היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

דוד וחסן-גוליית

לפני כארבעה חודשים נבחר דוד אזולאי לראשות מועצת מטולה בעקבות פטירתו של ראש המועצה הקודם הרצל בוקר ז"ל.

אזולאי שהיה עד לבחירתו יו"ר אופוזיציה פעיל במיוחד, נדרש לפתע למממש את מה שהוא דרש ותבע מקודמו בתפקיד.

לפתע, המימרה המעט שחוקה בה הרבה להשתמש ראש הממשלה לשעבר אריק שרון ז"ל כאשר הוא נבחר לראשות הממשלה, הפכה רלבנטית מתמיד ביחס לנקודת המבט אותה היה צריך לאמץ ראש המועצה אזולאי בתפקידו.

אזולאי, 49, יליד קריית שמונה לו עשרה אחים ואחיות ובן למשפחה שורשית המתגוררת בקריית שמונה. דוד עבר למטולה לפני 16 שנים, נשוי לאורית ואב לארבעה.

 

השבוע כאשר פרצופו של נסראללה נמרח על מסכי הטלוויזיה בעקבות חיסולו של יקירו סמיר קונטר, האדרנלין בדמו של אזולאי עלה גם הוא. דוד, סא"ל במיל', שרת במשך שנים קצין ההנדסה של האוגדה המרחבית האחראית על גבולה הצפוני.

עובדת היותו קצין הנדסה בעבר מסייעת היום לדוד אזולאי בתפקידו כראש מועצה ומעמידה בפרופורציות נכונות את האיזון בין תמונת המצב האזרחית והצבאית הלא פשוטה.

אזולאי בטוח שניסיונו הצבאי בהנדסה והיותו ראש מועצה במושבה הצפונית ביותר מבטיחים שיקול דעת אופטימלי בקבלת החלטות בימים לא שקטים אלה.

 

 

 

 

– אז כמה חודשים אתה מציין בימים אלה בתפקיד?

ארבעה וחצי חודשים של למידה ועבודה אינטנסיבית. אני חייב לציין כי לפני כניסתי לתפקיד תיארתי לעצמי שהמצב במטולה מורכב, אך לא ידעתי עד כמה. אנו נמצאים כעת בהערכות מחודשת לטווח הקצר ובניית תוכניות ארוכות טווח תוך מבט אל עתידה של מטולה.

אני יכול להגיד לך שעד כמה שהמצב כעת לא נראה מזהיר אני מאמין במטולה כמושבה מיוחדת בעלת פוטנציאל שבמשך שנים לא מומש ואני בטוח שביחד ובעזרת משרדי הממשלה השונים נצליח להחזיר את מטולה למקומה הטבעי כפנינת הגליל.  

 

– אנחנו תופסים אותך למחרת נאום הנקמה של נסראללה. איך התחושות במטולה?

כאיש צבא זה לא מפתיע אותי. אנחנו מכירים את נאומי נסראללה ואת דפוסי התנהלותו של ארגון חיזבאללה. אני גם יודע שצה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש ולתגובה כואבת לצד השני באם נדרש לכך.

ביום שישי האחרון, ממש מול ביתי, נתלה בהפגנתיות דגל חיזבאללה גדול מעברו השני של הגבול במרחק אווירי של 50 מטרים. אולי למישהו מבחוץ שלא מכיר את האזור, זה יכול להרתיע אך אנו חיים עם המציאות הזו ברמה היומיומית וכראש מועצה אני מאוד גאה בתושבי מטולה שמפגינים אחריות, ממשיכים בשגרת חייהם ולא נכנעים לאיומים כאלו ואחרים. לצד זה אנו במועצה נערכים לכל תרחיש אפשרי. מקיימים הערכות מצב עם כלל גורמי הביטחון ופועלים בשיתוף פעולה מלא עם כוחות הצבא. אני שמח לראות ששגרת החיים נמשכת במלואה ולנגד עינינו יש משימות רבות וחשובות שבהן אנו משקיעים כרגע מאמצים רבים כמו בניית השכונה החדשה במטולה, הערכות לחגיגות ה-120 שנה של מטולה, פיתוח תיירותי של המושבה ופרויקטים נוספים ורבים.

 

– למי שחשב שהשלום נמצא כאן, אתה בטח יכול להעיד טוב מכל אחד שזה לא בדיוק…

דווקא מטולה הוכיחה בעבר שהכול אפשרי והיוותה שנים רבות מוקד מרכזי של דו קיום בין ישראל ללבנון. הוכחנו בעבר שזה אפשרי ובגלל זה אנו מקדמים פרויקט ערכי ותיירותי חשוב שיכלול הקמת אתר הנצחה לחללי צד"ל ובהחזרת עטרה ליושנה והפיכת הגדר הטובה למוקד משיכה תיירותי כפי שהייתה בעבר.

נכון שאנחנו לא רואים את השלום בפתח, אך כל עוד השקט בגבול הצפון נשמר אנחנו יכולים להמשיך ולפתח במרץ את ההתיישבות הצפונית ביותר במדינה. המקום היחיד בארץ שמוקף משלושת עבריו בגבול הלבנון.

 

– תושבי מטולה ידועים בחיבורם לאדמה. לפחות במקרה אחד זה לא נראה טוב. אי העברת הקרקע לטובת בניית שכונת יובלים לקליטת בני קריית שמונה. כראש מועצה, אינך יכול לדחוף שהעניין יסתיים כבר?

אני מאוד מעריך את החיבור של חקלאי מטולה אל האדמה ואת העבודה הסיזיפית רבת השנים שהם עושים ומעבדים כל פיסת קרקע וממשים הלכה למעשה את הריבונות הישראלית של ישראל עד לגבול הלבנוני.

כבן קריית שמונה לשעבר אני מבין ורואה חשיבות רבה בפיתוחה של קריית שמונה כעיר מחוז שמשרתת את תושבי האזור כולו, אך אין בזה כדי לשלול את זכויותיהם של בעלי קרקעות ואני בטוח כי מנהל מקרקעי ישראל יפתור את הסוגיה הזו מבלי לעכב את בניית שכונת יובלים, אין לי ספק כי בניית השכונה לא תיפגע והחקלאים יקבלו את המגיע להם כחוק. לשמחתי קיימת יחסי שכונות טובה בין תושבי מטולה לקריית שמונה וכך היא תישאר.

 

 

– אגב, יש לך כבר קואליציה?

למרות שניצחתי בבחירות ברוב של 63 אחוזים חברי המועצה מהסיעה המתחרה מהווים רוב ולמעשה מועצה לעומתית. אני שמח שלמרות האתגר הזה אנחנו מצליחים לקדם את המושבה, לקדם פרויקטים ולהתחיל בבניית תוכניות ארוכות טווח. זהו אתגר לא פשוט אבל אני וחברותיי לסיעה נמשיך לפעול למען מטולה ותושביה.

 

– מדוע?

טובת המושבה עומדת לנגד עיני ואני בעד שיתופי פעולה ושיתוף ציבור. לצערי חברי האופוזיציה לא קיבלו את הצעתי והצטרפותם לא יצאה אל הפועל.

 

– המשבר בחקלאות לא פסח גם על חקלאי מטולה. חיים הוד הצליח לרגש רבים במדינה. מה המצב לאשורו היום?

זה לא סוד שמצב החקלאות כיום בישראל לא פשוט וחקלאים רבים נאלצים להילחם על פרנסתם. לפני עשרות שנים היו למעלה מ-100 משפחות שהחזיקו נחלות חקלאיות היום במטולה יש כ-30 משפחות בלבד שמתפרנסות מחקלאות. המצב מורכב וחייב עידוד ממשלתי ועל כן בחודשיים הקרובים שר החקלאות, אורי אריאל צפוי להגיע למטולה ולהיפגש איתי ועם חקלאי המושבה במטרה לנסות ולמצוא פתרונות. חקלאי מטולה שמצויים בראש החזית יחד עם חקלאי האזור כולו, חייבים לקבל התייחסות ממשלתית נקודתית.

 

– דוד, נולדת בקריית שמונה למשפחת אזולאי הענפה ועם הזמן העדפת לבנות בית במטולה, והיום אתה גם ראש המועצה.

האם לא הגיע הזמן לחשוב על שיתופי פעולה נרחבים בין הרשויות השונות באזור ולאחד שירותים ביותר נושאים, חוץ ממים, ביוב ואשפה?

קריית שמונה היא עיר המחוז המרכזית באצבע הגליל. ככל שקריית שמונה תהיה חזקה יותר כך תושבי האזור כולו ותושבי מטולה ייהנו ממגוון שירותים רחב וטוב יותר. אני חסיד גדול של שיתופי פעולה אזוריים וכבר כיום מקודמים באמצעות אשכול גליל מזרחי פרויקטים אזורים שונים למען עתיד האזור כולו.

בימים אלו אנו בוחנים אפשרות לקדם שיתוף פעולה אזורי בתחום החינוך הפורמלי. אני בקשר שוטף עם ראשי הרשויות באזור על מנת לבחון נושאים נוספים לשיתופי פעולה אזוריים. 

 

–  כיצד אתה רואה את מטולה בעוד מספר שנים, על מה תשים דגש?

תמונת העתיד של מטולה ורודה. אין עוד מקום כזה בארץ, לא מבחינת המיקום, המורשת, הטבע, הנוף הציורי. אני מקווה שכשאתה תראיין אותי עוד חמש שנים אני כבר אעשה לך סיור בשכונה החדשה של מטולה, אפגיש אותך עם עשרות המשפחות החדשות שיצטרפו לישוב ואקח אותך לקריית החינוך החדשה שתוקם  כשהיא מלאה בילדים.

מטולה היוותה תמיד מוקד משיכה תיירותי ואני בטוח שבעתיד אנו נחזק את מעמדה כמוקד תיירותי מוביל באזור עם תשתיות מפותחות תוך שימור המורשת וההיסטוריה הענפה של המושבה.

פן נוסף שאנו נשים עליו דגש בשנים הקרובות הוא הפיתוח הכלכלי של מטולה. אחרי שנים רבות שבהם נאבקו מידי חודש על תשלום משכורות לעובדים אפעל לפיתוח מנגנונים כלכלים ויצירת מקורות הכנסה נוספים לישוב שיאפשרו לנו להמשיך לפתח את המושבה.

 

מילה אחרונה…

מטולה מושבה חזקה ואיכותית בעלת הון אנושי מוביל באזור ואני מתכוון להמשיך לפתח ולחזק זאת. אומנם אני רק ארבעה חודשים בתפקיד אך כבר אני רואה נכונות רבה מצד משרדי הממשלה השונים לסייע ולחזק את מטולה שהפכה לסמל של התיישבות בארץ ישראל. עבודה רבה עוד לפנינו ואני אופטימי מאוד ומאמין במושבה שלנו ובעתידה. זה לא יהיה פשוט אך כבר עכשיו אני רואה את הנכונות וההתגייסות של התושבים שמתנדבים לסייע ולעזור וזה מרגש ומחמם את הלב. ובמקביל עמיתי ראשי הרשויות התגייסו גם כן לסייע ואני מאמין שביחד נצליח להוביל את מטולה למקום טוב יותר.

בעוד כחצי שנה מטולה תחגוג 120 שנה ליסודה ובדגש על עוד שנים רבות של התיישבות מיוחדת ואיכותית.  

אני מזמין את כל תושבי האזור להצטרף אלינו לחגיגות אלו ולבנות את ביתם במושבה.

 

  

אולי יעניין אותך

Bottom ad