היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

איתן שטרסברג

 

איתן גר במושב נוב שברמת הגולן. נשוי ואב לחמישה ילדים.

השכלה: תואר ראשון בהיסטוריה וארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית. תואר שני בהיסטוריה באוניברסיטה העברית.

בוגר קורס מנהלי בתי ספר במכללת אוהלו.

שירות צבאי: קצין ומ"פ מילואים ביחידה מובחרת.

איתן החל את דרכו כאיש חינוך במערכת החינוך הבלתי פורמאלית כששימש כמדריך נוער במושב נוב. בהמשך הוא עבר למערכת החינוך הפורמאלית כמורה ללימודי א"י ובהמשך רכז פדגוגי וסגן מנהל תיכון בישיבה התיכונית בחספין.
השנה נבחר לנהל את בית הספר עם כניסתו של בית הספר לניהולה של רשת 'דרכא' מייסודה של קרן רש"י.

אני מאמין וכיוון חינוכי

קיבלתי השנה את הזכות להוביל את "דרכא ישיבתית המתמיד", מוסד חינוכי שמבקש לשמש כבית חינוך לכל ילדי הסקטור הדתי תושבי העיר והאזור. הבחירה במילה בית אינה מקרית, אחד ממאפייניו הבולטים של בית הספר הוא הקשר האישי המיוחד בין צוות המורים והמחנכים לבין תלמידי בית הספר. סיסמת החמ"ד "בית חינוך כמשפחה" מתקיימת הלכה למעשה בישיבתית.
בנוסף לכך, כניסתה של רשת 'דרכא' לניהול בית הספר החל מהשנה מבטיחה שביה"ס יהיה מן המובילים בבתי הספר בצפון ובארץ בתחומים של הישגים לימודיים ואקלים חינוכי. בית הספר מקבל ליווי מקצועי וצמוד של טובי מומחי הפדגוגיה והחינוך בארץ, תכניות מצוינות, ומשאבים כספיים נוספים חסרי תקדים על מנת לעמוד ברף הישגים גבוה שהצבנו לעצמנו החל מן השנה הקרובה.
צוות בית הספר כולו  מגויס לטובת המטרה ומקדם בשמחה את התכניות החדשות והיעדים הגבוהים בכל המישורים: התורניים, הערכיים, הלימודיים והחברתיים.

בבית הספר מתקיים מעקב צמוד של אנשי חינוך ופדגוגיה מטעם בית הספר ומטעם רשת דרכא, על מנת לוודא כי כל תלמיד מקבל את מלוא התמרוץ והסיוע על מנת להיות זכאי לתעודת בגרות מלאה ואיכותית בסוף כתה י"ב. זאת כחלק מיעדי הרשת "לא משאירים אף ילד מאחור".

פעילות החינוך החברתי: הוספנו פעילויות העשרה וטיפוח לתלמידים כמו חוג גיטרה, העשרה תורנית ייחודית וחווייתית והיד עוד נטויה. העמקת הקשר הבין אישי בין המחנכים ובין התלמידים, "מעגל בטבע", סיורים חווייתיים בטבע לחיזוק הקשר שבין המחנך לבין תלמידיו ובינם לבין עצמם. התוכנית ביוזמתם של יעקב אדרי ושמוליק בן-אוליאל. אנו שוקלים שילובם של תלמידים מכיתות ו' בעיר, מפעם לפעם בפעילויות חווייתיות אלה, שחלקן מובלות על ידי התלמידים עצמם.

בעוד מנהלים אחרים חוששים מאוד מן הטיול השנתי לאילת, אצלנו נוצל הטיול כמשאב לקידום הקשר בין המורים לתלמידים ובעצמת הקשרים החברתיים של התלמידים.  

כמנהל אעמיק את הקשר בין בית הספר  לכלל הקהילה והעיר. אנו מקיימים כבר השנה סדרה של  ערבי קהילה שמטרתם לחשוף את כלל הציבור לחוויות ערכיות ומשמעותיות. בשבוע שעבר התקיים מפגש עם סגן (מיל) אהרון קרוב שנפצע אנושות במבצע עופרת יצוקה, קרוב, סיפר את סיפור פציעתו והשיקום תוך מתן דגש על נושא האמונה, הנחישות והתמודדות האישית של האדם עם מציאות קשה ומורכבת. 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad