היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

דרכא דנציגר: הציון "ראוי לשבח"

סרטה של התלמידה ריטה נעים זכה בפרס בקטגוריית 'ראוי שבח'
באירוע 'גמר מיטב היצירה' של מחוז צפון.

בשבוע שעבר יצאו תלמידי מגמת תקשורת של ביה"ס דרכא דנציגר, יחד עם צוות המורים, לאירוע גמר "מיטב היצירה הצעירה" של מחוז צפון, ביוקנעם. אירוע זה מוקדש כולו ליצירה קולנועית של תלמידים ממגמות התקשורת והקולנוע במחוז. באירוע הוקרנו כ-10 סרטים, שעלו לגמר מתוך כ- 60 סרטים שנשלחו לתחרות.

הסרט שייצג את בית הספר דרכא דנציגר נקרא "מעבר לגדר" והופק על ידי תלמידי המגמה בשנת הלימודים תשע"ט וזכה בקטגוריה 'ראוי לשבח'. הסרט מגולל את סיפורה של ריטה, בת יחידה להורים שעלו מלבנון לישראל לאחר נסיגת כוחות צה"ל מלבנון. הסרט מתמקד באהבה וברצון של ריטה לפגוש במציאות את סבה וסבתה, שמעולם לא פגשה, המתגוררים בכפר קלעיה בלבנון. היא משוחחת עימם רבות בשיחות צ'אט ווידיאו וכל זאת מבלי שהוריה ידעו על כך. במהלך הסרט אנו נחשפים ליחסים בין ריטה, תלמידת בית הספר, לבין בני משפחתה וחבריה המתגוררים בלבנון, שאותם לא פגשה מעולם במציאות. הסרט מתאר את ההתמודדות עם המציאות הניגודית והמטלטלת, בין היותה ישראלית לבין הגעגועים לבית שמעולם לא הייתה בו, מעבר לגדר. ריטה מתקשה להגדיר את עצמה, מצד אחד היא מרגישה ישראלית כי גדלה והתחנכה בישראל, אך את הזהות האמתית שלה היא מגדירה כלבנונית. החלום שלה הוא לעבור ללבנון, לפגוש את משפחתה ולחיות לצדם ולצד חבריה הרבים שהכירה דרך שיחות הווידיאו בלבד.

 

חניתה מעוז, מנהלת ביה"ס: מגמת התקשורת של ביה"ס דרכא דנציגר, זכתה בשנתיים האחרונות לשדרוג המבנה והציוד, ע"י רשת דרכא ומגבית בריטניה. מרחב העבודה החדש מעניק חווית למידה חדשנית ומקדמת. לשמחתי זו השנה השנייה שביה"ס מוזמן לאירוע "גמר מיטב היצירה" וזוכה בפרסים. זה המקום להודות לעיריית קריית שמונה ולרשת דרכא, על התמיכה והאמונה בעשייה הבית ספרית ובקידום המצוינות. תודה גדולה גם לצוות המגמה על העבודה הקשה והתהליך המשמעותי שעוברים התלמידים. בטוחה שתלמידי המגמה שנסעו לאירוע, למדו הרבה מאוד על  תהליך ההפקה, ואין ספק שזה יסייע להם בהכנת עבודות הגמר שלהם השנה, בדרך לגריפת פרס נוסף.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad