היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בחזרה לתקופת האבות בבית ספר "עוזיאל"

זוהרה לוי, רכזת תנ"ך בבית הספר, פתחה את אירועי עיר התנ"ך באומרה כי התנ"ך כספר הספרים, הוא מקור החיים וכדי שתלמידינו יאהבו ללמוד בשיעורי התנ"ך, עלינו המורים לחבב עליהם את סיפורי התנ"ך בדרך חווייתית, חגיגית ומוחשית.

תערוכת דגמים שונים ומיוחדים הקשורים לסיפורים נבחרים מהתנ"ך שיצרו התלמידים, קידמה את פני הבאים.

פרוזדורי בית הספר הפכו לסמטאות עתיקים והחצר שינתה פניה לשוק תנ"כי כשהתלמידים התחפשו לסוחרים ורוכלים.

הפתיחה החגיגית הייתה בקטעי המחזה על סיפורי התנ"ך של כיתות ה' בהדרכת חיה גיספאן. הבנים הפתיעו בכישרון המשחק שלהם ובתוספת התפאורה והתלבושות כולם נכנסו לאווירת העבר.

השנה, עיר התנ"ך הייתה בסימן שנת השפה העברית וכל תחנות ההפעלה בבית הספר קישרו את התכנים ללשון העברית. בין ההפעלות השונות היו: מטבח תנ"כי, הכנת קטורת, משחק הפיצוחים על חידות וחידודים, שירים על תקופת התנ"ך, הצגות, כלי המשכן, מקומות ואתרים, ניבים ופתגמים, לבוש אתני, אביזרים מתקופת התנ"ך ועוד. כל התחנות הופעלו ע"י המורים ובנות השירות הלאומי שנטלו חלק נכבד בפעילויות.

המקום שכבש את לב כולם היה אוהל אברהם אבינו, מכניס האורחים, בדמותו של הרב שלום פינצ'ובר, רב בית הספר. הילדים הצעירים חשבו לרגע כי העומד מולם הוא אכן אברהם אבינו…  

הפעילויות נמשכו גם אחר הצהריים באחריותה של יפה שושן. ילדי כל הגנים והוריהם וילדי כיתות א'-ב', הוזמנו אל בית הספר, לחוש את ניחוחות העבר. הם צפו בהצגות ובמקהלה, למדו על כלי המשכן, התארחו באוהל אברהם אבינו והתכבדו בנזיד עדשים ופיתות מעשה ידי המורות.

בסיום שלושת הימים הגדושים והמוצלחים, הילדים מכל הכיתות, שאלו מדוע לא ממשיכים ב'עיר התנ"ך' עוד כמה ימים …עד סוף השנה. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad