היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בנצי יעקב לראש העיר: לא לסגנות ולא לשכר

 

זה היה רק עניין של זמן. אחרי שראש העיר קיבל שקט תעשייתי כדי להרכיב ולייצב את הקואליציה, העניינים הגיעו לידי מבוי סתום והטחת האשמות על כישלון המהלך.

ככל הנראה הפור נפל, ושניים מחברי המועצה ד"ר בוריס סידלקובסקי ויגאל בוזגלו ימונו לסגנים, כל אחד בהיקף של חצי משרה, בישיבת מועצה מיוחדת שתתכנס לשם כך.

השבוע, אחרי שהסתבר שראש העיר וחברי המועצה המעורבים בתהליך מיצו את כל האפשרויות וכל מה שנותר לפני ההצבעה זה אישור של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן להצטרפותו של ד"ר בוריס, פנינו אל יו"ר האופוזיציה בנצי יעקב ששמו נקשר במהלך החודשים האחרונים לניסיונותיו של ראש העיר להרכיב את הפאזל הקואליציוני ולמנות סגנים.

– בנצי, לומר את האמת, היה צפוי שבתום המסע של ראש העיר להרכיב את הקואליציה, ההאשמות לא יאחרו להגיע. מהי גרסתך למה שקרה?

בנצי: "ברשותך, וגם כדי שהקוראים יכנסו לתמונה, אני מבקש לפרט את השתלשלות העניינים מיד לאחר ההדחה. במרץ.

כזכור, פעלנו שבעה חברי מועצה וקיבלנו החלטה ברורה ומחייבת שלא נפגשים עם ראש העיר באופן פרטני כל אחד לבד, אלא כקבוצה. העברנו מסר לראש העיר ניסים שהשביעייה מוכנה לסייע בכל מה שיצטרך, כאשר טובת העיר לנגד עינינו ללא תפקידים וללא שכר".

– ומה קרה בעקבות ההחלטה?

בנצי: "באחת מן הישיבות של השביעייה, כאשר ניסים לא רצה להיפגש עם כולם יחד, העלנו נושאים לדיון ואחד הנושאים היה, סוגיית סגן ראש העיר. בישיבה זו יגאל בוזגלו התבטא ואמר שראש העיר לא עמד בהבטחתו למנות אותו לסגן והוליך אותו שולל במשך שמונה חודשים, הדברים הובאו גם אצלכם במדורו של זמיר עשור. יגאל הוסיף ואמר שאסור לאף אחד מחברי המועצה להיכנס לקואליציה ולשמש כסגן בגלל הניסיון שהיה לו עם ראש העיר.

כדי לרכך את העניינים ולהותיר פתח לשיתוף פעולה עם ראש העיר הצעתי שרק בשנת 2010 לא יהיה סגן בשכר ולאחר מכן נדון שוב, ההצעה שלי התקבלה על דעת הרוב.

במהלך כל הזמן הזה העברנו מסרים מרגיעים לראש העיר ניסים שהשביעייה רצינית ומוכנה לסייע לו בכל מה שקשור לניהול העיר ואף לתת לו את האופציות שהוא יחליט מי יעשה מה, כדי שלא ישתמע שאנחנו מכתיבים לו את המהלכים. לצערי, ראש העיר ניסים המשיך בניסיונותיו לפרק את השביעייה.

נודע לי על ידי חברו הטוב של יגאל שהוא מקיים שיחות חשאיות עם ראש העיר מאחורי הגב שלנו. נפגשתי עם יגאל לשיחה באופן אישי ובארבע עיניים ואמרתי לו שאני יודע שהוא נפגש עם ניסים ושהוא מנהל משא ומתן בניגוד להחלטת השביעייה. בהתחלה הוא הכחיש ואז אמרתי לו שחבר טוב שלו, שכמובן לא אמרתי לו את שמו, מסר לי את כל הפרטים, כולל את השעה ואת מקום המפגש שלהם. יגאל התנצל ואמר שזה לא יחזור על עצמו, אך כמובן הוא המשיך ונפגש,.

 

עד כמה שזכור, גם אתה נפגשת עם ראש העיר באותה תקופה?

בנצי: "לפני שיחות "הפיוס" נפגשתי עם ניסים בידיעת ובשם החברים בשביעייה והצגתי בפניו את מסמך העקרונות שכתבתי. פירטתי את כל הנושאים והסברתי לו את חשיבותם. המפגש היה בביתה של אתי חי ונכח בה גם שמעון סבח. ניסים אמר שהמסמך מקובל עליו מאוד, מפורט וזו פעם ראשונה שמישהו מציג בפניו מסמך רציני ומחויב המציאות. בסיום אותה פגישה אמרתי לניסים שאני מתכוון להציג את המסמך בפני כל חברי המועצה וכך היה. כזכור, התקיימה ישיבת הפיוס המפורסמת ובה הצגתי בפני חברי המועצה את מסמך העקרונות. כמובן שכולם החמיאו מאוד על המסמך שמהווה מעין תוכנית עבודה, וניסים התייחס באופן כללי למסמך והסייג שהציג הוא שקשה לו מאוד לעבוד ללא סגן בשכר. בסיום הישיבה המלצתי בפני ניסים לעבור משיחות פיוס שהתחילו להימרח על הרבה זמן ולנסות להרכיב קואליציה. והוא קיבל את המלצתי".

– מכאן, כנראה שהגרסאות מתחילות להיות שונות.

בנצי: "בשיחתי הראשונה, לפני כחודש ומשהו, עם ניסים בנוכחות אתי חי, הוא הציע לי להיכנס לקואליציה ולהיות סגן. הבהרתי לניסים שאני לא רוצה לדון בנושא הסגן, היות ובעיניי יש חשיבות לנושאים אחרים ושאנחנו חייבים להסכים עליהם לפני שמדברים על התפקיד. הוא ביקש שאפרט את כוונותיי ואמרתי שישנם מספר נושאים חשובים: הרכבת הקואליציה, שאם הוא רואה בי כשותף אמיתי, אני רוצה להיות שותף מלא בהרכבת הקואליציה. לא אכנס בכל מחיר לקואליציה וחשוב לי להיות עם חברי מועצה שהם אמינים, ישרים, לויאליים, בעלי יכולות ארגון וניהול ובעיקר שטובת העיר לנגד עיניהם. הנושא השני הוא מסמך העקרונות שהזכרתי לו שהוא תמך בו מאוד וצריך ליישם אותו ולהפוך את המסמך לתוכנית עבודה. הנושא השלישי הוא השינוי שבו דיברתי במערכת הבחירות, דרך ההתנהלות, מבנה העירייה, בעלי תפקידים וכו'.

ניסים ביקש בסיום הפגישה לחשוב במהלך שבוע ואז ניפגש שוב ונחליט. לאחר כשלושה שבועות לערך, אתי חי דיברה עם ניסים ואמרה לו שעבר מספיק זמן מהפגישה והוא לא חזר אלינו ולכן, החלטנו לא להיכנס לקואליציה. בתגובה ניסים ביקש מאתי שלא נקבל כך את ההחלטה ולאחר כיומיים נפגשנו בכפר גלעדי, יחד עם אתי חי ושמעון סבח".

 

– עד כאן עדיין היה נראה שיש בסיס להקמת קואליציה רחבה, ככה זה לפות נראה?

בנצי: "כן, אלא שבפגישה הזאת ניסים פתח ואמר שהוא סיכם עם יגאל כסגן וחשוב לו מאוד שאני אכנס לקואליציה ואהיה שותף לעשייה בעיר. והבנתי שזה קשור בתמורה על כך שיגאל עזר לו לפרק את השביעייה. ניסים אמר שהוא מחויב אליו ורוצה לממש את זה. התגובה שלי לדברים האלה, שדי הפתיעו אותי, היו שאני ואתי חי מסרבים להיכנס לקואליציה ולשמש כסגן. בעינינו חשוב גם הרכב הקואליציה ובמתכונת הזו שהוא מסונדל ומחויב אנו לא נוכל להיכנס. שמעון סבח ניסה לתת פיתרון ביניים, שאכנס בכל זאת ונקבע מועד על דעתי לבדיקת ההתנהלות של הקואליציה.

שללתי את ההצעה הזאת. אמרתי שאני מוכן לוותר על שכר עד לסיום הקדנציה ומוותר על תפקיד ומעמד כי לסיעה שלנו חשובה הדרך והעקרונות ולא השכר והתפקידים. ביקשתי מניסים שיכבד את החלטתי לא להיות שותף בהרכב שהוא למעשה מוכתב לנו, כפי שאני מכבד את החלטתו. הוספתי ואמרתי לו לפני שנפרדנו שאהיה נאמן לציבור ואמלא את תפקידי באופוזיציה ואבקר את פעולותיו בצורה עניינית והוגנת. כל אחד שימלא את התפקיד שלו, הוא כראש עיר וחבריי ואני כאופוזיציה אחראית כפי שהיינו עד עכשיו. בזה הסתיימה הפגישה".

– אתה מבין שעכשיו יתחילו ההאשמות ההדדיות ומן הסתם יפילו עליך את התיק.

בנצי: "לקחתי את זה בחשבון. הפגישות שלי עם ניסים היו בנוכחות אתי חי, בחלק מהן נוכח גם הרל"ש שלו סבח. אפשר לומר כל מה שרוצים אבל לשנות את המציאות יהיה קצת קשה בעיקר שגם היום אני עומד מאחורי כל הדברים שהיו מול ראש העיר. איני מחפש כבוד או משכורת. וגם את זה אני אומר היום. מה שמעניין אותי זה לדאוג לאינטרסים של העיר והתושבים שעומדים על סף ייאוש ממה שקורה בעיר", אומר בנצי בסיום הראיון.

תגובת ראש העיר על דברי בנצי שאינו מצטרף לקואליציה בין היתר בגלל יגאל בוזגלו: "אינני מוכן להתייחס לכלל הסיבות שבגללן מר בן ציון לא יכהן כסגן ראש העיר. רק אסכים ואומר כי בן ציון סירב להיות שותף לקואליציה בה מכהן חבר המועצה יגאל בוזגלו כחבר הנהלה".

יגאל בוזגלו סרב להגיב, אולם מקורביו אמרו שאין בכוונתו להתנצח עם בנצי מעל גבי העיתון, בגלל מי ולמה בנצי לא מצטרף לקואליציה.


 


 

אולי יעניין אותך

Bottom ad