היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בונים עתיד ירוק בתל חי

 

70 סטודנטים מהחוג להנדסה אזרחית במכללה הטכנולוגית תל-חי פתחו את שנת הלימודים בסיור מקצועי באתר הבניה שבקיבוץ שמיר ונחשפו שם לאחת השיטות המתקדמות של בנייה עם התייעלות אנרגטית על ידי בידוד תרמי. בסיום הסיור אותו הדריך אילן ליאור מומחה לבנייה ירוקה ומנכ"ל חברתESB  (Energy Saving Block) סוכם בין הנהלת המכללה הטכנולוגית לבין החברה על הקמת מיזם משותף אשר ימחיש הלכה למעשה את עקרונות הבנייה הירוקה. המכללה הטכנולוגית תל-חי אשר חרטה על דגלה הקניית ערכים של אחריות סביבתית וחברתית לסטודנטים, ממשיכה ליזום תכניות ולפתח פרויקטים החושפים בפני מהנדסי הבניין את הגישות המתקדמות בתחום זה בשוק הבנייה. "שיטת ESB  מהווה אלטרנטיבה איכותית ותחרותית לבניה המסורתית", אומר מנכ"ל החברה, "יתרונותיה בפתרונות שהיא נותנת לבידוד התרמי והאקוסטי לבתים באמצעות האלמנטים שפיתחנו ליציקת בטון מבודד". ליאור מאמין כי הבנייה הירוקה היא צו השעה ולפיכך הוא רואה במיזם המשותף עם החוג להנדסה אזרחית במכללה הטכנולוגית תל-חי את אחת הדרכים להקניית כלים מעשיים בידי אנשי המקצוע לעתיד.

חנה טל, ראש החוג להנדסה אזרחית מוסיפה כי בניית הקיר תבוצע במסגרת קורס חדש שנקרא "ביום שאחרי" שנפתח השנה בחוג בהנחייתם של אחיעם ליפשיץ ועו"ד ינאי ימית ואחת ממטרותיו היא להעמיק את ידיעותיהם של הסטודנטים בטרנדים המתפתחים בשוק ובתפיסות הבנייה הירוקה. "הכוונה היא שהקורס יכין אותם לקראת היום שאחרי סיום לימודיהם, דרך מגוון סיורים שנקיים באתרי בנייה שונים והכרות עם השטח, לטובת חשיפת הסטודנטים לשיטות בניה חדישות עם דגש על בנייה ירוקה, כדוגמת זו המתבצעת בקיבוץ שמיר", מוסיפה טל.

המיזם המשותף של החוג להנדסה אזרחית וחברת ESB יתבצע במסגרת הקורס החדש, "מדובר בהקמת קיר בטון על פי עקרונות הבידוד התרמיים הייחודיים של החברה שבנייתו תתבצע על ידי הסטודנטים הלומדים בקורס. תהיה זו דרך מצוינת להמחשה של עקרונות הבנייה הירוקה", מוסיפה עו"ד ימית ינאי מנהלת השיווק ומרצה בקורס "היום שאחרי" אשר מקווה כי בוגרי החוג, דור מהנדסי הבניין הבא, ידעו ליצוק גם אחריות חברתית וסביבתית בפרויקטים אשר יבצעו בעתיד.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad