרכי בית ספרו ולאחרונה זכה בתחרות עיצוב סמל האיזור".

 

הרעיונות

"הרעיון לכתיבת ספר שירים לילדים הגיע בהשראת טקס של ילדי כתה ג' בבית הספר של ילדי שסיכם את נושא תהליך כתיבת שיר כאשר בשיאו כל ילד הקריא שיר שכתב.

הרעיונות לשירים הגיעו מתוך התבוננות באינטרקציות הבין אישיות של ילדי ומצבים משפחתיים  קטנים. את הנוסחים השונים לשירים הקראתי בפניהם ואלו שהובנו כהלכה על ידם נבחרו לספר, בעצם הם היו הראי שלי לאותם ילדים שעתידים לקרא את הספר".

 

תמונת העטיפה

"באה לתאר בית ממוצע שחיים בו ילדים ומשפחה רגילה עם כל הפריטים הנלווים, הרעיון בפריים קצת הומוריסטי בעצמו. התמונה בוצעה על ידי ונעשתה באמצעים ביתיים הכי פשוטים שיש".

 
"ידעתי ראשון " של איריס אייזדרופר בר הוא ספר שירים לילדים ונוער , העוסק בהומור ורצינות גם יחד בחיי היומיום של ילד ישראלי ומשלב בתוכו קוריוזים ותחושות הלקוחים מעולם הילדות, כתוב בחריזה מוסיקלית , ומאוייר בכישרון בידי בנה של המחברת , עמית בר .

 

 

 

      לצפייה בראיון עם איריס בתוכנית הבוקר בערוץ 2 לחץ כאן

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad