היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הפגנות מחר בצפת – הבהרה

*הודעה מטעם המכללה האקדמית צפת*

*בעקבות פרסומים בצפת על כך שמחר [ג', 21.11] מתכננים גורמים חרדים הפגנה מול בניין העירייה במחאה מול בניית "מבנה מעונות" במכללה האקדמית צפת, אנו מבקשים להעמיד את הדברים על דיוקם:*
התוכנית בסה"כ מוסיפה כ-120 מיטות מהמעונות הקיימים כיום. מדובר על מבנה בעל 7 קומות בהשקעה מטעם המכללה של עשרות מיליונים ובהם יהיו כיתות אקדמיה, שטחי מסחר, מעונות בסטנדרטים מהגבוהים בישראל שימשכו סטודנטים ממרכז הארץ, קומות חניון ענק עם כ-500 מקומות חניה שישרתו את המכללה והציבור ויתנו מענה לבעיית החנייה הקיימת בעיר, כאשר ביוזמת המכללה ובאישור פיקוד העורף קומה שלמה של החניון התת הקרקעי תיבנה ותשמש בשעת חירום כמקלט ציבורי לטובת משפחות העיר העתיקה. מדובר בבנייה של מוסד לתפארת הגליל בסטנדרטים המובילים, עם התכנון האדריכלי המוקפד ביותר שמוביל האדריכל פרופסור גבי שוורץ מחברת האדריכלים שוורץ-בנסוף, עם תשומת לב מירבית לבנייה, במינימום הפרעה לסביבה.

ככלל, אין מחלוקת על חשיבותם של המעונות בתרומה לעיר צפת. בחודש האחרון משתמשים בהם לוחמי צה"ל, כחלק מהמעורבות התרבותית האזורית שמוביל נשיא המכללה פרופ' אהרון קלרמן בשנים האחרונות וגם בעתיד יתארחו במעונות בקיץ תלמידי כיתות האמן המוסיקליות ונגני פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי, בחגים ובחופשות בין הזמנים המעונות ישמשו לאירוח הציבור הרחב והקהל החרדי המגיע לצפת מכל רחבי הארץ.

אנו מצרים על כך שדווקא בימים בהם אחדות היא ערך חיוני ישנם הממשיכים לעורר מחלוקת בניסיון לסכסך בין תושבי העיר מבלי להכיר כלל את הנתונים. כמה מצער שבימים בהם לוחמי ישראל בהם יהודים חילוניים ודתיים, דרוזים, צ'רקסים ומגוון הדתות המאפיין את תושבי הגליל שופכים את דמם על הגנת הארץ ועל יישובה יש את אלו הפועלים משיקולי נדל"ן ופוליטיקה. אנו מזמינים את מנהיגי הציבור וכלל הגורמים להיפגש עימנו, להכיר את הפרויקט וללמוד על טיבו כפרויקט שייטיב משמעותית עם צפת ועם תושביה היקרים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad