היום ה-04 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

דובר צה"ל: "בצה"ל מתייחסים לירי בחומרה. צבא וממשלת לבנון אחראים"

שיגור הרקטות התבצע מהכפר עיתא א-שייב, הממוקם במרחק קצר מהגבול. במערכת הביטחון מעריכים כי ארגון פלסטיני עומד מאחורי ירי הרקטות. לפי הדיווחים, הנפילו היו באזור הגליל המערבי. יש לציין כי לא נשמעה אזעקה באזור יישובי הצפון. כוחות תותחנים של צה"ל השיבו בירי ארטילרי אל עבר מקורות הירי.

לפי הדיווחים, אחת הרקטות פגעה בלול באחד היישובים בגליל המערבי. אחד הרסיסים פגע בצובר גז, שעלה באש. רשף חזי לוי אמר כי מיכל הגז, שלא היה קבור באדמה, ספג פגיעה והתפוצץ. "נתנו לגז להתרוקן מהמיכל, כדי שהאש תיפסק", הוא אמר. רסיסים פגעו גם בלול האפרוחים. בתוך הלול ניכרים סימני הרס. לצד חלקי מתכת, היו מוטלים עשרות אפרוחים, שלא שרדו את הפגיעה.

בצה"ל הדגישו כי הם רואים את ממשלת לבנון וצבא לבנון כגורם אחראי למניעת הירי לעבר ישראל. פיקוד הצפון נמצא בהיערכות מלאה ומקיים הערכת מצב שוטפת.

כוח האו"ם בלבנון, יוניפי"ל, גינה את ירי הרקטות לעבר ישראל והודיע כי יפתח בחקירה. כך דווח ברדיו "קול לבנון". עוד ביקשו מישראל ומלבנון לשלוט במצב.

במקביל, אישרו בטלוויזיה הלבנונית כי נפתחה הלילה אש לעבר ישראל וטענו כי ישראל הגיבה בירי שישה פגזים על הכפר עיתא א-שעב, שבגזרה המערבית בדרום לבנון.

אולי יעניין אותך

Bottom ad