היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אשם ודאי

 

עכשיו, אחרי שהכבאים הפכו למכבים (ובצדק) והאש של חנוכה כבר לא שייכת רק לחנוכייה נותר רק לסכם את האירוע הטרגי שעברה מדינת ישראל ותושביה. שלב הסיכומים הוא הפיצוי של העיתונאים והפרשנים להשיב אש על ימים ללא שינה. אנחנו ננסה להבין מזווית אחרת כמה דברים שלא נמצאים בכותרות המהדורה המרכזית.

מי אשם?

מי אשם במחדל הנורא? הילד שעישן נרגילה? שר הפנים? שר האוצר? שר האוצר והפנים ביחד? תלוי איזה עיתון אתם קוראים. אבל אם ננסה לרגע להביט ברצינות על התזמון המחריד של השריפה, דווקא בחג האורות והאש, ננסה אולי להבין שכוחות הטבע (שזה אלוקים בגימטריה) הוא הגורם לסיבה. קטונטי בכלל להבין מה קרה, למה עכשיו, מה הסיבות ולמה 41 בני אדם שהיו בדרך למשימת הצלה (כזכור, היו צריכים לפנות כלואים כדי שלא יפגעו) היו צריכים לשלם את המחיר. מה שבטוח שהבחירה בהם לא נעשתה כגזרה על מעשיהם, אלא גזירה קשה משמיים על עם ישראל. גדולי ישראל, שבקיאים קצת יותר מאיתנו בהשגחה האלוקית ניסו לתת לנו נקודות למחשבה. חשוב לציין, אם אינכם מאמינים בגדולתם, וחושבים שאמנון אברומוביץ יכול להסביר והם לא, אז עדיף שתדלגו לפסקה הבאה (או לעמוד הבא):

ראש הישיבה, הרב מִיכְל יהודה ליפקוביץ'

"זו הנהגתו של הקב"ה, והכל קרה בגלל המעשים שלנו. עניין הבצורת ועצירת הגשמים הינו חרון אף של הקב"ה על עם ישראל וכמו שאומרים כל יום בקריאת שמע, "וחרה אף השם…ועצר את השמיים".

כתוב במגילת איכה: "שפך חרון אפו ויצת אש". כשעם ישראל לא מתעורר מעצירת הגשמים, הקב"ה הביא חרון אף של אש. זה קורה בעיצומם של ימי החנוכה, מה שמעיד על רצונו של ה' שעם ישראל ימסרו את נפשם ויעמדו בעוז נגד כל הגזרות המתחדשות על לומדי התורה".

ראש הישיבה, אהרן יהודה לייב שטיינמן

"בימים האחרונים ראינו במוחש כיצד ראשי המדינה עומדים בחוסר מעש נוכח עוצמתם של איתני הטבע. שומה עלינו להתחזק באמונה ולהבין ש"אין עוד מלבדו", בטח בימים אלה, ימי החנוכה. בשעה שמתחזקת האמונה, מכירים בכוחה של תפילה המסוגלת לבקוע שערי שמים, ואשרי מי שמתחזק ומאמין".

מרן הרב עובדיה יוסף

נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף, התייחס במהלך שיעורו השבועי לאסון הנורא בכרמל.

"אין הדליקה מצויה אלא במקום שיש חילול שבת", אמר הגר"ע במהלך שיעורו. "בתים נהרסו, שכונות שלמות הלכו לאיבוד, וזה לא במקרה. הכל זה השגחה עליונה".

הגר"ע יוסף אמר עוד: "עלינו לחזור בתשובה. לשמור את השבת כמו שצריך. בזמן שבני ישראל חוזרים בתשובה, השם שומר עליהם בחומת אש. אש של כבוד ולא אש של שריפה".

 

ראש ישיבת פוניבז', הרב רבי גרשון אדלשטיין

 בשיחה מיוחדת בתום 'חבורה' לבני הישיבות בליל שישי, הביא את דברי הגמרא, "אין הדליקה מצויה אלא במקום שיש חילול שבת".

הגר"ג אמר: "עלינו להתחזק, בפרט בלימוד התורה ביום השבת. כל דבר שמתרחש בעולם הזה, תפקידו לעורר את עם ישראל ולכן גם אם חלק מההרוגים אינם יהודים, המטרה היא לעורר אותנו להתחזק בתשובה".

החרדי  אשם!

מכירים את הבדיחה על האריה שהלך ביער וראה ארנב ונתן לו סטירה מצלצלת. שאל הארנב: "אדוני מלך החיות, למה נתת לי סטירה?", ענה לו האריה "כי אתה בשיא חוצפתך מסתובב כאן ביער עם כובע". יום אחרי נפגשו שוב הארנב והאריה, וזה הביא לו שוב סטירה. שאל הארנב: "אדוני מלך החיות, למה הפעם נתת לי סטירה?", ענה לו האריה: "איך אתה מעז להסתובב ביער בלי כובע?". כך בדיוק מתייחסת התקשורת לחרדים. לא משנה מה, הם אשמים. שוב מצאה התקשורת קורבן, שר הפנים אלי ישי. לא נכנס כאן לנתונים, כי הרי כל אדם אינטליגנטי יכול להבין בפשטות שהאשמה כזאת ממש חסרת קשר למציאות. הדבר הכי גרוע זה שוב שהשנאה היוקדת מתחילה להצית את הרוחות בשני המגזרים. אלי ישי אגב אומר: "התקשורת מנסה לתקוף אותי כאחראי למחדל בכרמל, אבל למעשה מנסה להסית נגד כל המגזר החרדי".
המתקפה התקשורתית נגדו החלה ביום שישי בבוקר, כשההרוגים טרם הובאו למנוחות. הפרשן אלכס פישמן האשים את ישי ב"ידיעות אחרונות", כי הוא ה"אבא של המחדל". בשידורים הרבים במהלך השריפה, המשיכה התקשורת לנגן באותו קו: אלי ישי אשם. ורק הוא
. ומה עם שרי הפנים הקודמים? מה עם ראש הממשלה? מה עם משרד האוצר? מה עם משרד הביטחון? אף אחד לא אשם. רק ישי.
"
יש פה לינץ' תקשורתי", אמר ישי לאתר "כיכר השבת", "לא חיפשתי להאשים את האוצר, או את ראש הממשלה. מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך", מסביר ישי את העובדה שחשף מסמכים שמנקים אותו מאשמת המחדל.
עוד חושף האתר כי
בשנת 2002 כתב ישי לשר הביטחון בנימין בן-אליעזר (פואד): "במכתבך נמסר על הפסקת הסיוע לכיבוי שריפות מהאוויר שניתן על-ידי צה"ל באמצעות מסוקים מאז שנת 1989. מקובל כי יש לבחון חלופות לכיבוי מהאוויר, יחד עם זאת לשלב בחינת החלופות, יש להשאיר נוהל הסיוע על כנו ואין לבטלו", כותב ישי במכתב אחד מיני רבים בנושא.
"
שריפות יער וחורש לרוב מסכנות חיי אדם ועלולות להתפתח לאסון המוני, העובדה כי הצתות יער וחורש מתבצעות גם על רקע חבלני/לאומני, מחריפה את המצב", כותב ישי לפואד.
"
אבקש להנחות את צה"ל להמשיך ולסייע בכיבוי מהאוויר ובמקביל להשתתף עם משרד הפנים בבחינת החלופות", מסיים ישי את מכתבו. אבל למי איכפת הרי הוא שר חרדי.
 

יש פתרון?

בעיצומה של המתקפה התקשורתית נגד שר הפנים אלי ישי, העניק יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי ראיון נרחב לערוץ 10, במהדורה המרכזית. דרעי הציע במהלך הראיון לגייס חרדים למערך הכבאות בישראל. "הם יביאו ברכה", אמר דרעי. "כמו שיש ארגונים של זק"א ואיחוד הצלה, כך יכול להיות גם ארגון גדול של חרדים שעוסק בכיבוי אש". בראיון הסביר דרעי כי ישנם חרדים שמתגוררים בכל נקודה ונקודה ברחבי הארץ, וחלקם בין כה וכה מתגייס למסגרות של שירות לאומי. האמת שהרעיון באמת מצוין.

ולסיום

בואו תבדקו כמה אתם באמת לא מבינים את בורא עולם, ועד כמה הכל נראה תמוה. תחשבו למשל, מה היה קורה אם לפני האסון הנורא שקרה באוטובוס ממש כמה דקות לפני, בורא עולם היה מחליט להביא עננים למקום, וליצור שבר ענק בדיוק במקום השריפה, וממטרים עזים היו שוטפים את הכל ומכבים את האש כאילו לא פרצה. חזאי מזג האויר היו בהלם ואמרו שלפי המפה הסינופטית העננים הגיעו משם מקום ולא הגיוני שדבר כזה יקרה, אלא רק ע"י נס גלוי. וכך עשרות בני האדם שקיפחו את חייהם היו נותרים בחיים, האש היתה נעלמת והכל היה שב על מקומו בשלום, אך דבר אחד ברור היה ניכר, שזה היה נס לכבוד חג החנוכה. האם אתה, קורא יקר היית עושה משהו? חוזר בתשובה?, מקבל על עצמך קבלה טובה? האם העיתונות היה נופלת מהכסא והייתה פורסת שבוע שלם את כל עמודי השער ומקדישה אותם לנס העצום? ממש לא. חלקנו היו מוצאים איזה חצי אמרה של אחד הפיסיקאים משנת 1750 שאמר שיכולה להתרחש תופעת טבע ששבר ענן יווצר מעל אש באזור יער, חלקנו היינו אומרים, וואו תשמע יש אלוקים ומעטנו היינו באמת מתפעלים וחוזרים בתשובה שלמה.
מי שעקב אחרי המדור בתקופה האחרונה ראה בוודאי את הכתבה שעיקרה עוסק ב"למה היום אין ניסים", וכך יכל להבין שבורא עולם היה מצפה מאיתנו לחזור לדרך אבותינו. חומר (דליק) למחשבה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad