היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

גיורא זלץ: לא אתמודד על ראשות המועצה

בהודעה דרמטית שהפיץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ בין עובדי המועצה הוא הודיע שהגיע להחלטה לא להתמודד על ראשות המועצה.

זלץ ישלים באוקטובר 23 שתי קדנציות רצופות לאחר שהחליף את אהרון ולנסי, שגם הוא כזכור לא התמודד בבחירות בהן זכה זלץ בראשות המועצה.

זהו משב רוח מרענן ונכון של תפיסת אנשי ציבור את שליחותם (מי שרואה בתפקידים הללו שליחות…) כאשר הם ביזמתם חשים שמיצו את התפקיד התובעני והקשה במשרה הרמה של ראש רשות.

וכך כותב גיורא זלץ במסר ששלח לעובדי המועצה: "צוות יקר,

באוקטובר 2023 צפויות להתקיים הבחירות לראשות המועצה. אני מבקש להודיע כי אין בכוונתי להתמודד לקדנציה נוספת.

אני עושה זאת אחרי שתקציב המועצה לשנת 2023 אושר כמעט פה אחד (ותודה לחברי מליאת המועצה על הבעת האמון), כך שלהודעה זו לא תהיה כל השפעה על התקציב, והיא תצא מוקדם דיה כדי להותיר בידי כל מי ששוקל להתמודד את הזמן לקבל את ההחלטה ולהתארגן בהתאם", ככה בצורה עניינית מסביר זלץ את החלטת, ומסביר מדוע החליט שלא להתמודד "לכל תפקיד ציבורי, כך אני סבור, יש לקצוב מספר קדנציות מוגבל. עבור תפקיד מנהיגותי משמעותי כראש רשות – בו אחריותך, מעורבותך ויכולתך לקבל החלטות עבור אנשים רבים כל כך – התקופה הראויה, לעניות דעתי, היא שתי קדנציות.

על פי תפיסת עולמי אין זה נכון – לא מקצועית, לא מוסרית ולא אישית – לכהן כנבחר ציבור לתקופה שאיננה מוגבלת בזמן. עליי להדגיש כי זוהי דעתי האישית התואמת את "חוקי המשחק" שלי, ולכן כך אני נוהג" ולוקח את מלוא האחריות על החלטה שפוליטיקאים כה רבים במרחב הציבורי אפילו לא מעלים על דעתם, ללכת ביוזמתם.

גיורא זלץ חותם את פנייתו, שאגב נשלחה ב…וואטצאפ, באיחולי הצלחה לזה או זו שתבוא אחריו וכותב "היה לי לזכות וכבוד רב לעבוד אתכם במהלך עשר השנים האחרונות, וכולי תקווה כי הבא אחרי יהיה האדם הראוי והמתאים לכהן בתפקיד ולהוביל הלאה בבטחה את האזור. בחברות, גיורא".

זהו, כמה פשוט, אמיתי וטהור אפשר לעשות מה שאחרים לא עושים ורק השפכטל מפריד בין ישבנם לעור הצבי והלשכה.

עתה, לאחר שזלץ הודיע שלא יתמודד, יכול להיווצר תקדים מעניין בו יתמודדו על התפקיד מועמדים בעלי פוטנציאל מההרחבות. זה יהיה מעניין ממספר סיבות. ראשית, יסתבר שההרחבות שהחלו בשנות ה-90 כגלגל הצלה לגוויעתם של מספר קיבוצים, הפכה להזדמנות ציונית-יהודית לחזק ולהגדיל את הגליל העליון בדם חדש ולטשטש גבולות גיאוגרפיים בין צורות ההתיישבות השונות. יסתבר עוד שפתרונות הדיור האיכותיים והמיידיים לבני קריית שמונה, היה חלק מהגשר ההולך ומוקם בין קריית שמונה לקיבוצים, ומקצר מרחק גיאוגרפי ומנטלי.

זו הזדמנות נאותה ובזמנה להעמיד מועמד מתוך ההרחבות, מבני קריית שמונה הרבים המאכלסים את ההרחבות כמועמד לראשות העיר. תהליך דומה עבר על המושבה מטולה בה נבחר דוד אזולאי בן קריית שמונה לראשות המועצה.

נראה, שממש לנגד עינינו מתחוללת מהפכה בדרך הטבע, והאנשים מתקנים בדרכם את ההיסטוריה ומתאימים אותה לעולם החדש ההולך ומתהווה לנגד עינינו ממש בימים אלה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad